Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ | 24 Νοεμβρίου 2020, 17:12
Πολύ σωστή η απόφαση να μπορούν να γίνουν διευθυντές στα ΔΙΕΚ και διοικητικοί υπάλληλοι γιατί τα 2/3 των καθηκόντων του διευθυντή είναι αμιγώς διοικητικά. Αυτή η πραγματικότητα υπερισχύει του επιχειρήματος ότι μόνο εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να διεκδικήσουν αυτήν την θέση. Άλλωστε σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου γίνεται με συνεργασία διευθυντή και υποδιευθυντή που είναι εκπαιδευτικός. Το αντίστροφο πως θα γίνεται αν όλοι είναι εκπαιδευτικοί; Η εμπειρία δείχνει ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν ξέρουν ούτε από πρωτόκολλο και λογικό αφού δεν είναι η δουλειά τους με αποτέλεσμα να υπάρχει τρομερή δυσλειτουργία στα ΔΙΕΚ και στην εξυπηρέτηση του κοινού. Το σημαντικότερο όμως πιστεύω είναι να λειτουργήσει σωστά η συνέντευξη ώστε να μπορεί να γίνει διακριτή η προσωπικότητα του υποψήφιου διευθυντή και να μπει στην άκρη η κομματική προτίμηση. Τον διοικητή δεν τον κάνουν μόνο τα πτυχία ικανό, που πολλές φορές διαπιστώνεται στην πράξη ότι πολλά από αυτά δεν ανταποκρίνονται στις γνώσεις αυτού που τα κατέχει γιατί ένας θεός ξέρει πως τα απόκτησε...Π.χ. δεν μπορεί ένας διευθυντής με πτυχίο και διδακτορικό στην πληροφορική να ρωτάει έναν διοικητικό υπάλληλο για θέματα χειρισμού mail ή excel!!! Δεν μπορεί να γίνεται κάποιος διευθυντής ΔΙΕΚ αφού έχει περάσει από συνέντευξη και αναλαμβάνοντας να λέει ότι δεν πρόλαβε να διαβάσει τον κανονισμό λειτουργίας των ΔΙΕΚ και θα το κάνει σιγά σιγά!!! Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να υπάρχει στο ΔΙΕΚ υποδιευθυντής διοικητικού έργου που θα είναι προϊστάμενος του τμήματος Διοίκησης-Γραμματείας και θα είναι μόνιμος διοικητικός υπάλληλος κι ένας υποδιευθυντής του τμήματος σπουδών που θα είναι υπεύθυνος για το εκπαιδευτικό έργο. Έτσι θα έπρεπε να γίνει ο διαχωρισμός στα διοικητικά όργανα στα ΔΙΕΚ για σωστή λειτουργία και διαχωρισμό αρμοδιοτήτων, κάτι που θα βοηθούσε και στην αξιολόγηση κάθε υπαλλήλου.