• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΗ ΑΒΔΕΛΙΔΗ' | 26 Νοεμβρίου 2020, 17:49

    Χαίρετε, ως προς την αλληλεπικάλυψη των δομών δεν δίνετε λύση, διότι υπάρχουν κ άλλοι φορείς κ υπουργεία που λειτουργούν ΙΕΚ (πλήν του Υπουργείου Παιδείας που είναι κ το αρμόδιο) ενώ χειρότερο είναι ότι συνυπάρχουν στην ίδια πόλη. Στην Καρδίτσα ,για παράδειγμα, το ΙΕΚ του Γενικού Νοσοκομείου διαθέτει ΒΟΗΘΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΉ όπως κ το ΙΕκ του ΟΑΕΔ, ενώ το Δημόσιο ΙΕΚ διέθετε πρίν χρόνια ΤΕΧΝΙΚΟ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ συγχρόνως με το ΙΕκ ΟΑΕΔ, την ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ κ το ΕΠΑΛ (πρωινό κ εσπερινό) που την έχει ως μόνιμη ειδικότητα. Προτείνετε, λοιπόν, ΕΣΚ ΣΕΚ ΕΠΑΣ όλα για το επίπεδο 3, ΙΕΚ διαφόρων φορέων κ Ταξη Μαθητείας ΕΠΑΛ για επίπεδο 5. Αυτό που έχει αποδειχθεί στην πραγματικότητα ειναι τα εξής προβλήματα: 1) Διπλά κ τριπλά εργαστήρια, όλα υποεξοπλισμένα για τις ίδιες ειδικότητες κ διπλές προσλήψεις εκπαιδευτών σε σπασμένα τμήματα (ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΊΟΥ 15 καταρτιζόμενοι στο ΔΙΕΚ, ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ άλλοι 12 στο ΙΕΚ ΟΑΕΔ). Αν αναρωτιέστε γιατί προτείνουμε τις ίδιες ειδικότητες κάποιες φορές, είναι επειδή αξιοποιούμε τα υπάρχοντα εργαστήρια ελλείψει νέων. 2)οι ειδικότητες του επιπέδου 3 κ κατ επέκταση της ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ πχ, δεν θα έπρεπε να είναι όλες ίδιες με αυτές των ΙΕΚ . Δεν υπάρχει χώρος κ για Βρεφονηπιοκόμο ΤΕΙ, Βοηθό Βρεφονηπιοκόμου επίπεδο 3, 4, 5 στη αγορά εργασίας. Ο φαρμακοποιός που θα προσλάβει Βοηθό Φαρμακείου ΕΠΑΣ θα του δώσει άλλα καθήκοντα απο αυτόν που ειναι απόφοιτος ΙΕΚ?Μάλλον όχι. 3) Στο ΕΠΑΛ δεν απευθύνονται μόνο ανήλικοι αλλά εγγράφονται κ ενήλικες διότι η μαθητεία επί πληρωμή είναι εξασφαλισμένη ( τα ΕΠΑΛ έχουν την πολυτέλεια του προγραμματισμού λόγω των σταθερών ειδικοτήτων και του μόνιμου προσωπικού που διαθέτουν)και επιπλέον δεν γίνεται διακοπή της κάρτας ανεργίας.Κατ΄επέκταση,οι ενήλικοι μαθητές του ΕΠΑΛ θεωρούνται άνεργοι και παίρνουν μέρος σε επιδοτούμενα προγράμματα κάτι που δεν μπορεί να συμβεί με τους καταρτιζόμενους του ΙΕΚ.Αδικία που πρέπει να διορθωθεί. Η πρότασή μου είναι α)Όλα τα ΙΕΚ δημόσιων φορέων να υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας ως παραρτήματα του κεντρικού ΙΕΚ της πόλης με υποδιευθυντή.Ετσι οι εκπαιδευτές θα προσλαμβάνονται από ένα φορέα, θα πληρώνονται γρηγορότερα,η γραφειοκρατία θα είναι περιορισμένη κ τα εργαστήρια θα αναβαθμιστούν γιατί οι υπάρχοντες χώροι θα διατεθούν κ σε άλλες χρήσεις. β)Οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ να δίνουν πανελλαδικές σε πεδίο σχολών συναφές με τα αντικείμενα των ΕΠΑΛ και μόνο.Μπορούν, βέβαια να εγγράφονται στο 2 έτος στα ΙΕΚ σε ειδικότητα με συνέχεια , αλλά η Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει άλλο στόχο κ όχι τα ΑΕΙ όπως Ιατρική κ Νομική. γ)οι ειδικότητες του επιπέδου 3 να είναι πιο περιορισμένες και λιγότερο "επιστημονικές" από αυτές του επιπέδου 5.Ομοίως και οι οδηγοί σπουδών θα είναι σαφώς διαχωρισμένοι. δ)στους οδηγούς σπουδών των ΙΕΚ να συμπεριληφθεί σε όλες τις ειδικότητες η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας. ε)να καταρτιστεί λίστα αντιστοίχων εκπαιδευτικών δομών σε χώρες της Ε.Ε. προς ανταλλαγή φοιτητών. Αυτή η ιδέα για μονάδες στα μαθήματα, κατά το πρότυπο των ΑΕΙ, είναι καλή. στ) τα ένσημα της Μαθητείας κ της Πρακτικής δημιουργούν μόνιμο πρόβλημα στις φορολογικές δηλώσεις κ στα επιδόματα των καταρτιζομένων ΙΕκ διότι εμφανίζονται ωε έσοδο. Σε συνεννόηση με το αρμόδιο Υπουργείο, να ενημερωθεί το ΙΚΑ κ να σταματήσει αυτό διότι μόνο ζητήματα δημιουργεί. Τέλος, ως προς τους Διευθυντές, καλό είναι να προέρχονται από το χώρο της εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική διαδικασία κ η οργάνωση ενός σχολείου είναι θέματα που απαιτούν επαφή με το αντικείμενο για να λειτουργήσουν με επιτυχία. Ευχαριστώ Ελένη Αβδελίδη ΠΕ01 Διοικητικός ΙΕΚ Μεταταγμένη εκπαιδευτικός ΠΕ05