• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΒ' | 26 Νοεμβρίου 2020, 11:50

    Ι Καταρχάς απαράδεκτο να μην υπάρχει δυνατότητα για κατ' άρθρον σχολιασμό , όπως στις άλλες διαβουλεύσεις! Σκοπιμότητα; Αβελτηρία; Επίφαση διαβούλευσης για να πει ό,τι νομίζει κάθε πικραμένος και να γραφτεί όπου δεν πιάνει μελάνι; Δουλειές του ποδαριού από την αρχή μέχρι το τέλος. Η δε αιτιολογική έκθεση απαράδεκτη (όχι ότι άλλες δεν συντάσσονται ad hoc, αλλά έχουν κάποιο υποτυπώδες περιεχόμενο). Το πλαίσιο πολύ γενικό, οπότε τα σχόλια και αφορούν και επιμέρους θέματα που θαααααα ρυθμιστούν. Αρ.1-8 : πιο δυσκίνητο και δυσλειτουργικό πλαίσιο δεν υπάρχει, δεν θα προχωρήσουν εύκολα –πάντως όχι αποτελεσματικά - όλα αυτά. Οι λεπτομέρειες που θα οριστούν (ως συνήθως) με άλλες διοικητικές πράξεις (ΥΑ , εφαρμοστικές εγκυκλίους κλπ) δεν θα έρθουν στη διαβούλευση, όμως «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες». Δυσλειτουργικό όσο το νέο ακρωνύμιο (κι άλλα λεφτά για σφραγίδες; Πολλά στελέχη σας τις μπερδεύουν ούτως ή άλλως) . Με αφορμή το αρθ 13 και στελέχωση λοιπών δομών γενικά στη διά βίου (δεδομένα μέχρι σήμερα εν αναμονή κανονισμών): - Διευθυντές δομών : εισέρχονται και άλλοι υπάλληλοι πέραν των εκπαιδευτικών, τότε γιατί αυτά δε ρυθμίζονται από το Εσωτερικών πχ; Αστειότητες σε νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ, σε δομές εκπαίδευσης sensu lato (είναι η κατάρτιση υπώνυμη κατηγορία) και χωρίς απαιτούμενα προσόντα μάλιστα ! Μόνο εκπαιδευτικοί. - Η τριετία για δομές διετούς κύκλου είναι πολύ μεγάλες και δημιουργούν καθεστωτικές λογικές και κόπωση σε περιπτώσεις δύσκολες, απλά διεκπεραιωτικές είναι οι θέσεις, τα άλλα «οραματικά» είναι χρήσιμα και συνηθισμένα, τα μπορούν πολλοί. - Θα υπάρχει πάλι ο περιορισμός αίτησης σε διάφορες θέσεις , όπως με ΙΕΚ και ΣΔΕ πέραν πάσης λογικής πλην της τεμπελιάς (και μείωσης φόρτου εργασίας ) της ίδιας υπηρεσίας που τα χειρίζεται; Απαράδεκτες λογικές και πρακτικές. Στη ΓΓ καταλαβαίνουν τι εννοώ. Όλα ανοιχτά. Επίσης , ηλίθιο εντελώς να γίνεται αίτηση ανά περιφέρεια ! Ενιαίος πίνακας , διότι πχ Μέγαρα (ΠΔΕ Αττικής) και Κόρινθος (ΠΔΕ Πελοποννήσου) είναι κοντά ! Δεν τα κάνετε με το χέρι, σε εξελάκια μπαίνουν , οι αιτήσεις σε πλατφόρμες. Στη γενική εκπαίδευση οι υποψήφιοι και οι θέσεις μόνο μίας ΔΔΕ/ΔΠΕ είναι πολύ περισσότερες. Επίσης, δεν εφαρμόζετε πάντα τους αποκλεισμούς (σας έχουν διαφύγει ή έχετε κάνει στραβά μάτια σε περιπτώσεις που κάποιοι ήταν σε πίνακα ήδη μιας δομής και εμφανίστηκαν και σε άλλον , σε άλλη πρόσκληση όμως ΓΙΑ την ίδια περίοδο θητείας ! Καλό; ) - Αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις : Το ΥΠΑΙΘ πρέπει να σοβαρευτεί και να μηχανογραφήσει πλήρως με διαφάνεια τις υπηρεσιακές μεταβολές. Όλοι να έχουν για κάθε θέση που