Αρχική Αναδιάρθρωση ΔομώνΑ2. Ειδικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αποβλέπουν στην διαδικασία εκσυγχρονισμού της έκδοσης των σχολικών βιβλίων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Πώς κρίνετε την πρόθεση αυτή και τι άλλο θα είχατε να προτείνετε.Σχόλιο του χρήστη Νικόλαος Χερουβείμ | 22 Ιανουαρίου 2011, 00:41
Κα υπουργέ, Πολλοί από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται καθημερινά κοντά στα παιδιά μας μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας έχουν αρκετή πείρα , φαντασία , δημιουργικότητα και θέληση να βοηθήσουν πραγματικά για τη δημιουργία ενός συστήματος παιδείας που θα λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας. Από αυτούς, πολλοί έχουν δημιουργήσει ιστοσελίδες και προσπαθούν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να βοηθήσουν αφιλοκερδώς το έργο του εκπαιδευτικού. Για μένα αποτελούν τους άγνωστους ήρωες του συστήματος της εκπαίδευσης. Όλη αυτή η δύναμη που υπάρχει στο Ελληνικό σχολείο θα μπορούσε να συντονισθεί. Το πώς είναι κάτι που χρειάζεται αρκετή σκέψη και καθόλου κατά την γνώμη μου βεβιασμένες κινήσεις . Όποιος τρόπος και αν ακολουθηθεί, τα βήματα θα πρέπει να είναι μικρά, σταθερά, και μελετημένα για να αποφευχθεί το χάσιμο πολλών ωρών σκληρής δουλειάς. Θα μπορούσε για παράδειγμα να δημιουργηθεί μία ομάδα εργασίας για κάποιο μάθημα ας πούμε στην Ιστορία η την Γλώσσα η τα Μαθηματικά κλπ. που θα είχε σαν σκοπό: 1. Τη σχεδίαση κάποιου προγράμματος στο computer η την επιλογή κάποιου ντοκιμαντέρ που θα διαμόρφωνε μία εμπειρία σε ένα συγκεκριμένο θέμα για τον μαθητή. 2. Την κατασκευή του προγράμματος με τη βοήθεια προγραμματιστή αν ήταν αναγκαίο. 3. Την αξιολόγηση του προγράμματος η του ντοκιμαντέρ μετά από δοκιμή στην τάξη με παιδιά. Αν το πρόγραμμα η το ντοκιμαντέρ θεωρείτο ικανοποιητικό όλα καλά αν όχι θα γινόντουσαν οι απαραίτητες αλλαγές η περικοπές αν ήταν ντοκιμαντέρ. 4. Την προετοιμασία ενός πακέτου με υλικό το οποίο θα περιείχε πιθανόν τρις ενότητες: a. Πληροφορίες για τον εκπαιδευτικό σχετικά με την χρήση του προγράμματος η του ντοκιμαντέρ. b. Πληροφορίες για τον μαθητή για την χρήση του προγράμματος c. Φυλλάδια-εργασίας βασισμένα στο πρόγραμμα η το ντοκιμαντέρ. Το πακέτο θα μπορούσε να διανεμηθεί σε κάθε σχολείο κατά την διάρκεια παρουσίασης από την ομάδα εργασίας στους εκπαιδευτικούς σε κάποιο χώρο κατάλληλο για τέτοιου είδους συναντήσεις . Το μοντέλο αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα μαθήματα και με διαφορετικές ενότητες. Η χρήση του υλικού πιστεύω θα ήταν φρόνιμο να μην είναι υποχρεωτική. Είμαι της γνώμης ότι η αποδοχή τους θα γίνει δειλά δειλά αλλά μετά από κάποιον καιρό. Τελικά όμως πολλοί μαθητές θα τα χρησιμοποιούν . Τα προγράμματα αυτά η τα ντοκιμαντέρ θα μπορούσαν να υπάρχουν μόνα τους η να χρησιμοποιηθούν με τα κοινά η τα ηλεκτρονικά βιβλία. Πάντως, η πρόταση του Νεκτάριου είναι το ζητούμενο. Εφαρμόζετε με επιτυχία σε πολλές χώρες.