Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Αδαμάντιος Σ. | 30 Νοεμβρίου 2020, 22:51
Οι μαθητές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι περίπου 75% - 25% και όμως η κατανομή των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι 90% - 10% ενώ για κάποιες σχολές 95% - 5%. Αποτελεί μεγάλη ανισότητα. Οι μαθητές ΕΠΑΛ πρέπει να έχουν δικαίωμα αναλογικής πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε σχολές ανάλογες των τομέων εκπαίδευσης που υπάρχουν και παρακολουθούν. Πρέπει να υπάρχει αναλογική κατανομή σύμφωνα με την ετήσια αναλογία μαθητών ή με την αναλογία μαθητών που θα επιλέξουν να δώσουν πανελλήνιες ή ακόμη και με τους μαθητές που έδωσαν τελικά πανελλήνιες. Όποιες θέσεις μένουν κενές μετά τον αρχικό υπολογισμό βαθμών και προτιμήσεων να μεταφέρονται στην άλλη κατηγορία Λυκείου και στο τέλος να υπολογίζονται οι τελικές βάσεις.