επιθυμούν δικαίωμα αίτησης και έγκαιρη διευθέτηση/κάλυψη όλων των θέσεων βάσει προτιμήσεων και μετρήσιμων κριτηρίων. Εκ των προτέρων να είναι γνωστός ο ΑΡΙΘΜΟΣ και η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ- όπου χρειάζεται- όσων υπάρχει πολιτική πρόθεση να αποσπαστούν (κάποιοι με διασυνδέσεις γνωρίζουν και τα ονόματα, αλλά λέμε για τους πολλούς). ΠΕΠΑΛ Αρ 18 : τα απολυτήρια αρίστων γυμνασιοπαίδων στα ΠΕΠΑΛ θα είναι 16-14 ; και πολύ πιο κάτω, οι άλλοι θα πάνε ΓΕΛ. Άρα με σωστή αναγωγή πάλι μαθητές αδύναμοι του 10 θα πάνε. Τι νομίζετε; Θα βρουν ελκυστικό το ΠΕΠΑΛ; Εκτός αν μπαίνουν από το παράθυρο και πάλι στα πανεπιστήμια. Διαζύγιο με την πραγματικότητα… Απλώς θέσεις μεγαλομανίας στελεχών εκπαίδευσης και ιδεοληψίες ψευτοαριστείας. Οι ίδιες στρεβλώσεις που υπάρχουν στα πειραματικά σχολεία για να έχουν δήθεν τσάμπα ιδιωτικό οι γονείς και να παρακάμπτεται η σειρά μετάθεσης για τους εκπαιδευτικούς. ΙΕΚ Αρ 23 : έχετε δει σε τι χρέπια κτήρια (ακατάλληλα) στεγάζονται ΙΕΠ, ΕΠΑΛ , ΣΔΕ ; (στα ίδια μαζί). Σιγά μην κλείσετε όσα δημόσια έχουν λίγους εκπαιδευόμενους (αυτά που κρατιούνται εγγράφοντας και αργόσχολους –εκτός των άλλων – σε κάθε ειδικότητα , τη μία μετά την άλλη, για να φαίνονται πολλοί ! ), να μείνουν χωρίς καρέκλα τα στελέχη, λυτούς και δεμένους για να βρουν εκπαιδευόμενους. Θα ήθελα επίσης να δω τα ΙΕΚ ειδικής αγωγής και πώς θα απορροφηθούν οι απόφοιτοι (εκτός αν είναι μόνο για απασχόληση, οπότε ήδη εγγράφονται στα δημόσια ΙΕΚ). Αρ 26 : Μερικές γλώσσες για παράδειγμα ; έχετε κάτι υπόψη; Μιλάμε για ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα , θα κάνουμε εξαγωγή κομμώτριες ή βοηθούς βρεφονηπιοκόμων ; (γιατρούς με πολύ υψηλή ποιότητα επιστημονική εξάγουμε αλλά αυτοί στα ελληνικά εκπαιδεύτηκαν ! ) Αρ 30 : το φιάσκο και την ωραιοποίηση της αυτοαξιολόγησης και από σπουδαστές την είδαμε , αφού έχετε τέτοια εμπιστοσύνη σε απολογιστικές εκθέσεις (ιδεών) από στελέχη σας … Αρ 31 : τα ΙΕΚ δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση ενηλίκων ; (υπερώνυμη κατηγορία σε σχέση με την κατάρτιση, αλλά τι σας λέμε τώρα; ). Και η κατάρτιση και η εκπαίδευση ενηλίκων πρέπει να μοριοδοτούνται με διαφορετική βαρύτατα έστω. Η ανάκληση απόσπασης , όταν υπάρχει λίστα με μοριοδοτημένους άλλους υποψηφίους σε πίνακες με φθίνουσα σειρά , να είναι ΑΜΕΣΗ και χωρίς την αστεία ρήτρα για αποκλεισμό πενταετή ! Αυτά δεν προβλέπονται σε κανένα νόμο και στερούνται πάσης λογικής (και λειτουργικότητας). Η εκδικητικότητα της υπηρεσίας - παιδαγωγία πολιτών η δημόσια διοίκηση θυμίζω - είναι εκτός συναγωνισμού, καθώς και η επιλεκτική διαχείριση. Αυτά πρέπει να διαγραφούν από παντού. Θυμίζω ότι σε πρόσφατες κρίσεις για ανώτερη θέση στελέχους η ΥΑ του ΥΠΑΙΘ θεώρησε τους επιλεγέντες αυτοδίκαια παραιτηθέντες από