• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασία Βουγιούκα' | 30 Νοεμβρίου 2020, 02:14

    Δυστυχώς αποφασίσαμε και διατάξαμε τα ΚΔΒΜ1 να κλείσουν! ΓΙΑΤΙ? Σε τι ενοχλούν: ποιόν επιβαρύνουν : Στο μεταξύ δεν έχουμε δει στο σχέδιο αυτό,ούτε και σε όσους καλούνται να το υπηρετήσουν, ούτε μιία σκέψη να το συνδέει με τον παραγωγικό ιστό και την Ανάπτυξη της χώρας,εκεί που οι δεξιότητες που θα υπηρετήσουν χρειάζονται. Δεν είδαμε ούτε μία σκέψη για την Οικονομία,την Ανάπτυξη και την ευημερία της χώρας που θα μας προσφέρει τα δικαιώματα που αιτούμαστε και διαπραγματεύόμστε. Πως θα ικανοποιήθουν αυτά: Πόσοι από αυτούς που βάλατε σε διαδικασία να οδηγήσουν τους νέους μας ,έχουν ποτέ μπει σε ένα χώρο σχεδιασμού προΪόντων ,ή σε ένα χώρο παραγωγής , ή σε ένα χώρο αποθήκευσης ή πώλησης προϊόντων. Τί και ποιούς καλείτε να ηγηθούν αυτού του σχεδιασμού?? Θέλετε να κάνετε το ίδιο και στα ΚΔΒΜ1? Έλεος! Ο σχεδιασμός αυτός είναι μεν ευθύνη της διοίκησης και της πολιτικής διακυβέρνησης, όμως οφείλει να λάβει υπ’’όψην της αυτούς που πραγματικά δημιουργούν τον πλούτο σ’αυτήν την χώρα και τους οποίουε πρέπει να υπηρετήσει.. Έτσι όπως γίνεται είναι σίγουρο πως οι επαγγελματικές δεξιότητες δεινοπαθούν σε ένα Υπουργείο που δεν μπορεί να τις δει καν.Το ίδιο θα συμβεί και συμβαίνει σε όσους καλούνται να τις υπηρετήσουν. Με τι προσόντα λοιπόν έρχεται αυτής της μορφής η διοίκηση και ο σχεδιασμός να μας πείσει, να μας επιβάλλει να υιοθετίσουμε όρους και να κλείσουμε επιτυχημένες και χρήσιμες δομές όπως τα ΚΔΒΜ 1: Είναι όμως καιρός να αναγνωρίσουμε τις δυνάμεις και τις αδυναμίες μας με ειλικρίνεια και εντιμότητα, χωρίς προκαταλήψεις! Οι δυνάμεις μας σίγουρα δεν βρίσκονται στην γρήγορη κάλυψη του προβλήματος .Δεν βοηθάει η απομάκρυνση ό,τι καλού υπάρχει για κάποιες επιδοτήσεις ή προσλήψεις,όταν διακυβεύεται το μέλλον της χώρας Ας ξεκαθαρίσουμε το θετικό που έχουμε αποδεδειγμένα πως : -τα ΕΕΣ και τα ΚΔΒΜ 1 εξυπηρετούν κάθε γωνιά της Ελλάδας , χωρίς να επιβαρύνουν τον προύπολογισμό, με επιτυχία , αμεσότητα ,ευελιξία σε τεχνικές δεξιότητες ,γνώσεις , γλώσσες, τέχνες κ.α. Επιλέγονται ελεύθερα ,και κρίνονται από τους πελάτες τους κάθε μέρα. Σπανιότατα δημιουργείται πρόβλημα γιατί η ίδια η κοινωνία είναι ο ρυθμιστής και ό ελεγκτής του αποτελέσματος. Το υπάρχον σύστημα δεν είναι οπισθοδρομικό, λειτουργεί σύμφωνα με τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Είναι ευέλικτο και προσαρμόζεται πολύ γρήγορα στις απαιτήσεις και τις εξελίξεις κάθε τομέα γιατί τα μέλη του έχουν το κίνητρο να είναι πάντα μπροστά, κάτι που δεν μπορεί να κάνει ένας κεντρικός μηχανισμός Το κράτος δεν έχει υποχρέωση (ίσως ούτε και δικαίωμα /βλ.