Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Βασίλης Ψαράκης | 28 Νοεμβρίου 2020, 13:55
Μετά το 2013 που ξεκίνησε ο θεσμός των (ΚΔΒΜ) Κέντρων Δια Βίου Μάθησης επιπέδου 1 & 2, άρχισε ένας λυσσαλέος πόλεμος από μεγάλα κυρίως κεντρικά ΚΕΚ, να επιδιώκουν με κάθε τρόπο να σταματήσει ο θεσμός της ελευθερίας του ωφελούμενου να επιλέγει το ΚΕΚ της περιοχής του, δηλαδή τα vouchers. Πολεμήθηκαν αρκετά και το κατάφεραν τώρα μέσα από αυτή την πολιτική κατάσταση. Βέβαια ευθύνες σε αυτό έχουμε όλοι ! Τέλος πάντων το αντιπαρερχόμαστε και πάμε να δούμε στο τώρα: 1)Να βρεθεί άμεσα μια λύση για τα (ΚΔΒΜ 1) που άδικα θα βρεθούν στον αέρα, μετά από τα τελευταία χρόνια που έχουν κάποιοι καθιερωθεί στην περιοχή τους. Υπάρχουν αρκετά ΚΔΒΜ 1 που δεν τους ενδιαφέρουν τα επιδοτούμενα προγράμματα. 2)Οι δομές στις μικρότερες πόλεις έχουν πολύ λιγότερους ωφελούμενους και βάσει δυναμικότητάς τους μπορούν να πάρουν μέχρι ένα σημείο από ανέργους ή εργαζόμενους, άρα στις προδιαγραφές του σταθερού προσωπικού που ζητάει το πλαίσιο 5 ΕΜΕ για να μπορείς να συμμετέχεις σε επιδοτούμενα, το ίδιο για όλη την Ελλάδα είναι παράλογο (ειδικά τέτοιες εποχές) και το μόνο που κάνει είναι να δημιουργεί μια ανισότητα στα ΚΔΒΜ και περισσότερη ισχύ στα μεγαλύτερα κέντρα, γεγονός που αποδεικνύεται ότι ήδη έχουν ξεκινήσει από το καλοκαίρι να ζητάνε να μπεις κάτω από την ομπρέλα τους με ποσοστά συμμετοχής που φτάνουν το 30 έως 50%. Αυτό δεν συνεισφέρει στην ποιότητα της εκπαίδευσης που είναι το ζητούμενο και ούτε στην ωφέλιμη και παραγωγική ενέργεια του ιδιοκτήτη κάθε ΚΔΒΜ να τρέξει να βοηθήσει τον άνεργο στην αγορά εργασίας, αφού θα μπαίνει συνέχεια σε μια λογική "επιβίωσης". - Μπορούν να μπουν κλιμακωτές ΕΜΕ βάσει των ωφελούμενων που στοχεύει κάθε ΚΔΒΜ να έχει, ξεκινώντας από τις δυο πχ ανά 100 ωφελούμενους. - Να μην είσαι υποχρεωμένος, αν μια δράση ζητάει κατάρτιση και δεν μπορείς να συμμετέχεις με τη μέθοδο εξ αποστάσεως, να διατηρείς επιπλέον 1 ΕΜΕ για τον υπεύθυνο της ΟΣΤΚ, αφού θα μπορείς να το υλοποιείς και δια ζώσης. - Υπάρχουν πάρα πολλοί ιδιοκτήτες που εργάζονται μέσα στο κέντρο τους και έχουν χρόνια φοβερή εμπειρία σε γραμματειακή υποστήριξη, στο συντονισμό του εκπαιδευτικού έργου και στη συμβουλευτική, άρα θα μπορούσαν να έχουν διπλό ρόλο!! 3)Είναι πάρα πολύ δύσκολο να ζητάμε σύμβουλο από το μητρώο του ΕΟΠΠΕΠ για το 3ο επιστημονικό προσωπικό και μάλιστα σε οκτάωρη βάση, καθώς οι υπάρχοντες στο μητρώο ΣΥΕΠ, ήδη οι περισσότεροι εργάζονται. Παράδειγμα στην Κρήτη υπάρχει μόνο ένα άτομο με αυτά τα προσόντα. 4)Να μπορεί ένας ιδιοκτήτης που έχει χρόνια το ΚΔΒΜ, να του αναγνωρίζεται η εμπειρία ακόμα και όταν αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης και το παραλαμβάνει πχ ένα συγγενικό πρόσωπο 1ου βαθμού. Εδώ υπάρχει επίσης κενό. 5)Να ξεκαθαριστεί η δυνατότητα σε ένα ΚΔΒΜ που υλοποιεί πιστοποιημένα προγράμματα από τον ΕΟΠΠΕΠ, να στέλνει τους συμμετέχοντες για πρακτική σε επιχειρήσεις με συνάφεια, ώστε μέσα πλέον από "αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα" να μπορεί ένα κέντρο (ΚΔΒΜ) της επαρχίας να συντηρείται όταν δεν έχει την δυνατότητα να συμμετέχει σε επιδοτούμενα και να συνδέει έτσι την εκπαίδευσή του με την "αγορά εργασίας", προς όφελος των ανέργων. Γενικότερα για να υπάρχει η αναμενόμενη βελτίωση της εκπαιδευτικής ποιότητας στις καταρτίσεις των ωφελούμενων σε αυτά τα προγράμματα και να μπορούμε να αφοσιωνόμαστε στην εύστοχη σύζευξη, με καθημερινή παρακολούθηση του ανέργου στις πρακτικές επιχείρησης, ώστε να αφομοιώνεται στο τέλος από την αγορά εργασίας, θα πρέπει να έχουμε ανάλογη "ψυχολογία", χωρίς να ζούμε συνέχεια το άγχος, ΕΠΙΒΙΩΝΟΥΜΕ ή όχι, Θα ΠΛΗΡΩΘΟΥΜΕ ή όχι, Θα προλάβουμε την ασφυκτική ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΙΑ ή όχι, γεγονός που πάλι στο νέο πλαίσιο παρουσιάζεται ακόμα πιο έντονα !!! Επίσης αν κλείσουν τελικά τα περισσότερα κέντρα στην επαρχία, που θα κλείσουν με μαθηματική ακρίβεια με αυτό το πλαίσιο, δεν θα μπορούν οι άνεργοι ή εργαζόμενοι να εξυπηρετούνται σωστά ώστε να υπάρχει θετικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας και να μειώνονται έτσι και οι δείκτες ανεργίας, αφού τα ΚΔΒΜ που θα συμμετέχουν στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα μπορούν να είναι τα πιο ευέλικτα εργαλεία αυτή τη στιγμή για ένα κράτος που υποφέρει από ανεργία !! Μην τους βάζουμε λοιπόν τη θηλειά στο λαιμό με ένα τόσο αυστηρό πλαίσιο, που εξυπηρετεί τελικά μόνο τις μεγάλες δομές!!!