• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΒ' | 26 Νοεμβρίου 2020, 11:51

    ΙΙ ΚΔΒΜ : Αρ 52 : η πιο σωστή δομή (αφού υπάρχει αναφορά σε γενική εκπαίδευση ενηλίκων) για να οργανωθούν σοβαρά και αποτελεσματικά μαθήματα για προετοιμασία αναλφάβητων για απολυτήριο δημοτικού (το δίνουν έτσι για πλάκα οι ΔΠΕ μέχρι σήμερα, αλλά υπάρχουν σοβαροί άνθρωποι που θέλουν να αποκτήσουν όχι χαρτί αλλά και δεξιότητες ) και φυσικά ελληνομάθεια (όσο χρειάζονται χρόνο για να κατακτήσουν δεξιότητες) . Μέγα λάθος να ενταχθούν όλα αυτά στα ΣΔΕ, έστω και αυτόνομα, η επιβάρυνση θα είναι μεγάλη (δεν θα γίνεται ουσιαστική δουλειά μέσα στα ΣΔΕ με τόσες πολύπλευρες ανάγκες σε τόσο μεγάλο φάσμα, ούτε με όποια φιλότιμη προσπάθεια διαφοροποιημένης διδασκαλίας που δεν μπορεί να αποδώσει μέχρι σήμερα παρά μόνο σε μεμονωμένες χαρισματικές/εύκολες περιπτώσεις εκπαιδευομένων). Δείτε πώς λειτουργούν με σοβαρότητα ξένες χώρες και κυρίως τι αποτελέσματα έχει η μέχρι σήμερα πολιτική σας. Πηγαίνετε σε ένα σχολείο (ΣΔΕ και ΕΠΑΛ μετά) για μια έρευνα πεδίου και θα μάθετε πολλά. Αρθρ 11 , 52, 69, 76 : Η ελληνομάθεια είναι προβληματική στην Ελλάδα (από τις χρήσιμες μεν ανοργάνωτες δε ΔΥΕΠ ανηλίκων , ανήλικους αλλοδαπούς σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ που τα παρατάνε μέχρι ενηλίκους σε ΣΔΕ-ΕΠΑΛ) με εμμονές ιδεοληπτικής συμπερίληψης αλλά όχι αποτελεσματικής. Χρειάζεται εκ βάθρων και οριζόντια αναδιάρθρωση. Στο προκείμενο : Δίνεται πρόσβαση στο ελληνικό σύστημα, σε άτομα απροετοίμαστα που δεν μιλούν λέξη και αποφοιτούν χωρίς να μπορούν να έχουν ένα επίπεδο επικοινωνίας, γιατί χρειάζεται άλλη δομή ελληνομάθειας (φυσικά ΟΛΟΙ παίρνουν απολυτήριο, με ποιες δεξιότητες όμως ; Ή έχει νόημα σε 3ωρο γραμματισμό στα ΣΔΕ να γίνεται ενισχυτική 6-7 ώρες; θυμίζει κάτι ; Δεν είναι θέμα; ) . Μη μιλήσουμε για μαθήματα στα αγγλικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από «εθελοντές» (και τέτοια ακούμε στις δομές ! Αντισυναδελφικό , αντιεπιστημονικό και πρόχειρο). Ας σοβαρευτούμε όλοι και ας γίνουμε πιο αποτελεσματικοί. Κάθε προσπάθεια διαφοροποιημένης διδασκαλίας –που γίνεται φιλότιμα σε αρκετές περιπτώσεις - σε ένα τεράστιο φάσμα αναγκών απλώς δεν είναι δυνατή , ενώ οι κοινωνικές ανάγκες τεράστιες , τα άτομα πολλά κατά περίπτωση. Το ΥΠΑΙΘ – αν δεν μπορεί , ας γίνει από το Εσωτερικών ή το Μετανάστευσης - με συμβούλους πάλι το ΚΕΓ αλλά και το Διδασκαλείο του ΕΚΠΑ, φορείς εγνωσμένης αξίας και εμπειρίας, να οργανώσει ενιαία μαθήματα και εξετάσεις ελληνομάθειας σε πανελλήνια κλίμακα, ώστε να είναι βάση προόδου των ανθρώπων (και οι ίδιοι το ζητούν). Και να είναι προαπαιτούμενη για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τουλάχιστον για τους άνω των 15 ετών και ενήλικες η πιστοποιημένη γνώση ελληνικών σε επίπεδο