• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΙΚΗ' | 29 Νοεμβρίου 2020, 12:12

    Για άλλη μια φορά στο στόχαστρο η επαγγελματική εκπαίδευση ως το πιο εύκολο θύμα των υποτιθέμενων μεταρρυθμίσεων προς όφελός της. Το παρόν νομοσχέδιο στρέφεται με έντεχνο τρόπο και όχι τόσο απροκάλυπτα όπως ο νόμος Αρβανιτόπουλου που έθεσε σε διαθεσιμότητα χιλιάδες εκπαιδευτικούς και άφησε την επαγγελματική εκπαίδευση απογυμνωμένη από ειδικότητες που ήταν στη κορυφή των προτιμήσεων των μαθητών. Αυτή τη φορά επικαλείται την αντιστοίχηση των προσόντων σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα με την ίδρυση επαγγελματικών σχολών κατάρτισης επιπέδου 3.Τι είδους πείραμα είναι αυτό; Ποια οικογένεια θα αφήσει το παιδί της να έρθει στη πρόωρη επαγγελματική κατάρτιση σε μια τόσο ευαίσθητη ηλικία που ακόμη καλά καλά δεν έχει επέλθει η μορφωτική ωριμότητα; Ποιος γονιός θα αφήσει το παιδί του να γίνει έρμαιο στα χέρια του κάθε επαγγελματία που θα εκμεταλλευτεί τη παρούσα διάταξη για απλήρωτο ή και φθηνό εργατικό δυναμικό; Πολύ απλά φαίνεται ότι δε σας άρεσε η τεράστια ζήτηση που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια το ΕΠΑΛ και προσπαθείτε πάλι να το εξαφανίσετε από το χάρτη των προτιμήσεων των μαθητών. Συν τοις άλλοις θέλετε να συνδέσετε την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας. Τι σημαίνει αυτό ιδίως για εμάς που ζούμε στη περιφέρεια; ότι τα παιδιά μας θα αναγκάζονται να ξενιτεύονται αλλάζοντας νομό για να φοιτήσουν σε μια ειδικότητα της αρεσκείας τους κι όχι σε αυτή που επιτάσσει το εκάστοτε επαγγελματικό επιμελητήριο;Που είναι οι ίσες ευκαιρίες που κόπτεστε ότι παρέχετε; Τέλος το τραγελαφικό της υπόθεσης η μεταφορά αρμοδιοτήτων στη περιφέρεια και στους δήμους. Στους δήμους οι οποίοι αδυνατούν και τις περισσότερες φορές δεν ενδιαφέρονται να στηρίξουν υλικοτεχνικά την επαγγελματική εκπαίδευση. Για ποια πρόοδο μιλάμε λοιπόν;Το νομοσχέδιο από μόνο του φωνάζει επιστροφή στο μεσαίωνα και επιτέλους όταν νομοθετείτε για την επαγγελματική εκπαίδευση σταματήστε τα πειράματα στα κεφάλια των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών που στήριζαν και στηρίζουν απρόσκοπτα την επαγγελματική εκπαίδευση.