Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Δεγιρμεντζή Αικατερίνη | 1 Δεκεμβρίου 2020, 21:31
ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Αγαπητοί νομοθέτες και υπουργοί, Εργάζομαι σε ΚΔΒΜ1. Γράφουν και συνάδελφοι σε άλλες αναρτήσεις ότι θα κλείσουμε ως δομές και έχουν 100% δίκιο. Παρακάτω σας παρουσιάζω προτάσεις που θα μπορούσαν να δώσουν άμεσες λύσεις για τη διατήρηση της λειτουργίας μας. - ΚΔΒΜ1 αδειοδοτημένα να παραμείνουν ως έχουν, εκτός εάν αλλάξουν κτίριο. Ένα ΚΔΒΜ1 που πήρε άδεια με τις προδιαγραφές του 2012 να συνεχίζει με τις προδιαγραφές του 2012. Αντίστοιχα ένα που πήρε άδεια με προδιαγραφές του 2020 να συνεχίζει με τις προδιαγραφές αδειοδότησης του 2020. Δεν αντέχεται η συνεχής αλλαγή προϋποθέσεων. Επίσης ζητάτε νέα αδειοδότηση με νέες προδιαγραφές και να γίνει εν μέσω πανδημίας... - Θα πρέπει να υπάρχει αντιστοιχία των αδειοδοτημένων ΚΔΒΜ1 με το εθνικό πλαίσιο προσόντων, που στην περίπτωσή μας είναι το επίπεδο 1. Απαιτείτε αδειοδότηση από μία δομή και ταυτόχρονα είναι εκτός όλων των επιπέδων προσόντων? Προς τι τότε η αδειοδότηση? - Θα πρέπει να παραμείνει ο διαχωρισμός των ΚΔΒΜ1 & 2. Δεν λειτουργούμε ούτε ζητήσαμε επιδοτούμενα προγράμματα. Όποιοι θέλουν επιδοτούμενα προγράμματα ΚΔΒΜ2 ας έχουν αυστηρότερες προδιαγραφές. - Η γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη των δομών θα πρέπει να είναι αποκλειστικά ευθύνη του κάθε ΚΔΒΜ1 ξεχωριστά. Η υποχρεωτική πρόσληψη ξεχωριστών γραμματέων είναι μη αναγκαία. Μέχρι και σήμερα δεν έχει παρατηρηθεί πρόβλημα στη λειτουργία μας. Πείτε μας τι ζητάτε να σας προσκομίζουμε και εμείς το φροντίζουμε. - Η υποχρεωτική πρόσληψη νέων υπευθύνων υποδιευθυντών μόνο επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό χωρίς χρησιμότητα. Έχουμε ήδη υπεύθυνο διευθυντή σπουδών απόφοιτο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης το κάθε ΚΔΒΜ1 και μπορούμε να ελέγξουμε τη σωστή λειτουργία μας. - Τα επαγγελματικά περιγράμματα που αναφέρετε είναι συνήθως αμφιβόλου χρησιμότητας, ξεπερασμένα, γραμμένα προ 20ετίας για να εξυπηρετούν κυρίως το εκπαιδευτικό σύστημα και τις ειδικότητες των καθηγητών παρά τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς. Τα προγράμματά μας είναι προσανατολισμένα στην αγορά εργασίας, για αυτό και έχουμε μεγάλη ανταπόκριση. Στο άρθρο 57 μας επιτρέπετε να παρέχουμε δικά μας μη πιστοποιημένα προγράμματα και στο άρθρο 104 παρ.17 μας υποχρεώνετε να έχουμε πιστοποιημένα προγράμματα. Παρακαλώ αφαιρέστε την παρ. 17 του άρθρου 104. - Δεν είμαστε μόνο συνεχιζόμενη εκπαίδευση ή μετεκπαιδευτικά κέντρα όπως υποστηρίζει το άρθρο 14 (όπου οι απόφοιτοί μας