• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ Σ.' | 30 Νοεμβρίου 2020, 01:48

    Κύριο χαρακτηριστικό νομοσχεδίου είναι η πλήρης υπαγωγή της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στις επιδιώξεις της αγοράς και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο, που θα καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών και τη λειτουργία ειδικοτήτων σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και συμφέροντα, ακόμα και στο επίπεδο του Λυκείου. Η επαγγελματική κατάρτιση εντάσσεται στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, μετονομάζοντάς το σε τυπική «επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, αρ.1 παρ.3. Καθιερώνεται η πρόωρη στενή κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και η μαθητεία ανηλίκων. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων: 1.- Δημιουργία πρότυπων ΕΠΑΛ με απόλυτο έλεγχο των σπουδών και των ειδικοτήτων από τους εκπροσώπους της τοπικής αγοράς. – σκληρή, με όρους αγοράς, αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στον ανταγωνισμό και την έξωση εκπαιδευτικών. – αντικατάσταση μέρους του προγράμματος σπουδών με πρακτική άσκηση των ανήλικων μαθητών σε χώρους εργασίας και χωρίς αμοιβή. – καθιέρωση «ευελιξίας» στην παροχή των ειδικοτήτων, η οποία θα συμπαρασύρει και τις ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό. 2.- Ιδρύονται σχολές πρόωρης κατάρτισης (ΕΣΚ) μετά το γυμνάσιο, που θα παρέχουν και μαθητεία ανηλίκων από την ηλικία των 15 χρονών (χωρίς να προβλέπεται αμοιβή) και θα μπορεί να τις δημιουργεί κάθε δημόσιος και ιδιωτικός οργανισμός, ακόμα και εργοδοτικοί φορείς. – το γεγονός αυτό μαζί με τη θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων και στο ΕΠΑΛ (ήδη οι φετινοί μαθητές της Α΄ τάξης θα κληθούν να εξεταστούν γραπτά σε 7 μαθήματα με τράπεζα θεμάτων) θα οδηγήσει ένα τμήμα του μαθητικού δυναμικού στην πρόωρη κατάρτιση και στην έξωση από το Λύκειο. Αυτό σημαίνει επίσης μείωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ και ανάλογη μείωση οργανικών θέσεων. -Οι ΕΣΚ λειτουργούν με Διευθυντή – Μάνατζερ (μπορεί να είναι και διοικητικός υπάλληλος), χωρίς μόνιμους εκπαιδευτικούς αποκλειστικά με ωρομίσθιους εκπαιδευτές με συμβάσεις έργου. 3. Καταργούνται οριστικά τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των πανεπιστημίων, που αποτελούσε μια από τις δυνατότητες συνέχισης σπουδών σε ανώτερο επίπεδο των αποφοίτων ΕΠΑΛ. 4.Για τα ΙΕΚ προβλέπει: -κατάργηση όσων θα έχουν λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη και 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα (εκτός παραμεθόριων περιοχών). Θα κλείσουν έτσι τα περισσότερα δημόσια ΙΕΚ σε όφελος των ιδιωτικών. -σκληρή «αγοραία» αξιολόγηση στη λειτουργία τους, με τη λογική του άμεσου ανταγωνισμού μεταξύ τους, με δείκτες όπως «πόσοι απόφοιτοι βρίσκουν εργασία» ή «πόσοι επιτυγχάνουν στις εξετάσεις πιστοποίησης» – θα διοικούνται από διευθυντή/-τρια – μάνατζερ (μπορεί να είναι και διοικητικός υπάλληλος). -δεν υφίσταται σύλλογος διδασκόντων, – θεσμοθετούνται σημαντικά «δωράκια» προς τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΙΕΚ (δυνατότητα παροχής εκπαίδευσης εξ αποστάσεως ακόμα και για ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών, αγγλόφωνα τμήματα, κατατακτήριες για τα ΑΕΙ κ.ά.). -οι κατατακτήριες εξετάσεις στο πρότυπο των σχολών ΑΕΙ μεταξύ τους και με κατοχύρωση μαθημάτων, πλήττει την ακαδημαϊκή τους λειτουργία και θα λειτουργήσει σαν πολιορκητικός κλοιός για μελλοντική τους αναγνώριση ως πρώτου κύκλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μέσω των ιδιωτικών ΙΕΚ για ιδιωτικά ΑΕΙ. Επίσης προβλέπεται: -Το Μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας δεν αποτελεί πλέον οργανικό τμήμα του ΕΠΑΛ – θεσμοθέτηση πιστοποίησης προσόντων και από ιδιωτικούς φορείς αντί του αρμόδιου δημόσιου οργανισμού (ΕΟΠΠΕΠ). – υποβάθμιση για τις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ και την επαναφορά τους στο μεταγυμνασιακό επίπεδο. ΚΑΤΟΠΙΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΟ ΝΣΧ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ (κατά τη γνώμη μου) ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ,ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΕΚ ΣΥΝΟΛΙΚΑ.