Β1 ή και Β2 ακόμα (όσοι έχουν ελληνομάθεια της υπηρεσίας σας Α1 δεν συνεννοούνται, απλά πράγματα, εγγράφονται όλοι στα ΣΔΕ και χωρίς λέξη ελληνικά ! ). Δεν μπορούν να παρακολουθήσουν χωρίς ένα επαρκές επίπεδο γλώσσας το ταχύρρυθμο πρόγραμμα ΣΔΕ ή κατάρτιση, δεν καταλαβαίνουν οι άνθρωποι . Βοηθήστε τους να προχωρήσουν . Η επιλογή να γίνουν αυτά τα απολύτως απαραίτητα (αλφαβητισμού και ελληνομάθειας) τμήματα εντός των ΣΔΕ είναι φαινομενικά από οργανωτικής πλευράς εύκολη και λογική, αλλά πρέπει να γίνει εκτός αυτής της δομής (σε επίπεδο δήμου, στα ΚΔΒΜ που έχουν γενική ενηλίκων εκπαίδευση ή με τα προγράμματά σας «Οδυσσέας» παλιά), ώστε να μην επιβαρύνουν και άλλο τα ΣΔΕ, να μη χάσει την ευελιξία της και να υπάρχει αυστηρή πιστοποίηση (και όχι απλώς ένα προαπαιτούμενο ωρών, το οποίο και από ιδιοτέλεια κάποια μικρά ΣΔΕ θα παρακάμπτουν για να έχουν εγγραφές). Επίσης όχι συγκεκριμένη διάρκεια (πχ ένας χρόνος , που μπορεί να μη γίνει και τίποτα) αλλά κατάκτηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων και γνώσεων σε όσο διάστημα χρειάζεται ο καθένας, άρα και αξιόπιστη πιστοποίηση ! Εκτός αν δεν θέλουμε ουσία. Αναμένουμε να δούμε τις λεπτομέρειες. Οι δομές αυτές θα πρέπει να είναι αυτόνομες και πολύ καλά οργανωμένες, αλληλοσυνδεόμενες φυσικά. ΣΔΕ Αν δε γίνει διαβούλευση ΑΝΟΙΧΤΗ για τον κανονισμό , δεν έχει νόημα τίποτα. Για τον λόγο αυτό τα σχόλια είναι ευρύτερα και όχι άμεσα συνδεδεμένα με τα άρθρα, αφού τίποτα νέο δεν προβλέπεται ως γενικό πλαίσιο σε αυτά από τα ήδη ισχύοντα. Αρ 67 : Τα ΣΔΕ υπήρξε μια εκπληκτική δομή, πολλά υποσχόμενη για να καλύψει πολλές κοινωνικές ανάγκες. Έχουν ευελιξία, θα μπορούσαν να έχουν άλλα χαρακτηριστικά ανά κοινωνική ομάδα στην οποία θα απευθύνονταν και θα ήταν αποτελεσματικά - αν κάποιοι θέλουν να δουλέψουν. Άλλο όμως ευελιξία , άλλο ξεχαρβάλωμα. Έτσι ιδεοληπτικά όπως έχει εξελιχθεί δεν βοηθά σχεδόν κανέναν , όλοι έχουν παράπονα (και μερικοί εκπαιδευόμενοι- δείτε μεταπτυχιακές εργασίες ΕΑΠ με συνεντεύξεις) και μετά απορείτε γιατί έχουν τόσο κακή φήμη στην ευρύτερη κοινωνία. Χρειάζονται τομές στον κανονισμό και αυστηρότερες προϋποθέσεις εγγραφής (ρητά όμως, ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, η ευελιξία στην Ελλάδα δεν αξιοποιείται έλλογα). Αποφασίστε τι πλαίσιο θα υπάρχει ! (όλοι εγγράφονται , όλοι παίρνουν χαρτί και με απουσίες τρελές. Τότε γράψτε όλους τους διαβιούντες εν Ελλάδι σε μία χρονιά και στείλτε το απολυτήριο με κούριερ, ώστε να μην υπάρχει κανείς σε δύο χρόνια χωρίς χαρτί γυμνασίου ! ). Λειτουργούν δε αθέμιτα ανταγωνιστικά απέναντι στα εσπερινά γυμνάσια με γνωστή τη γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας περί αυτού. Εκτός αν ικανοποιεί η κατάσταση ημιμάθειας και χαλαρής κοινωνικοποίησης για να πάρουμε το χαρτί. Φυσικά, το