Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε μια αντικειμενική εξέταση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου σχετικά με τα Ι.Ε.Κ. Καταρχήν, θεωρείτε αντικειμενικό για το προσωπικό που προΐσταται σε μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως είναι τα Ι.Ε.Κ. και τα οποία σύμφωνα με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θα ανήκουν πλέον στην τυπική εκπαίδευση(όπως και τα πανεπιστήμια) να αξιολογείται με κύριο προσόν τη διδακτική εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση και όχι με βάση συγκεκριμένες επιστημονικές γνώσεις όπως π.χ. ένα μεταπτυχιακό στην εκπαίδευση ενηλίκων ή στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων? Ταυτόχρονα, ας επισημάνουμε σε αυτό το σημείο ότι το έργο των υποδιευθυντών θα είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτών των Ι.Ε.Κ. με βασικό τους προσόν τη διδακτική εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση . Θα είναι σε θέση με αυτό το βασικό προσόν να αξιολογούν? Επιπλέον, είναι δυνατόν τα προσόντα μιας υποδεέστερης θέσης (υποδιευθυντών) να μην απαιτούνται σε μια υψηλότερη θέση (των Δ/ντών)? Παράλληλα, οι Δ/ντές των Ι.Ε Κ. εκτός των υπολοίπων θα έχουν αρμοδιότητα σε συνεργασία με τους υποδιευθυντές να αξιολογούν τους εκπαιδευτές. Εάν λοιπόν οι Δ/ντές προέρχονται από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα με ποια προσόντα και κριτήρια θα αξιολογούν? Καταλήγοντας θα έλεγα ότι σε έναν τόσο ευαίσθητο χώρο όπως είναι αυτός της εκπαίδευσης και ειδικά στην εκπαίδευση ενηλίκων που όλοι γνωρίζουμε πόσες πολλές δυσκολίες αντιμετωπίζει (διότι αφορά σε ανθρώπους ενήλικες που συναντούν πολλά εμπόδια στις σπουδές τους είτε προσωπικά, είτε οικογενειακά κτλ.), χρειάζονται άνθρωποι που θα γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσής τους και οι οποίοι θα ενσκήψουν πάνω στα προβλήματά τους και θα υποστηρίξουν ουσιαστικά την κατάρτισή τους , ώστε να καταφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ύστερα από όλα αυτά αντιλαμβανόμαστε για ποιο λόγο η εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση δεν μπορεί να αποτελέσει το βασικότερο προσόν για την κατάληψη μιας τέτοιας θέσης.