Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 1 Δεκεμβρίου 2020, 20:19
Άρθρο 5 2αιγ) Να υπάγονται όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και να μην παραμείνουν όπως έχουν στα υπουργεία τουρισμού αγροτικής ανάπτυξης και τροφίμων κλπ. Άρθρο 25 στο 3) Πρέπει οι καταρτιζόμενοι να μπορούν να φοιτούν παράλληλα και σε δομές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως μέχρι σήμερα. Άρθρο 31 Ο διευθυντής για να αναθέσει τις εκπαιδευτικές αρμοδιότητες του, όπως αυτές αναφέρονται και στο 2βγ και 2ε, πρέπει να είναι γνώστης του αντικειμένου, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να είναι μόνιμος εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και όχι απλά δημόσιος λειτουργός ή δημόσιος υπάλληλος, οπότε και δεν έχει σχέση με το εκπαιδευτικό αντικείμενο. Επιπρόσθετα το ότι επιτρέπεται σε δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς να στελεχώνουν θέσεις ευθύνης σε μία εκπαιδευτική δομή αποτελεί συνταγματικά άνιση μεταχείριση μεταξύ των εκπαιδευτικών του Υπουργείου Παιδείας και των υπαλλήλων του δημόσιου, αφού δεν ισχύει και το αντίστροφο. Όπως αναφέρεται για τον υποδιευθυντή ότι είναι απαιτούμενη η εκπαιδευτική προϋπηρεσία, έτσι θα πρέπει να ισχύει και για το διευθυντή . Επιπρόσθετα αν εκπαιδευτικοί που δεν ανήκουν στην επαγγελματική εκπαίδευση μπορούν να διοριστούν διευθυντές σε δομές της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης τότε θα πρέπει να ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή να μπορούν και εκπαιδευτικοί της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης να διοριστούν διευθυντές σε ενιαία λύκεια, γυμνάσια κλπ και στο ευρύτερο δημόσιο. Θα πρέπει λοιπόν να καταργηθεί από το άρθρο 31 1β η δυνατότητα ο διευθυντής να είναι δημόσιος λειτουργός ή μόνιμος δημόσιος υπάλληλος. Στα τυπικά προσόντα του διευθυντή ΙΕΚ να αναφέρετε πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και όχι ανώτατης εκπαίδευσης. Για τους δε υποδιευθυντές πιστεύω ότι απαιτούμενη πρέπει να είναι η εκπαιδευτική προϋπηρεσία και όχι η απαραίτητα διδακτική στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Η διαφοροποίηση του επιδόματος των υποδιευθυντών των ΙΕΚ σε σχέση με των υπολοίπων μονάδων πρέπει να είναι ανάλογη με αυτή των διευθυντών ΙΕΚ και όχι μόνο κατά 50 ευρώ. Άρθρο 13 Για τον διευθυντή ΕΣΚ απαιτούνται εκπαιδευτικές δεξιότητες όπως αναφέρεται και στο 2στ (εποπτεία εκπαιδευτικής διαδικασίας), οπότε δεν μπορεί να είναι δημόσιος υπάλληλος ή λειτουργός αλλά εκπαιδευτικός.