• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος Χαλβατζής' | 30 Νοεμβρίου 2020, 10:03

    Θα σταθώ λίγο στο άρθρο 70 που λέει: " Διευθυντής ορίζεται εκπαιδευτικός με πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή ισότιμο τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, οκταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, σημαντικά διοικητικά προσόντα, καθώς και γνώσεις και εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων." Επειδή εργάζομαι σε ΣΔΕ πολλά χρόνια έχω να κάνω 2 παρατηρήσεις. 1ον τα ΣΔΕ με τα ΙΕΚ δεν έχουν καμία σχέση και δεν πρέπει να εξισώνονται. Άλλη η εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων σε ΣΔΕ και άλλη η εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων σε ΙΕΚ. Τα ΣΔΕ είναι σχολειά και τα ΙΕΚ είναι κατάρτιση. Όταν το άρθρο 70 ζητάει "εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων" θα πρέπει ο υποψήφιος διοικητικός να έχει διδάξει για τουλάχιστον 3 χρόνια σε αντίστοιχη ή ίδια δομή. Το φαινόμενο να ορίζονται διευθυντές ΣΔΕ με μηδέν εκπαιδευτική εμπειρία σε αντίστοιχο φορέα εκπαίδευσης ενηλίκων είναι ντροπη και για μένα μεγάλη αστοχία του συστήματος επιλογής. Πρέπει να καταλάβει το κράτος ότι τα ΣΔΕ δεν είναι σχολεία ενός κατώτερου θεού. Οι άνθρωποι που έρχονται στα ΣΔΕ είναι άνθρωποι που οι περισσότεροι μεγάλωσαν σε δύσκολες οικογένειες στις οποίες το κράτος δεν στήριξε με ουσιαστική κοινωνική μέριμνα, έφυγαν από την εκπαίδευση και τώρα ξαναγυρνάνε για να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους. Σε μια κοινωνία που η άτυπη και κακής ποιότητας παροχή γνώσης αυξάνεται (μέσω διαδικτύου π.χ.) τα ΣΔΕ έχουν έναν ολο και σημαντικότερο ρόλο στην ανάπτυξη της σωστής και κριτικής σκέψης. Είναι επίσης προφανές ότι όσο περνούν τα χρόνια η δια βίου μάθηση θα έχει ακόμα μεγαλύτερη σημαντικότητα. Η βάση της οποίας θα είναι τα ΣΔΕ. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός ΙΕΚ/ΣΔΕ να αλλάξουν οι τρόποι μοριοδότησης και αξιολόγησης προσωπικού για τα ΣΔΕ. Ειδικότερα, οι απαιτήσεις για το διοικητικό προσωπικό θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυστηρές και όχι να εμφανίζονται διευθυντές "κομήτες" με μηδέν εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων. Το σύστημα αξιολόγησης πρέπει να φροντίσει για τη σωστή επιλογή των στελεχών όχι μόνο όσον αφορά τα αντικειμενικά προσόντα αλλά και την εμπειρία τους. Άμεσα θα πρέπει να οριστούν προαπαιτούμενα για την επιλογή στελεχών. Επίσης, να προσθέσω ότι πλέον οι περισσότεροι μαθητές μας γράφονται στο λύκειο κατόπιν ολοκλήρωσης της φοίτησης στα ΣΔΕ. Σαφώς πρέπει να ορίζονται τμήματα στήριξης μαθητών σε γλωσσικό επίπεδο, όμως θα πρέπει να υπάρχει και δυνατότητα στήριξης των μαθητών που θέλουν να συνεχίσουν στο λύκειο.