λαμβάνουν βεβαίωση συνεχιζόμενης εκπαίδευσης) αλλά και αρχική εκπαίδευση, που είναι το βασικότερο κομμάτι εργασίας μας. Αυτό με τον προηγούμενο νόμο μας το αφαιρέσατε. Μας αφήσατε μόνο το θολό τοπίο της γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Δεν μας έχετε αναλύσει όμως τι εννοείτε με αυτό. Μπορεί ένας υποψήφιος σπουδαστής χωρίς προηγούμενη εκπαιδευτική ή επαγγελματική εμπειρία να γραφτεί σε ένα ΚΔΒΜ1? Επίσης μήπως θα ήταν καλύτερα η βεβαίωση σπουδών του άρθρου 14 να αναγράφει βεβαίωση επάρκειας προγράμματος ΚΔΒΜ1 (σκέτο) ή κάτι αντίστοιχο? - Στον προηγούμενο νόμο μας αφαιρέσατε το δικαίωμα να σπουδάζουν ανήλικα παιδιά. Γιατί δεν μπορεί ένα ανήλικο παιδί που για οποιοδήποτε λόγο έφυγε από την τυπική εκπαίδευση να πρέπει να περιμένει χρόνια μέχρι να ενηλικιωθεί για να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα ΚΔΒΜ1? Θα μπορούσε πχ και παράλληλα να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα ΚΔΒΜ1. -Υποχρεώνετε αγορά και λειτουργία ηλεκτρονικών υπολογιστών χωρίς να εξηγείτε το γιατί και το πως θα χρησιμοποιηθούν. Όποιοι συνάδελφοι πραγματοποιούν προγράμματα για υπολογιστές, έχουν ήδη στις δομές τους. Οι υπόλοιποι θεωρώ πως δεν χρειάζεται να έχουμε ξεχωριστό εργαστήριο Η/Υ, δεν μας περισσεύουν αίθουσες. - Οι απόφοιτοί μας των ΚΔΒΜ1 παρόλο που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι σαφώς καλύτερα καταρτισμένοι στο επάγγελμά τους σε σχέση με αποφοίτους τυπικής εκπαίδευσης, δεν έχουν πρόσβαση σε πιστοποιήσεις που οδηγούν σε άδειες επαγγέλματος. Δεν θα μπορούσαν π.χ. να συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης με τη βεβαίωση του ΚΔΒΜ1 και προϋπηρεσία στο επάγγελμα? Εάν είναι ικανοί θα πετύχουν στην πιστοποίηση, εάν δεν είναι θα αποτύχουν, είναι τόσο απλό. Το κράτος θα βγει οικονομικά κερδισμένο σε κάθε περίπτωση αφού θα έχει εισπράξει τα παράβολα εξετάσεων. - Έχετε βάλει γενικά ατελείωτες υποχρεώσεις στα ΚΔΒΜ1 χωρίς όμως να έχετε δώσει ούτε μία παροχή στις δομές ή στους σπουδαστές τους, όπως επιδότηση διδάκτρων, φοροαπαλλαγές ή αναβολή στράτευσης. Στα ΚΔΒΜ1 πάντα κοιτάμε την ουσία των σπουδών, αυτό που πραγματικά είναι χρήσιμο για τον κομμωτή, τον μάγειρα, τον δημοσιογράφο, τον καλλιτέχνη και γενικά όλους τους τομείς. Λειτουργούμε με αποδοτικά πρότυπα εργασίας και ελέγχου, χωρίς την παραμικρή βοήθεια εθνικών ή ευρωπαϊκών οικονομικών πόρων. Με λίγα λόγια, είμαστε φορέας εκπαίδευσης που επιβιώνει από μόνος του και με επιτυχία, χωρίς να επιβαρύνει στο ελάχιστο τον κρατικό προϋπολογισμό! Γιατί θεωρούμαστε πρόβλημα στην εκπαίδευση? Εκ μέρους και άλλων 25 εργαζομένων σε ΚΔΒΜ1, παρακαλούμε ξαναδείτε το.