• Σχόλιο του χρήστη 'Βιργίνιος Βουδούρης' | 29 Νοεμβρίου 2020, 19:46

    Χρειάζεται σε ένα ΝΕΟ και ΣΥΓΧΡΟΝΟ νομοθετικό πλαίσιο, που ακουμπά τους τομείς της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης, να υπάρξει επιτέλους ρητή αναφορά σε μια παράλληλη πραγματικότητα της χώρας μας, που λέγεται ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση και εργασιακή επαγγελματική κατάρτιση. Όλοι γνωρίζουμε ότι επενδύονται εκτενείς εθνικοί πόροι και εκτενέστεροι Ευρωπαϊκοί (ΛΑΕΚ, συγχρηματοδοτούμενα έργα κτλ) και οδηγούν σε επαγγελματική κατάρτιση και πιστοποίηση εργαζομένων και ανέργων. Δυστυχώς αυτό το κομμάτι της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης συστηματικά αγνοείται σαν να μην υπάρχει. Σε αυτή τη παράλληλη πραγματικότητα υφίστανται έννοιες, ορολογίες, θεσμοί και κανονισμοί όπως ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ, ISO/IEC 17024, ΕΣΥΔ, EUROPEAN ACCREDITATION, ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ, κ765/2008/ΕΕ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ&ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ-ΔΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, που στο νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας ως υπεύθυνο για τη δια βίου μάθηση, δεν μνημονεύονται. Κατά το ελάχιστον λοιπόν, εκτός από τη γενική στρατηγική, ότι θα πρέπει η διασφάλιση ποιότητας (πχ στην δια βίου μάθηση) να εκπορεύεται από υψηλότερα πχ από ένα διυπουργικό μηχανισμό που θα συντονίζει όλα τα υπουργεία σε θέματα quality assurance, ειδάλλως θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται πρωτοβουλίες «μονωμένες» από το υπόλοιπο περιβάλλον, πρέπει να υπάρξουν αναφορές σε κάποια άρθρα του νομοσχεδίου, όπως: άρθρο 5, παρ2 : Διεύρυνση ΚΣΕΕΚ με ΕΣΥΔ, φορείς πιστοποίησης, Υπ.ΑΝ.ΕΠ. κτλ άρθρο 14, παρζ : βεβαίωση συμμετοχής μπορούν να δώσουν τα ΚΔΒΜ & πιστοποιητικό επάρκειας μπορούν να δώσουν οι διαπιστευμένοι iso/iec17024 / αδειοδοτημένοι φορείς πιστοποίησης προσώπων, μετά από κατάλληλες εξετάσεις επάρκειας. Άρθρο 45, παρ4 : να ενσωματωθούν και τα πιστοποιητικά που εκδίδονται από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης προσώπων σε ένα πλαίσιο απονομής credits για το εθνικό πλαίσιο προσόντων Άρθρο 50, παρ1α : να συμπεριλάβει «ή διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης προσώπων κατά ISO/IEC 17024» Άρθρο 50, παρ1β : μέσω χρήσης κατάλληλης ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΟΠΠΕΠ Άρθρο 50, παρ1γ : Στην περίπτωση φορέων διαπιστευμένων κατά 17024 εξασφαλίζονται οι συνθήκες της συγκεκριμένης παραγράφου λόγω ρητών απαιτήσεων του προτύπου που υπερκαλύπτουν τις σχετικές συνθήκες. Απαιτείται εμπλοκή και ρόλος του ΕΣΥΔ σε όλο αυτό Άρθρο 50, παρ1δ & στ : εφαρμογή εκτός των περιπτώσεων διαπιστευμένων φορέων Άρθρο 50, παρ1θ : πρέπει να αναπτύσσονται σχήματα και εξετάσεις από τον ΕΟΠΠΕΠ άρα ο ίδιος θα δεσμεύεται για τη συμμόρφωση με τα περιγράμματά του Άρθρο 57, παρ1 : σωστή κατεύθυνση ακούγεται αλλά θέλει ευέλικτους μηχανισμούς και δεσμεύσεις ανθρωπίνων πόρων για να μην καταλήξει γραφειοκρατική τροχοπέδη Ευχαριστώ.