άλλες θέσεις , αφού μια χαρά διεκδίκησαν άλλη και την κατέλαβαν ! Η θητεία – όπως διατυπώνεται- θεωρείται και ως υπηρέτηση οργανικής ; Κάτι τέτοιο καταλαβαίνουμε. Απαράδεκτο, αν είναι έτσι, Για τον υποδιευθυντή είναι απαράδεκτη φωτογραφικά η διάταξη, χειρότερη και από την προηγούμενη (θυμίζω : υπήρχε πεδίο μοριοδότησης εκπαίδευσης ενηλίκων αλλά υπηρεσία σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία- όπως ΣΔΕ- δεν την μετρούσατε χωριστά από τη γενική διδακτική υπηρεσία – όχι διπλά αλλά χωριστά. Απαράδεκτες διοικητικές πρακτικές που δεν διορθώνετε. Τι υπηρεσία προσφέρετε στις ίδιες τις δομές ; Ο υποδιευθυντής στα ΙΕΚ δεν ασκεί διδακτική έργο και η προϋπηρεσία είναι διοικητική, όχι διδακτική (και να σημειωθεί ότι κακώς θεωρείται ως τέτοια , είναι παρόμοια με τη θέση ενός αποσπασμένου σε ΔΠΕ/ΔΔΕ/ΠΔΕ ή σε άλλο φορέα, να το δει το ΥΠΑΙΘ αυτό). Επίσης , γιατί ο Διευθυντής Κατάρτισης στα ΚΔΒΜ μπορεί να έχει εμπειρία ή σε κατάρτιση ή σε εκπ. Ενηλίκων; Παρόμοιο διοικητικό έργο δεν ασκούν; Να αλλάξει πάραυτα αυτή η διάταξη. Βάλτε λοιπόν προαπαιτούμενο την 5ετή προϋπηρεσία ΚΑΙ στους διευθυντές. Γενικά απαιτείται με διαφάνεια να ορίζει η ΥΑ τι είναι κατάρτιση και τι εκπαίδευση ενηλίκων και τι θα μοριοδοτείται με δικαιοσύνη για τις θέσεις στελεχών (πλάκα έχει να μοριοδοτείται προϋπηρεσία σε εσπερινά ΕΠΑΛ ως ενηλίκων και εθελοντικές δράσεις/μαθήματα σε ενήλικες. Περίεργες μοριοδοτήσεις βλέπουμε χρόνια τώρα και δεν μπορούμε να κάνουμε ένσταση). Εξορθολογίστε τη μοριοδότηση επί το λογικότερο και διαφανέστερο. Αρ 32 : Το ΓΕΑΣ είναι άχρηστο στα ΙΕΚ , σε επίπεδο ΔΔΕ έπρεπε να υπάρχει. Και κάπου αναρτήστε στο υπουργείο ένα διάγραμμα ροής έστω με όλες τις επιλογές και τις πορείες που μπορεί να έχει κάποιος στο ελληνικό εκπαιδευτικό για να τις βρίσκει εποπτικά , εύκολα και ενημερωτικά ! (ούτε διευθυντές σχολείων δεν τις ξέρουν ! ) Αρ 33 : απίστευτα ποσά , το ΙΕΚ είναι ΔΠΕ/ΔΔΕ με εκατοντάδες ή και χιλιάδες (σε μερικές διευθύνσεις) εκπαιδευτικούς, γονείς , μαθητές ; Είναι αξιόλογο αυτό το κίνητρο αυτό για ενδυνάμωση των δομών; Σφαγή θα γίνει για τα πόστα. Αρ 39 : πολύ χρήμα μοιράζεται… και στασίδια σε όλο το νομοσχέδιο Αρ 43 : έχουν τοποθετηθεί άλλοι με την εξωφρενική διάταξη και θα υπάρξει – ελπίζω- νομική αντιμετώπιση. Νέο παράθυρο οι κατατακτήριες για μη πτυχιούχους (μετά από την παράλογη εύνοια των ΕΠΑΛ και των εσπερινών). Αλλάξτε το πλαίσιο των πανελληνίων , ώστε να δίνουν όσοι θέλουν (τελειόφοιτοι και απόφοιτοι/ενήλικες) αλλά επί της ίδιας ύλης ΟΛΟΙ ! Αρ 47 : δείτε λίγο το θέμα με τον πληθωρισμό που εμφανίζουν – αρκετά από τα στελέχη που περιγράφετε στο νομοσχέδιο τα έχουν/θα τα έχουν - τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά (μερικά με βιβλιογραφίες σε διψήφιο αριθμό στα διδακτορικά τους! )