Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη ΕΥΗ ΠΙΤΣΙΑΒΑ | 28 Νοεμβρίου 2020, 16:01
Τα σχολεία του 21ου αιώνα καλούνται να ανταποκριθούν στις προκλήσεις τόσο τις τεχνικές όσο και τις κοινωνικές. Ο ρόλος του διευθυντή είναι εξαιρετικά πολύπλοκος και σημαντικός γιατί καλείται να εκπληρώσει μια σειρά πολύπλευρων στόχων. Αυτό λοιπόν που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σήμερα δεν είναι οι διευθυντές-γραφειοκράτες αλλά οι διευθυντές-ηγέτες. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να απαλλαγούμε απο τις αρτηριοσκληρωτικές γραφειοκρατικές αντιλήψεις. Ας μην αποτελέσουν τα σχολεία την επιθυμία του οποιουδήποτε απλώς να καταλάβει μια διευθυντική θέση. Εκείνο που πρέπει να αντιληφθούμε όλοιείναι οτι ο διευθυντής πρέπει πρωτίστως να ικανοποιεί τις ανάγκες για ένα αποδοτικό και σύγχρονο σχολείο προκειμένου να υπάρξει ανάπτυξη και βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της προσωπικότητας των εκπαιδευομένων. Η γνώση απλώς των κανόνων της δημόσιας διοίκησης δεν αποτελεί προϋπόθεση για την βελτίωση των σχολείων. Σίγουρα στα πλαίσια της ισονομίας δεν είναι δυνατόν να υποκύπτουμε σε συντεχνιακές λογικές. Όμως ότι δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντά μας και τις φιλοδοξίες μας δεν αποτελεί κατ΄ανάγκη συντεχνιακή λογική και καταπάτηση του Συντάγματος. Ο διευθυντής του σύγχρονου σχολείου καλείται να ανακαλύψει τον κοινό τόπο του οράματος και των στόχων του σχολείου με τους συντελεστές του οι οποίοι είναι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι. Αυτό αποτελεί και τον ακρογωνιαίοι λίθο. Για να μπορέσεις λοιπόν να διοικήσεις με επιτυχία πρέπει να γνωρίζεις εκ των έσω τα προβλήματα. Άρα η εξειδικευμένη γνώση αποτελεί προϋπόθεση. Ουδείς μπορεί νομίζω να προϊσταται νοσηλευτικού τμήματος αν δεν είναι νοσηλευτής ή αντίστοιχα κλινικής αν δεν είναι γιατρός.