Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών2) Διατυπώστε τις δικές προτάσεις για την αναβάθμιση των πειραματικών σχολείων και τη συμβολή τους στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματοςΣχόλιο του χρήστη Στάικος Γιάννης | 22 Ιανουαρίου 2011, 01:15
Πιστεύω ότι για να κάνεις προτάσεις και να γίνεις κατανοητός στο τι ακριβώς λες, πρέπει πρώτα να καταγράψεις πώς βλέπεις τη σημερινή πραγματικότητα και τα προβλήματά της, συγκεκριμένα, χειροπιαστά και στη συνέχεια να κάνεις σαφείς και ξεκάθαρες προτάσεις. Σήμερα παρά την γκρίνια που ακούγεται πολύς κόσμος έχει βολευτεί ( Μαθητές , γονείς , καθηγητές , φροντιστές , πολιτεία ) και η κατάσταση έχει δυστυχώς ισορροπήσει. Αυτό κάνει τις όποιες πραγματικές αλλαγές πολύ δύσκολες. Σήμερα ο οποιοσδήποτε μπορεί να πάρει απολυτήριο λυκείου και να σπουδάσει οτιδήποτε, να πάρει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό και δεν εννοώ μόνο στα βαλκάνια, γιατί εμπόριο πτυχίων υπάρχει και στην πεφωτισμένη δύση και στην Ελλάδα. Επομένως, είναι λογικό το 85% τουλάχιστον να ακολουθεί τη Γενική παιδεία που οδηγεί στα πανεπιστήμια. Για μερικούς αυτό είναι καλό και προοδευτικό. Κατά τη γνώμη μου είναι λάθος κι αυτός είναι ο κύριος λόγος που σήμερα η κάθε τάξη αναγεννά τον εαυτό της περισσότερο απ’ ότι πριν από 50 χρόνια. Το ωράριο των μαθημάτων δεν πρέπει να ξεπερνά τις 25 ώρες, οι υπόλοιπες 10 πρέπει να διατίθενται για Γυμναστική, Μουσική, Ζωγραφική, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, παιχνίδια, ομάδες γνωστικών αντικειμένων, Αθλητισμός, Πολιτισμός, Αγωγή Υγείας, Περιβάλλον. Τα βιβλία πρέπει να γράφονται από εν ενεργεία καθηγητές σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους, να αναθεωρούνται και να εμπλουτίζονται κάθε χρόνο. Έτσι υπάρχει πιθανότητα να μην είναι απαραίτητη η αγορά βοηθήματος. Η Ύλη αλλά και τα διδασκόμενα μαθήματα πρέπει να αναθεωρηθούν. Σήμερα ένας μαθητής της Α! Γυμνασίου έχει τη δυνατότητα να πάει εκδρομή 7 μέρες στο εξωτερικό, ένας μαθητής της Β! Λυκείου δεν έχει τη δυνατότητα να πάει εκδρομή 3 εργάσιμες μέρες στην Ελλάδα. Η πρόσθετη διδακτική στήριξη που σήμερα βρίσκεται στο μηδέν πρέπει να ενταχθεί στο πρόγραμμα του σχολείου. Είναι ένας απαραίτητος θεσμός που πάει να χαθεί κι αυτό θα ήταν κρίμα. Οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται ότι το δημόσιο σχολείο, όπως και το δημόσιο Νοσοκομείο, είναι περιουσία του ελληνικού λαού και δίχτυ ασφαλείας για τους οικονομικά αδύνατους, γι’ αυτό η ομαλή λειτουργία τους και η περιουσία τους είναι ιερή. Οι εξετάσεις για το πανεπιστήμιο είναι από τις καλύτερες που έχουν εφαρμοστεί μέχρι σήμερα και σίγουρα δικαιότερες από αυτές που έδωσα εγώ, εν τούτοις πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξουν για πολλούς λόγους. Ο σπουδαιότερος λόγος είναι ότι επηρεάζουν πολύ αρνητικά τη λειτουργία του Λυκείου. Αυτό που πιστεύω είναι ότι πρέπει να υπάρχει πλήρης ανεξαρτησία στις εξετάσεις μεταξύ Λυκείων – Πανεπιστημίων. Τα Λύκεια πρέπει να οργανώνουν έτσι τις εξετάσεις ώστε το Απολυτήριο να είναι αξιόπιστο, τα δε πανεπιστήμια να αποφασίζουν μόνα τους (με την εποπτεία της πολιτείας πάντα ως προς την αντικειμενικότητα ) τον τρόπο με τον οποίο θα επιλέξουν τους φοιτητές τους, με τον όρο, να μην οργανώνουν εξετάσεις με εξεταστέα ύλη την ύλη του Λυκείου. Ευχαριστώ για την προσοχή σας.