• Σχόλιο του χρήστη 'Β.Χ.' | 30 Νοεμβρίου 2020, 08:34

    Το νομοσχέδιο κάθε άλλο παρά αναβαθμίζει την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η πλήρης ΥΠΑΓΩΓΗ της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στις επιδιώξεις της αγοράς και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο, αφού θα καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών και τη λειτουργία ειδικοτήτων σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και συμφέροντα, ακόμα και στο επίπεδο του Λυκείου. ΑΡΘΡΟ 1 παραγρ. 3: Η επαγγελματική κατάρτιση εντάσσεται στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, μετονομάζοντάς το σε τυπική «επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, με πρόωρη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και μαθητεία ανηλίκων. Επίσης: - Δημιουργεί πρότυπα ΕΠΑΛ δίνοντας τον έλεγχο των σπουδών και των ειδικοτήτων στους εκπροσώπους της τοπικής αγοράς (το αποτέλεσμα; αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στον ανταγωνισμό και την έξωση εκπαιδευτικών) - Ένα μέρος του προγράμματος σπουδών περιλαμβάνει με πρακτική άσκηση των ανήλικων μαθητών σε χώρους εργασίας και χωρίς αμοιβή (το αποτέλεσμα; μειωμένα μαθησιακά αποτελέσματα) - Παρέχει «ευελιξίας» στην παροχή των ειδικοτήτων (το αποτέλεσμα; μεταβολή στις ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό) - Ιδρύει τις μεταγυμνασιακές σχολές πρόωρης κατάρτισης (ΕΣΚ) (το αποτέλεσμα; παρέχουν μαθητεία ανηλίκων από την ηλικία των 15 χρονών-χωρίς αμοιβή τις οποίες μάλιστα μπορεί να δημιουργεί κάθε δημόσιος και ιδιωτικός οργανισμός, ακόμα και εργοδοτικοί φορείς) Θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων και στο ΕΠΑΛ (το αποτέλεσμα; ένα τμήμα του μαθητικού δυναμικού οδηγείται στην πρόωρη κατάρτιση και στην έξωση από το Λύκειο, δηλαδή μείωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ και ανάλογη μείωση οργανικών θέσεων) - Διευθυντής – Μάνατζερ στις ΕΣΚ αφού να είναι και διοικητικός υπάλληλος (το αποτέλεσμα; οι σχολές αυτές θα λειτουργούν χωρίς μόνιμους εκπαιδευτικούς αποκλειστικά με ωρομίσθιους εκπαιδευτές με συμβάσεις έργου) - Δεν αναφέρεται πουθενά σύλλογος Διδασκόντων στα ΙΕΚ - Θα κλείσουν αρκετά ΙΕΚ λόγω της θέσπισης του ορίου των σπουδαστών (το αποτέλεσμα; όφελος στα ιδιωτικά ΙΕΚ) - Θεσμοθετείται η παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αγγλόφωνα τμήματα, κατατακτήριες για τα ΑΕΙ (το αποτέλεσμα; όφελος στα ιδιωτικά ΙΕΚ) - Κατατακτήριες με πτυχίο ΟΧΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ των ΑΕΙ (το αποτέλεσμα; "χτύπημα" στην ακαδημαϊκή λειτουργία των ΑΕΙ και όφελος για τα ιδιωτικά ΙΕΚ και Κολέγια) ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ "Δίνει" την επαγγελματική εκπαίδευση στους ιδιώτες Αυτή είναι η "αναβάθμιση";;;;;