Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΒΑΡΒΑΡΑ | 1 Δεκεμβρίου 2020, 13:20
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ –ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Ο.Α.Ε.Δ. ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ σχετικά με το προς Διαβούλευση σχέδιο νόμου≪ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ≫με τα επακόλουθα για την Τεχνική Εκπαίδευση και το Δυικό Σύστημα Μαθητείας που ακολουθούν οι ΕΠΑ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. Γιατί ο θεσμός είναι διακριτός από κάθε άλλο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με Μαθητεία; α. Η Πρακτική Άσκηση γίνεται παράλληλα με τη φοίτηση για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας πράγμα που δεν συμβαίνει στα ΕΠΑ.Λ. και στα Ι.Ε.Κ.. β. Η Πρακτική Άσκηση έχει τον μεγαλύτερο χρόνο σύνδεσης της εκπαίδευσης με τους χώρους εργασίας. γ. Οι αμοιβές των μαθητευομένων διέπονται από τη αρχή : «Πλήρης αντιστοιχία ωρών εργασίας με αμοιβή». Αυτό δεν συμβαίνει ούτε στην Τάξη Μαθητείας ούτε στα Ι.Ε.Κ.. ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ.: 6 ώρες/ημ. εργασίας 75% του μισθού του ανειδίκευτου ΕΠΑ.Λ. Τάξη Μαθητείας: 7 ώρες/ημ. 75% του μισθού! Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν ότι ο θεσμός της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. πλησιάζει περισσότερο με τα δυικά ευρωπαϊκά συστήματα Μαθητείας από κάθε άλλον. Η ευρωπαϊκή διάσταση ομοιότητας του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με χώρες που έχουν παράδοση όπως Γερμανία, Αυστρία κ.α. Σύμφωνα με μεγάλες έρευνες που έγιναν την περίοδο 2013-2015 στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του Ο.Α.Ε.Δ. αναφέρουν ότι το 50% περίπου των αποφοίτων βρίσκει θέση εργασίας άμεσα μετά την αποφοίτηση στην ειδικότητα που σπούδασε. Κανένα άλλο σύστημα δεν έχει τέτοια αποτελεσματικότητα. Επίσης οι αναφορές των Κοινωνικών Εταίρων που δηλώνουν σε επίσημα κείμενα τους την διακριτότητα και αποτελεσματικότητα του δυικού συστήματος Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ο.Α.Ε.Δ. Νοτιοδυτικής Ελλάδας διεκδικεί: Σχολές Μαθητείας ενταγμένες στην Ανώτερη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που θα παρέχει πτυχία Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, χωρίς εξετάσεις Πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ. 1.Εύρος ηλικιών από 16 έως 25 έτη που περιέχονται σε όλες τις ευρωπαϊκές πολιτικές ένταξης νέων που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης και εργασίας. Φοίτηση 3ετή με 4 εξάμηνα πρακτικής άσκησης στο 2 και 3 έτος. 2.Συμβάσεις Μαθητείας για ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας και Ι.Ε.Κ. σύμφωνα με το Εθνικό και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας, που προβλέπει τη μισθωτή εργασία και την επιδότηση του μισθού από το Κράτος. Πλήρης αντιστοίχιση ωρών εργασίας με τη αμοιβή του ανειδίκευτου εργαζόμενου κατά την Μαθητεία. 3. Χορήγηση των επιδομάτων σίτισης και στέγασης σε μαθητές χαμηλών εισοδηματικών τάξεων 4. Αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών αναπληρωτών και ωρομισθίων που υπηρέτησαν και υπηρετούν στις Σχολές Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. επί σειρά ετών. 5. Κατάργηση της διάταξης της παρ.4 του άρθρου 23 για τα Ι.Ε.Κ. των Ν.Π.Δ.Δ. που προβλέπει ίδρυση ιδιωτικών ΙΕΚ. 6.Κατάργηση της παρ.2 του άρθρου 14 του νομοσχεδίου που αφορά την κατάργηση της ισοτιμίας και μάλιστα αναδρομικά των πτυχίων των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με τα ΕΠΑ.Λ. Εκδηλώνουμε την πλήρη αντίθεση μας με τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για υποβάθμιση των Σχολών Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στην Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση και στο επίπεδο 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΑΡΗΣ ΔΗΜΑΣ