Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1α) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον ορισμό των πρότυπων–πειραματικών σχολείωνΣχόλιο του χρήστη Βασίλειος Ορφανόπουλος | 22 Ιανουαρίου 2011, 13:20
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητοί, Την 30η Ιουνίου 2010 στο σχολείο μας (Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης) συντάξαμε και υπογράψαμε το ακόλουθο κείμενο το οποίο στείλαμε και στην ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας του Υπουργείου μας. Δεδομένου ότι τώρα επανέρχεται το θέμα επίκαιρο, σας στο ξαμναστέλνουμε. [Ήταν συνημμένο και απλώς ακολουθεί την παλιά εισαγωγή.] Ο υπεύθυνος επικοινωνίας του Λυκείου (για το ζήτημα αυτό μόνο) Βασίλειος Ορφανόπουλος "Πληροφορηθήκαμε ότι αυτές τις μέρες γίνεται έντονη συζήτηση για το μέλλον των Πειραματικών Γυμνασίων και Λυκείων. Επειδή οι προτάσεις της ΕΛΜΕ Προτύπων (για τις οποίες ενημερωθήκαμε προ δεκαημέρου) δεν μας εκφράζουν, αποφασίσαμε να συντάξουμε το ακόλουθο κείμενο, το οποίο προσυπέγραψαν 18 (ως τώρα) καθηγητές του Σχολείου μας, δηλαδή του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης. Οι υπογραφές έχουν τεθεί στο πρωτότυπο έγγραφο που έχουμε αναρτήσει στο σχολείο μας. Ο πρώτος από τους καθηγητές φέρει την ευθύνη μόνο για την ηλεκτρονική αποστολή του κειμένου που θα βρείτε ως συνημμένο. 1. Βασίλειος Ορφανόπουλος 2. Αμπελάς Παναγιώτης 3. Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα, Υποδιευθύντρια 4. Γουρνά Σοφία 5. Γράψας Ιωάννης 6. Ζαβός Αλέξανδρος 7. Κουμαριανός Γεώργιος 8. Κύρκος Χρήστος 9. Λιτσάρδου Μαρία 10. Μαυρογιάννης Νικόλαος 11. Μιχαλακόπουλος Κωνσταντίνος, Διευθυντής 12. Μιχαλακοπούλου Γεωργία 13. Μοσχοπούλου Νικολέτα 14. Ορεινός Θεόδωρος 15. Παπαδάκη Ευθαλία 16. Παπανδρέου Ευθυμία 17. Ράμμος Χρήστος 18. Φανίδης Χρηστος ΥΓ: Ευνόητο είναι ότι οι 18 καθηγητές περιμένουμε κάποια απάντηση, τουλάχιστο μία ενημέρωση ότι το ηλεκτρονικό μας μήνυμα διαβάστηκε από κάποιο αρμόδιο." ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 1. Τα υφιστάμενα Πειραματικά Λύκεια πρέπει να διαιρεθούν σε δύο κατηγορίες: (α) Τα Πειραματικά Σχολεία Πανεπιστημίων, όπου θα εκπαιδεύονται οι νέοι φοιτητές. (β) Τα Πειραματικά Σχολεία Νέων Μεθόδων, όπου θα δοκιμάζονται οι νέες τεχνικές διδασκαλίας, τα νέες εργαστηριακές πρακτικές, κλπ. Ευνόητο είναι ότι τα δύο αυτά Σχολεία δεν μπορούν να λειτουργούν μαζί, δεδομένου ότι οι νέοι φοιτητές δεν μπορούν να δοκιμάζονται μαζί με, π.χ., ένα νέο βιβλίο διδασκαλίας. Οι μαθητές για τα Πειραματικά Σχολεία Πανεπιστημίων πρέπει να εξακολουθήσουν να επιλέγονται όπως σήμερα (με κλήρωση). Τα Πειραματικά Σχολεία Νέων Μεθόδων πρέπει να μην είναι σταθερά, αλλά να ανακηρύσσονται ειδικά κάθε φορά που δοκιμάζονται Νέες Μέθοδοι. Πρέπει να αντιπροσωπεύουν γεωγραφικά και οικονομο-κοινωνικά όλη την Ελληνική Επικράτεια. Οι μαθητές τους θα είναι οι ίδιοι που ήσαν εκεί τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς καμιά ιδιαίτερη μέριμνα επιλογής. 2. Πρέπει να επανεισαχθούν τα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, όπου θα εκπαιδεύονται οι μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ικανότητες, ικανότητες που θα πιστοποιούνται με αυστηρές και αδιάβλητες εξετάσεις πριν την εισαγωγή στην Α΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές αυτοί, οι οποίοι μπορεί να προέρχονται από τα κατώτερα οικονομο-κοινωνικά στρώματα δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να καλλιεργήσουν την ιδιαίτερη κλίση τους. Αντίθετα, μαθητές που έχουν ιδιαίτερη κλίση στη Μουσική ή τον Αθλητισμό μπορούν να καλλιεργήσουν τις ικανότητες αυτές στα Μουσικά ή τα Αθλητικά Γυμνάσια και Λύκεια, αντίστοιχα, αφού οι τα Σχολεία αυτά δέχονται μαθητές με αυστηρά κριτήρια εισαγωγής. Η πινακίδα μπροστά από το Σχολείο μας γράφει από δεκαετίες «Πρότυπος Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης». Παρακαλούμε να μην υποχρεωθούμε να την αλλάξουμε. Υπογραφές και Ονόματα