κοινωνικό κομμάτι είναι πολύ σημαντικό, αλλά έχει αναχθεί στο μείζον, τότε αλλάξτε το αρθρ 67 και βάλτε τα γ,δ) στην πρώτη θέση ! Ξέρετε και στα ΕΠΑΛ (το τονίζω , γιατί είναι γνωστό το επίπεδο εκεί τοις πάσι) θεωρούν συνήθως - με φωτεινές εξαιρέσεις - αποφοίτους δεύτερης ευκαιρίας τρίτης ταχύτητας , καλούς φυσικά για να έχουν μαθητικό δυναμικό ευάριθμο) . Ίσως τα ΣΔΕ έπρεπε να έχουν μόνο 4 τμήματα το μέγιστο στην έδρα, για να είναι ευέλικτα και λειτουργικά, λεφτά δεν υπάρχουν για υλικά και αξιοπρεπή καινοτόμα διδασκαλία ! Συν υποχρεωτικά ένα παράρτημα εκτός έδρας με δύο τμήματα μόνο – δεν τα θέλουν οι διευθυντές συνήθως, είναι βαρίδια, αλλά τα σχολεία υπάρχουν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες της κοινωνίας. Κάθε διετία να μετακινείται το παράρτημα και σε άλλη περιοχή της περιφερειακής ενότητας (ΔΕΝ το τηρείτε αυτό- και το γνωρίζετε- παρά τη σχετική νομοθεσία). Αυτό είναι κοινωνική πολιτική και κάλυψη αναγκών. Αρ 70 : πάλι διευθυντής ΣΔΕ ΧΩΡΙΣ προαπαιτούμενο να έχει εργαστεί τουλάχιστον 3 χρόνια ως ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ αποκλειστικά (πλήρως και όχι να συνυπολογίζεται η θέση ευθύνης στο προαπαιτούμενο) ! Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία να είναι ΜΕΤΑ ΤΟ ΦΕΚ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ. Ούτε στα σχολεία γενικής ανηλίκων δεν ισχύουν αυτά που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στα ΣΔΕ (δείτε τον ισχύοντα νόμο) ! Ο διευθυντής δεν έχει νόημα να μπαίνει στην τάξη (3ωρο) , σπάνια κάνει μάθημα στα μεγάλα ΣΔΕ δεν θα μπορούσε να έχει ένα τμήμα , διότι θα θεωρείτο προνομιακή μεταχείριση, πρέπει να ξέρει τους πάντες (ας μπαίνει συχνά αντί για εκπαιδευτή – εγώ αυτό θα έκανα κάθε εβδομάδα) , , οπότε μόνο σε πρότζεκτ δηλώνεται και σπάνια το κάνει φυαικά. Ένα σοβαρό ζήτημα είναι να παίρνουν τα μόρια του σχολείου στου οποίου αναφέρονται στο πρόγραμμα έστω και τυπικά και όχι του παραρτήματος (περισσότερα μόρια συνήθως) στο οποίο πάνε σπάνια και παίρνουν και οδοιπορικά. Αντίθετα ο υποδιευθυντής ας πάει σε μάθημα δωδεκάωρο (λιγότερο από τα σχολεία δευτεροβάθμιας και πάλι) για να καλύπτει κύκλο και πρότζεκτ κατά περίπτωση , η μεγάλη μείωση ωραρίου ήταν προ επιδόματος κίνητρο, τώρα πληρώνεται επίδομα. Επίσης σε περίπτωση που τα τμήματα γίνουν 4 το μέγιστο στην έδρα είναι περιττός , υποδιευθυντής μόνο ένας να υπάρχει στο παράρτημα (όχι όπως ο υπεύθυνος σήμερα παραρτήματος που το στηρίζει, αλλά δεν το βλέπω στο νομοσχέδιο, πάλι άτυπος/σκιώδης; ). Υποδιευθυντές : μια άλλη πρόταση είναι υποδιευθυντής να προτείνεται από τον σύλλογο ή τον διευθυντή κάποιος από τους ήδη αποσπασμένους που κρίθηκε για ένα χρόνο (ή για διετία, αν βαρύνει η γνώμη τους διευθυντή που είναι ο συνεργάτης του). Γιατί χωριστή πρόσκληση; Διευθυντής για διετή κύκλο σπουδών δεν είναι σωστό να έχει θητεία τρία χρόνια , αλλά δύο. Κουράζει ξαναλέω και η καθεστωτική αντίληψη είναι αναπόδραστη. