Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Ευστάθιος Σταυριανός | 30 Νοεμβρίου 2020, 22:42
Αυτό το σημείο στο οποίο θέλω να σταθώ κυρίως είναι η υποβάθμιση που προβλέπει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για τις ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, αφού στην ουσία τις κατατάσσει στην Άτυπη Μεταγυμνασιακή Εκπαίδευση, στερώντας από τους Μαθητές το Πτυχίο με την αναγνώριση προσόντων, που έπαιρναν μέχρι τώρα, (επιπέδου 4) δίνοντάς τους μια απλή πιστοποίηση. Στην ουσία μιλάμε για σχολές μεταγυμνασιακής κατάρτισης παρόμοιες με τα ΣΕΚ, εγχείρημα το οποίο απέτυχε παταγωδώς στο πρόσφατο παρελθόν. Οι σχολές του ΟΑΕΔ, γνωστές για το έργο που επιτελούν εδώ και πολλά χρόνια (από το 1950) στην Τεχνική Εκπαίδευση θα έπρεπε να αναβαθμιστούν και όχι να υποβαθμιστούν. Η προσφορά των σχολών ΟΑΕΔ είναι κοινά αποδεκτή από τις τοπικές κοινωνίες, αφού έιναι οι πρώτες Τεχνικές Σχολές που εφάρμοσαν τη μαθητεία στην Ελλάδα. Αναρωτιέμαι κι εγώ και πολλοί άλλοι συνάδελφοι που έχουμε δουλέψει επι σειρά ετών στα σχολεία του ΟΑΕΔ για ποιο λόγο να αλλάξει αυτή η πετυχημένη πορεία και μάλιστα με όρους που οδηγούν σε υποβάθμιση. Πρότασή μου είναι να αναβαθμιστούν οι σχολές του ΟΑΕΔ σε σχήμα τύπου ΕΠΑΛ 3χρονης τεχνικής εκπαίδευσης με 2 τουλάχιστον χρόνια πρακτικής άσκησης και πτυχία επιπέδου 5 με παράλληλη αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων. Επίσης θα ήθελα να σταθώ και στο πρόβλημα ανεργίας που θα δημιουργηθεί για πολλούς από τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, από τη στιγμή που η προϋπηρεσία τους δεν αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και δεν θα έχουν την δυνατότητα να προσμετρήσουν την προϋπηρεσία αυτή για την αξιολόγησή τους σε άλλες εκπαιδευτικές δομές. Προτείνω λοιπόν την άμεση αναγνώριση της προϋπηρεσίας των Εκπαιδευτικών των Σχολών της ΕΠΑ.Σ του Ο.Α.Ε.Δ., από το Υπουργείο Παιδείας.