δικαιώματα του ανθρώπου) να ρυθμίσει την λειτουργία ενός θεσμού που ενώ πλέει σε βαθιά και αχαρτογράφητα νερά καταφέρνει να επιπλέει και να επιβιώνει τις περισσότερες φορές με επιτυχία,χωρις να το επιβαρύνει. Εξ’άλου αυτό το καταλαβαίνουν καλύτερα τα Υπουργεία που εποπτεύουν τέτοιες δομές σε άλλες χώρες, όπως τα Υπουργεια Ανάπτυξης και Βιομηχανίας . Δυστυχώς η ιστορία και η δομή του Παιδείας και ο ρόλος του δεν το καθιστά κατάλληλο για τέτοιου είδους διαφορετικές προσεγγίσεις.Το έχει αποδείξει αυτό όλα αυτά τα χρόνια που έχασε κάθε ευκαιρία και χρήματα για να ρυθμίσει την κατάρτιση. Γιαυτό και είμαστε τελευταίοι στην καταταξη στην ΕΕ.Το λέει και μόνο του. Γιατί τώρα θα κανει κάτι καλύτερο που τα πράγματα είναι ακόμη δυσκολότερα. Εδώ κλείνει τον ΟΕΑΔ για να τα μαζέψει όλα υπό τον έλεγχο του. Μοιάζει σαν να θέλει να γίνει άλλο Υπουργείο. Άλλο και αυτό!! Τι γίνεται εδώ??? Ας δούμε τον αυτοκράτορα που ‘είναι γυμνός’!!! Για άλλους ρόλους είναι χρήσιμο και δεν υπάρχει λόγος να αποδείξει πως μπορεί να κάνει τα πάντα. Όλον αυτόν τον καιρό της αποτυχίας του τα ΚΔΒΜ 1 (παλιά ΕΕΣ) κάλυπταν τις ανάγκες του Έλληνα , της παραγωγής ,του εμπορίου ,της τέχνης ,του τουρισμού!! Σιωπηλά εδώ και 80 χρόνια, με επιτυχία παρά τις διώξεις που δέχτηκαν τελευταία ! . Μήπως να τα ξανασκεφτούμε όλα ,και ας κάνουμε τον έντιμο και ανοιχτό διάλογο που δεν κάναμε ποτέ?? Σε καμία άλλη χώρα δεν αντικαταστάθηκαν, ούτε αποκλείστηκαν οι υπάρχουσες δομές αλλά το σύστημα προσαρμόστηκε σε αυτές ώστε να ενισχύσει τόσο το κοινό όσο και τις δομές τις ίδιες και να αποσαφηνίσει και να υποστηρίξει τη σωστή και απρόσκοπτη λειτουργία τους ώστε να μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα. Ειδικά στις παρούσες συνθήκες το σύστημα προσπαθεί να γίνει όλο και πιο ευέλικτο και να ανοιχτεί σε διαφορετικά είδη παροχής Μάθησης με διαφορετικούς τρόπους που δεν είναι αποκλειστικοί ή απαγορευτικοί. Ο κρατικός, ή εποπτικός μηχανισμός δεν λειτουργεί παρεμβατικά ή ελεγκτικά αλλά υποστηρικτικά όπως π.χ. σε Γερμανία, Αγγλία κ.α. Ένα υπάρχον σύστημα με βαθιά παράδοση είναι σαν τον πλάτανο του χωριού που έχει βαθιές ρίζες και είναι πολύτιμος για όλες τις γενιές του χωριού. Αν κοπεί για να φυτέψουμε ένα νέο δένδρο θα χρειαστεί δεκαετίες και πάλι δεν θα έχει σύγκριση. Η αποτελεσματικότητα και επιτυχία του ελεύθερου δρόμου των διαδικασιών τεχνικής εκπαίδευσης έχει γίνει ανιτληπτή απο την ΕΕ εξ’ου και ο όρος Δια Βίου Μάθηση και η προώθηση της πιστοποίησης των δεξιοτήτων απ’όποια διαδικασία απόκτησης και αν προέρχονται. Γιατί η κατάργηση του επιτυχημένου θεσμού, ΚΔΒΜ 1,και ο στραγγαλισμός των υπολοίπων??? Ας δείξει λοιπόν η διοίκηση και κυρίως η κυβέρνηση μια έξυπνη οικονομική προσέγγιση και ας δει την πρακτική πτυχή αυτού του σχεδιασμού,όπως πρέπει να είναι! Πάντως όχι μέσα σε αυτό το Ν/Σχέδιο ή απ’ αυτό το Υπουργείο.