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχει και όριο δύο θητειών στο ίδιο ΣΔΕ, (ένα διάλειμμα και ξανά πίσω, δεν βλάπτει). Και σε κάθε περίπτωση ΜΟΝΟ υποψήφιοι που μπορούν να διδάξουν γραμματισμό. Άσχετες ειδικότητες (ακόμα και με σχετικό διδακτορικό) εκτός ! Ίδρυση ενός ΣΔΕ ανά περιφερειακή ενότητα και ένα παράρτημα υποχρεωτικά (και όχι δεύτερο σδε με δύο στελέχη, μερικά σε απόσταση 30 και 40 χλμ ., επειδή το θέλουν υφυπουργοί για τις εκλογικές τους περιφέρειες το 2014 ή το 2018 ή γγ, αδιαφορώντας για τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των περιοχών ! Να αναφέρω παραδείγματα ; Οι χρονολογίες είναι εύγλωττες ! Αξιοποιήστε για πάγιο εξοπλισμό τα επιδόματα περιττών στελεχών ). Αρ 71 : εκπαιδευτές ενηλίκων : πιστοποίηση εοππεπ λέει η μεταβατική διάταξη (18) από 1/9/2021 , όταν έχουν να γίνουν εξετάσεις 2+ χρόνια και εν μέσω πανδημίας ποιος θα πάει – ΑΝ γίνουν φέτος. Και με διευθυντές δομών σας που έχουν πολλά χρόνια υπηρεσία κάποιοι και είναι αξιόλογοι και ΔΕΝ έχουν καν ! Μας δουλεύετε έτσι; Η τριετής προϋπηρεσία-και σε ειδικές περιπτώσεις ΣΔΕ μάλιστα- είναι πολύ μεγαλύτερη «σκευή» για έναν εκπαιδευτή. Ή με διδακτορικό στην εκπαίδευση ενηλίκων και θα μετρά περισσότερο ο ΕΟΠΠΕΠ ; Θα βγαίνει έγκαιρα η πρόσκληση ; θα αρθούν οι περιορισμοί αίτησης σε θέση με ειδική μοριοδότηση; (στα πειραματικά, ευρωπαϊκά σχολεία, του εξωτερικού και για ΣΕΠ δεν υπάρχει η αστεία ρήτρα «να μην έχουν αποσπαστεί αλλού» , όταν μάλιστα δεν έχει ξεκινήσει το νέο έτος και υπάρχει δυνατότητα ανάκλησης και είναι και άγνωστο σε μη ημετέρους τι θα γίνει από την υπηρεσία ! είναι ιδιαίτερων προσόντων οι θέσεις, δεν το καταλαβαίνετε; Και δεν μπορεί κανείς να περιμένει μέχρι 25 Αυγούστου τι θα αποφασίσετε ! Ωραίος τρόπος ανανέωσης προσωπικού ! Άλλο τρόπο να βρείτε με κάποιες περιπτώσεις – όχι όλες ευτυχώς, πολύ δημιουργικοί άνθρωποι εργάζονται σε ΣΔΕ- που έχουν πιάσει θέση χρόνια και δεν κάνουν και τίποτα (δεν απειλούνται κιόλας, λίγοι θέλουν τα ΣΔΕ συνήθως)… Εξάλλου όσοι βολευτούν με άλλες αποσπάσεις δεν κάνουν καν αίτηση. Ανακλήσεις αποσπάσεων σε ΣΔΕ κάνουν οι περισσότεροι , γιατί δεν τα θέλουν , όταν βγαίνουν ενίοτε οι προτιμητέες αποσπάσεις τους σε δεύτερο χρόνο. Τόσο απλό. Υπάρχουν δε και περιπτώσεις που έκαναν ανάκληση παλιότερα (και ανανεώθηκαν την επόμενη χρονιά) και ή δεν το πήρατε χαμπάρι ή συναινέσατε. Τι να πει κάνεις. Δεκαπέντε μέτρα και εκατό σταθμά. Πόσο ηθικό/δίκαιο είναι να αποκλείετε κάποιους για δύο πχ χρόνια (με ανανέωση αποσπάσεων που αποφασίζεται τελευταία ώρα) για μια υπηρεσιακή μεταβολή (την άλλη απόσπαση) που είναι ετήσια; Φέτος δεν