• Σχόλιο του χρήστη 'Εκπαιδευτικός ΣΔΕ' | 29 Νοεμβρίου 2020, 19:06

    Άρθρο 70 (Όργανα διοίκησης των Σ.Δ.Ε.) Θα πρέπει να οριστούν ως προαπαιτούμενα για απόσπαση σε θέση διευθυντή και υποδιευθυντή στα ΣΔΕ η τουλάχιστον τριετής διδακτική προϋπηρεσία στα ΣΔΕ και η επίσης κατ’ ελάχιστον τριετής διδακτική προϋπηρεσία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατόν να ασκήσει αποτελεσματική διοίκηση σε σχολείο ενηλίκων όποιος δεν έχει μπει ποτέ σε τάξη σχολείου ανηλίκων ώστε να έχει αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ των δύο με βιωματικό και όχι θεωρητικό τρόπο. Πολύ δε περισσότερο δεν πρέπει να ανατίθεται η διοίκηση ενός ΣΔΕ σε άτομο που δεν έχει διδάξει στη ζωή του ούτε μία ώρα ούτε στη Δευτεροβάθμια, ούτε σε ΣΔΕ. Και σε κάθε περίπτωση η διοίκηση ενός ΣΔΕ να ανατίθεται μόνο σε εκείνους που μπορούν να διδάξουν γραμματισμό στα σχολεία αυτά. Άρθρο 71 (Στελέχωση των Σ.Δ.Ε.) Θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η κάλυψη όλων των βασικών τρίωρων γραμματισμών σε κάθε ΣΔΕ από αποσπασμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Μόνο με έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών και στελέχωση με μόνιμο προσωπικό από την αρχή του σχολικού έτους διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Κατά το τρέχον σχολικό έτος, η πρωτοφανής μείωση των αποσπάσεων μονίμων με πολυετή προσφορά στον θεσμό σε συνδυασμό με τη συνήθη καθυστέρηση στην τοποθέτηση των ωρομισθίων, είχε ως αποτέλεσμα σε πολλά σχολεία να διδάσκονται μόνο δύο γραμματισμοί! Με τέτοιους χειρισμούς απαξιώνεται το έργο που επιτελείται στα ΣΔΕ, τα οποία μετατρέπονται για τους εκπαιδευόμενους σε απλό προθάλαμο διετούς αναμονής για την (εξασφαλισμένη) λήψη του τίτλου σπουδών. Άρθρο 73 (Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Ι΄) Είναι απαράδεκτο ένα πλήθος σημαντικών θεμάτων να ορίζεται με υπουργική απόφαση ή απόφαση Γενικού Γραμματέα. Στο παρόν σχέδιο νόμου θα έπρεπε να περιλαμβάνονται τουλάχιστον η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής διευθυντών, υποδιευθυντών και εκπαιδευτικού προσωπικού των ΣΔΕ. Ειδικά όσον αφορά την μοριοδότηση: α) Απαιτούνται όλο και περισσότερες επιμορφώσεις στον θεσμό των ΣΔΕ και στην εκπαίδευση ενηλίκων προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη μοριοδότηση, γεγονός που συνεπάγεται συνεχή οικονομική αφαίμαξη των ενδιαφερομένων. Παράλληλα, πολύ συχνά κάποιοι στους αξιολογικούς πίνακες βρίσκονται με περισσότερα μόρια από όσα πραγματικά τους αναλογούν, ενώ η Γενική Γραμματεία εμφανίζεται πολύ φειδωλή στις απαντήσεις της επί των ενστάσεων. Εάν δεν υπάρχει βούληση αντικειμενικής μοριοδότησης των προσόντων και της προϋπηρεσίας των υποψηφίων, θα ήταν καλύτερα να ακολουθηθεί η τακτική άλλων φορέων που δεν εκδίδουν αξιολογικούς πίνακες. Και αυτό για να μην δημιουργείται η εντύπωση μιας επίπλαστης αξιοκρατίας, ενώ στην ουσία όσοι επωφελούνται από την πρακτική που ακολουθείται δεν είναι πάντα εκείνοι με τα περισσότερα προσόντα. Σε κάποιες περιπτώσεις η ιδιαίτερη μεταχείριση προσώπων επεκτείνεται και σε αντίστοιχη αντιμετώπιση κάποιων σχολείων, τα οποία στελεχώνονται κατά προτεραιότητα με μονίμους αποσπασμένους ή μέσω διαθέσεων από τη Δευτεροβάθμια. Ειδικά οι διαθέσεις θα πρέπει να πάψουν να υφίστανται ως τρόπος στελέχωσης των ΣΔΕ. β) Δεν συμφωνώ με τη μείωση της μοριοδότησης για το δεύτερο πτυχίο και την αύξηση εκείνης για το διδακτορικό. Η δυνατότητα δωρεάν εκπόνησης διδακτορικού περιορίζεται σημαντικά μετά από μια ορισμένη ηλικία και γίνεται δυνατή μόνο εάν βρεθεί κάποια «πρόσβαση» σε πανεπιστημιακό καθηγητή. Όσοι αποφασίσουν να στραφούν σε διδακτορικά προγράμματα που απαιτούν δίδακτρα, σύντομα ανακαλύπτουν ότι το κόστος είναι δυσβάστακτο. Αντίθετα, μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων μπορεί να εισαχθεί κάποιος σε δημόσιο πανεπιστημιακό ίδρυμα, όπου θα φοιτήσει χωρίς δίδακτρα. Ο χρόνος και ο κόπος που θα χρειαστεί να αφιερώσει σε παρακολουθήσεις μαθημάτων, συγγραφή εργασιών και προετοιμασία για εξετάσεις στη διάρκεια των τεσσάρων χρόνων της φοίτησης μέχρι τη λήψη του πτυχίου δεν υπολείπονται της ενασχόλησης που απαιτείται για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Τέλος, ο κανονισμός λειτουργίας των ΣΔΕ (εάν και όποτε εκδοθεί) θα πρέπει να θέτει με μεγαλύτερη σαφήνεια το πλαίσιο από ό,τι οι προηγούμενοι. Οι προφορικές εντολές, η ερμηνεία νόμων και εγκυκλίων κατά το δοκούν, καθώς και οι αυτοσχεδιασμοί, δεν αρμόζουν στη διοίκηση σχολείων ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού κράτους.