Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Χρήστος Λ | 28 Νοεμβρίου 2020, 12:42
Κεφάλαιο Γ και Θ Ως ιδιοκτήτης ενός ΚεΔιΒιΜ1 πρέπει να επιστήσω την προσοχή των συντακτών του νομοσχεδίου στα παρακάτω. Αντιμετωπίζετε την ιδιωτική εκπαίδευση με τον ίδιο τρόπο που το κάνετε στην δημόσια. Αυτό δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας στους ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης που ήδη έχουν πληγεί σφοδρά από τα lockdown και να το πω διαφορετικά μας ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ να κλείσουμε. Συμφωνούμε απόλυτα για το ότι πρέπει να μπούνε κάποιοι κανόνες στον τρόπο λειτουργίας μας όπως το πρόγραμμα σπουδών, τα μητρώα μαθητών κλπ αλλά με γνώμονα την δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού και όχι την επιβολή του δύσκαμπτου, γραφειοκρατικού και πολλές φορές παράλογου τρόπου λειτουργίας του δημοσίου και στον ιδιωτικό τομέα. Την ποιότητα και το αντικείμενο των προγραμμάτων εκπαίδευσης που προσφέρουμε την καθορίζει η ίδια η αγορά. Εμείς σε αυτήν λογοδοτούμε και αν προσφέρουμε υποβαθμισμένες υπηρεσίες θα κλείσουμε γιατί απλά δεν θα έχουμε πελάτες. Ως παράδειγμα η δημιουργία επιτροπών που θα καθορίζει τις ειδικότητες που θα δημιουργούνται σε κάθε περιφέρεια είναι κάτι που χρειάζονται οι δημόσιοί εκπαιδευτικοί φορείς που σε όλα τις βαθμίδες εκπαίδευσης λειτουργούν αποκομμένοι από την τοπική κοινωνία. Εμείς ζούμε μέσα στην κοινωνία εξαρτόμαστε πλήρως από αυτήν και για αυτό ήδη γνωρίζουμε τις ανάγκες της και προσαρμοζόμαστε άμεσα σε αυτές. Πως μπορείτε να επιβάλετε την υποχρεωτική πρόσληψη διευθυντών και υπευθύνων προγραμμάτων και μάλιστα με προσόντα που μαθηματικά οδηγούν σε αδυναμία εύρεσης ατόμων που να τα πληρούν; Απαιτείστε και επιβάλετε σε εμάς την συνδρομή τεχνοκρατών στην εκπόνηση την εκπαιδευτικών προγραμμάτων αλλά όχι την μόνιμη πρόσληψή τους. Φανταστείτε αντί να επιβάλατε στους εργολάβους να καταθέτουν στην πολεοδομία σχέδια κατοικιών που έχουν σχεδιαστεί από αρχιτέκτονες και πολιτικούς μηχανικούς (αυτό που γίνεται σήμερα), να τους ΥΠΟΧΡΕΩΝΑΤΕ να προσλάβουν ως διευθυντή ένα αρχιτέκτονα με διδακτορικό και μεταπτυχιακό τίτλο σε συγκεκριμένο αντικείμενο και έναν πολιτικό μηχανικό ως υπεύθυνο με τις αντίστοιχα προσόντα με αυτά που ζητάτε από εμάς. Πόσες στρεβλώσεις θα δημιουργούσε αυτό; Πόσοι εργολάβοι με μικρά έργα θα μπορούσαν να σηκώσουν το βάρος των επιπλέον μισθολογικών επιβαρύνσεων εάν φυσικά πρώτα μπορούσαν να βρουν ανθρώπους που να πληρούν τα κριτήρια σας; Πως μπορείτε να επιβάλετε την πρόσληψη ενός υπευθύνου για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση που εκτοξεύει τα μισθολογικά κόστη όταν ως επιχειρηματίες έχουμε ήδη εξωτερικούς συνεργάτες για τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης που σχεδιάζουμε; Αφήστε επιτέλους την ιδιωτική εκπαίδευση να λειτουργήσει με την δική σας εποπτεία αλλά με τους κανόνες της αγοράς και όχι του δημοσίου Τέλος θα ήθελα να μιλήσω και για την αφαίρεση της δυνατότητας να παρέχουμε αρχική επαγγελματική εκπαίδευση (τεχνίτη περιποίησης κόμης και τεχνίτη περιποίησης άκρων) ως ΚεΔιΒιΜ 1. Καταλαβαίνετε ότι μας αναγκάζετε να κλείσουμε και να απολύσουμε όλους τους συνεργάτες μας. Εάν πάλι μας δίνετε να την δυνατότητα να παρέχουμε αρχική επαγγελματική εκπαίδευση ως ΕΚΣ θα φροντίσουμε να αλλάξουμε μορφή αρκεί να μην θέσετε τους παράλογους όρους που ανέφερα πριν και να βρείτε ένα τρόπο να λυθεί το πρόβλημα της πρόσβασης ΑΜΕΑ αφού στην πλειοψηφία των κτιρίων που υπάρχουν δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Μάλιστα η ειρωνεία είναι πως στον 5ο, 6ο,7ο,8ο όροφο του ίδιου κτιρίου, που βρίσκεται και το δικό μου ΚεΔιΒιΜ 1 και δεν υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης ΑΜΕΑ, λειτουργούν 2 δημόσιες υπηρεσίες. Και να τονίσω πως εγκαταστάθηκαν στο κτίριο πρόσφατα άρα το δημόσιο αγνόησε επιδεικτικά τους νόμους που το ίδιο επιβάλει!!! Δεν ελπίζω καν ότι θα ληφθεί υπόψιν από τους ιθύνοντες κάτι από τα παραπάνω αλλά τουλάχιστον νοιώθω καλά με τον εαυτό μου που μοιράστηκα τις σκέψεις και ενστάσεις μου λίγο πριν οδηγηθώ από ένα παράλογο κράτος σε ένα αβέβαιο και σκοτεινό μέλλον