θα γίνει , φαντάζομαι, προφανώς θα αλλάξουν κάποια πράγματα. Αλλά δείτε το. Επαναφορά της συνέντευξης και για εκπαιδευτές. Είναι επιτακτική ανάγκη , έστω και για μία φορά για ένταξη σε μητρώο μονίμων ! Επίσης, γιατί δεν αναφέρονται οι με διάθεση εκπαιδευτές στους εργαζόμενους στα ΣΔΕ ! Δεν το γνωρίζετε;;;;; (και ενίοτε και εκτός των κειμένων διατάξεων του 4452/2017 , ο οποίος ΔΕΝ βλέπουμε να καταργείται. Για ψάξτε και θα βρείτε «διαμάντια» αποφάσεων, όχι στη διαύγεια αναρτημένες βέβαια ! ). Αρ 73 : λίγα ακόμα συμπληρωματικά για τον επικείμενο κανονισμό, ΥΑ κλπ: Μείωση ωρών και μείωση απουσιών (αλλιώς καταργήστε τες : κοροϊδία κατήντησε) Απόσπαση μονίμων σε βασικές ειδικότητες με διπλή/τριπλή ανάθεση : φιλόλογοι, πληροφορικοί και φυσικών επιστημών (ενοποίηση γραμματισμού επιστημονικού και περιβαλλοντικού) , μείωση ωρών κοινωνικού (μονόωρο αρκεί) και αγγλικού γραμματισμού (δεν μαθαίνονται αυτά στο σχολείο, χρήσιμη μια γενική γνώση και ίσως εργαστήρια εντατικά ή προετοιμασίας για ΚΠΓ για κάποιους ήδη προχωρημένους), ένταξη ενισχυτικής στο πρόγραμμα στον πρώτο κύκλο, στον δεύτερο μισή χρονιά ενισχυτική ή εμβάθυνση σε γραμματισμούς και την άλλη μισή πρότζεκτ ή εργαστήρια. Πιο σφιχτό πρόγραμμα (4ωρο καθημερινά) αλλά πιο αυστηρή παρακολούθηση (λίγες απουσίες ). Ε, το εύκολο χαρτί να έχει ένα τίμημα και κάποια ουσία. Μοριοδότηση μεταπτυχιακών-διδακτορικών-β’ πτυχίων : Είδαμε όλοι πώς αλλάζει η συνάφεια σε μοριοδοτήσεις τα τελευταία χρόνια. Ήταν άδικο και στα όρια του ανήθικου να παίρνουν επιπλέον μόρια προ ετών τα ίδια μεταπτυχιακά που μοριοδοτήθηκαν ως μη συναφή την τελευταία φορά (δεν είμαστε ηλίθιοι). Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι συμβαίνει πραγματικά (δεν έχουμε πληροφορίες για όλους) . Επίσης : απαράδεκτο κάτοχος μεταπτυχιακού με εργασία στην εκπαίδευση ενηλίκων (ειδικά με το ΕΑΠ έχει παραγίνει το κακό , να βλέπετε τις εργασίες επιτέλους ! ) και διδακτορικό στην εκπαίδευση ενηλίκων να απέχει από κάτοχο άσχετου διδακτορικού (ενίοτε και χωρίς μεταπτυχιακό προ του 2012) μόνο ένα μόριο ! Και καλά όπου υπάρχει συνέντευξη, αν σας επισημανθεί και το αξιολογήσετε σοβαρά, όπου δεν υπάρχει; Η μοριοδότηση του β’ πτυχίου (όσο χρονοβόρο και αξιέπαινο και να είναι) ήταν υψηλή, μειώθηκε αλλά παραμένει υπερβολική : 3 μόρια , μόνο αν δίνει δικαίωμα σε 2η ανάθεση γραμματισμού , αλλιώς (άσχετα χαρτιά , από σχολές πρώην ΤΕΙ τεχνικές κλπ) μόνο 2 και πολλά είναι. Επίσης μοριοδότηση β΄πτυχίων μόνο αν αποκτήθηκαν ΜΕΤΑ το ΦΕΚ διορισμού. Αρ 74 : Στα καταστήματα κράτησης τι συμβαίνει; Αλλού συντονιστές και υποδειγματική λειτουργία, αλλού ανυπαρξία επί της ουσίας . Γιατί άργησαν όλα τόσο ; Να αναμένουμε διαβούλευση για τις επιμέρους αποφάσεις που θα ρυθμίζουν κρίσιμες λεπτομέρειες για όλα τα ανοιχτά θέματα;