Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Αθανασιάδης Κων/νος | 25 Νοεμβρίου 2020, 10:45
Κυρία Υπουργέ μερικές σκέψεις, Άρθρο 2 Ορισμοί Οι απόφοιτοι της αρχικής κατάρτισης να φοιτούν σε σχολές συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης η οποία φοίτηση να αποδίδει πιστωτικές μονάδες και ο καταρτιζόμενος μετα την συγκέντρωση 240 ects να λαβαίνει αυτεπάγγελτα επίπεδο 6. Άρθρο 7 Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή (Κ.Ε.Ε.) Είναι εμφανής η συγκρότηση μιας επιτροπής με μέλη χαμηλών προσόντων. Ο ΕΟΠΠΕΠ δεν μπορεί να έχει λόγο όταν επι 20ετιας τα ΙΕΚ υποβαθμίστηκαν στον χείριστο βαθμό. Φανερή η Ελλειψη μελών ΔΕΠ. Προτείνω (και εγώ) την είσοδο περισσότερων μελών ΔΕΠ στην επιτροπή του Αρθρου 7. Άρθρο 14 Το επίπεδο 5 να αποδίδεται σε σπουδαστές με το πέρας των 2,5 ετών. Στο Ευρωπαικό πλαίσιο προσόντων το επίπεδο 5 λαμβάνου σχολές μετα το Λύκειο με τουλάχιστον ενός έτους σπουδές εξειδίκευσης. Ενας απόφοιτος εξωτερικού με επίπεδο 5 όταν θα ερθει Ελλάδα με 1 έτος εξειδίκευση θα αδικεί τον εγχώριο σπουδαστή με 2,5 ετη σπουδές και πιστοποίηση. Θα απολαμβάνει τα ίδια ακριβώς επαγγελματικά και ακαδημαικά προσόντα. **ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕ ΑΥΤΟ** Άρθρο 22 Σκοπός των Ι.Ε.Κ. Σκοπός των Ι.Ε.Κ. είναι: ******α) η παροχή αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε αποφοίτους της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και των ΕΠΑ.Λ., καθώς και σε κατόχους ισότιμων τίτλων και β) η εξασφάλιση στους καταρτιζόμενους αντίστοιχων προσόντων, με τη διδασκαλία επιστημονικών, τεχνικών, επαγγελματικών και πρακτικών γνώσεων και την καλλιέργεια ανάλογων δεξιοτήτων, ώστε να διευκολύνεται η επαγγελματική τους ένταξη και να διασφαλίζεται η προσαρμογή τους στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της παραγωγικής διαδικασίας.****************************** Τα ΙΕΚ έχουν ως σκοπό να σε εξιδεικεύουν σε συγκεκριμένο επάγγελμα, με το περας των σπουδών πιστοποιούνται. Γιατί θα πρέπει να εισάγονται μετα σε ένα θεωρητικό τμήμα ΑΕΙ εφόσον στην πραξη γνωρίζουν το συγκεκριμένο επάγγελμα. Και αυτό θέλει την προσοχή Σας. Δεν μιλάω για το ακαδημαικό κομμάτι αλλά για το επαγγελματικό. Άρθρο 43 Πρόσβαση στο Επίπεδο έξι του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων Εδώ ειναι πολύ πιο πολύπλοκο το πρόβλημα και κατα την γνώμη μου δεν απεικονίζεται σωστά στο υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο. Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια αφορά τους ήδη σπουδαστές αποφοίτους ΙΕΚ ή αυτούς που έχουν αποφοιτήσει την τελευταία δεκαετία. Ας ακουλουθήσετε την λύση των σχολών που προηγήθηκαν των ΤΕΙ στο πρόσφατο παρελθόν. Με 5ετη προυπηρεσία τους αποδόθηκαν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Το ίδιο αναφέρει και η οδηγία της Ε.Ε για μεταβατικές διατάξεις. Το ίδιο συνέβη και με τις 2ετεις παιδαγωγικές σχολές οι οποίες με σεμινάρια εξισώθηκαν με τις 4ετεις . Το θεωρώ αδόκιμο όπως έχει αναφερθεί πολλάκις στην διαβούλευση ανθρώποι με 20 χρόνια προυπηρεσία στο αντικείμενο τους να υποχρεωθούν να φοιτήσουν σε τμήματα πανεπιστημίων ιδίως όταν γνωρίζουμε ότι το Ππανεπιστήμιο παρέχει καθ 'εξιν θεωρητικές γνώσεις. Τα ΙΕΚ απο την ιδρυση τους είχαν ως σκοπό την ζεύξη των θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων με σκοπό την γρηγορότερη απορρόφηση απο την αγορά εργασίας. Μονο που ο τότε Νομοθέτης αμέλησε να λάβει υπόψιν τις συντεχνίες.Το δε αποτέλεσμα όλοι το γνωρίζουμε. Εχοντας πίστη στην αξιοπιστία Σας αλλά και στο ακέραιο του χαρακτήρος Σας θεωρώ θα πράξετε ότι πρέπει. Με εκτίμηση στο έργο Σας. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Άρθρο 45 Σκοπός – Στόχος Κα Υπουργέ πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ δεν συνεπάγεται ότι θα αποδοθούν επαγγελματικά δικαιώματα . Αυτο θα γίνει μόνο μετα απο την έκδοση σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων είδάλως θα μείνει κενό γράμμα Νόμου. Μην Σας αποπροσανατολίσουν οι καλοπροαίρετοι "σύμβουλοι".