Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ | 28 Νοεμβρίου 2020, 00:54
Η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης ήταν και θα είναι πολύ δύσκολη αφού τα τυπικά προσόντα δε διασφαλίζουν τα ουσιαστικά. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί κανείς να είναι στέλεχος εκπαίδευσης αν δεν έχει τα τυπικά προσόντα και δε γνωρίζει εκπαιδευτικές διαδικασίες. Ποια λογική υπάρχει σε μια τέτοια απόφαση; Πως θα διασφαλιστούν οι βασικές αρχές της διοίκησης και κυρίως η οργάνωση εποπτεία κι ο έλεγχος; Πως θα κάνει χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής και στοχοθεσία αυτός που δε γνωρίζει; Οι στόχοι του σχολείου δεν είναι βραχυπρόθεσμοι όπως οποιουδήποτε οργανισμού ούτε τα αποτελέσματα άμεσα. Το ζητούμενο δεν ήταν νομίζω ποτέ να γίνει στέλεχος σχολείου ένας διοικητικός υπάλληλος αλλά πως οι εκπαιδευτικοί θα πρόσθεταν στη φαρέτρα τους περισσότερες διοικητικές ικανότητες. Πως μπορεί κάποιος να διοικεί και να ελέγχει ένα αντικείμενο που δε γνωρίζει. Πως θα ελέγχεται η ποιότητα του ΙΕΚ ; τα εκπαιδευτικά προγράμματα ; πως θα αξιολογεί τους υφισταμένους του όταν δε γνωρίζει το αντικείμενο της εργασίας τους; πως θα διαχειρίζεται τα πολύπλοκα προβλήματα καταρτιζόμενων με ειδικές ανάγκες ,μαθησιακές δυσκολίες θέματα διαπολιτισμικότητας; Πως θα κάνει ορθή ανάθεση εκπαιδευτικού έργου και αρμοδιοτήτων αν δεν ξέρει το εκπαιδευτικό έργο; πως θα διαχειριστεί το σχολικό κλίμα; Ο Διευθυντής του ΙΕΚ πρέπει να γνωρίζει το αντικείμενο της κατάρτισης αλλά να έχει και μεγαλύτερη της πενταετίας θα έλεγα ενώ εκπαιδευτική εμπειρία ώστε να κατανοεί και να επιλύει τα θεάματα τόσο των εκπαιδευτών όσο και των καταρτιζόμενων, Οι κανόνες της διοίκησης δεν αρκούν όταν δε γνωρίζεις το αντικείμενο που διοικείς. Αρκετά έχουν ταλαιπωρηθεί οι σχολικές κοινότητες ,δε λύνουμε προβλήματα δημιουργώντας άλλα. Απαραίτητη η γνώση του αντικειμένου αλλά ακόμα πιο απαραίτητη η γνώση του τρόπου μετάδοσης του αντικειμένου.