Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην πιο δύσκολη περίοδο που βιώνει η χώρα μας και οι πολίτες της, που οι απλοί καθημερινοί άνθρωποι παλεύουν στην κυριολεξία να προφυλάξουν την υγεία τους καθώς κινδυνεύει η ζωή τους και την αξιοπρέπεια τους καθώς έχουν χάσει τη δουλειά τους, σε μια περίοδο που όλα λειτουργούν ασφυκτικά και με πίεση, έρχεται η κατάθεση ενός νομοσχεδίου που θα καθορίσει την πορεία και το μέλλον των νέων ανθρώπων δλδ των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών. Προτείνονται «μεταρρυθμίσεις» επενδυμένες με επιχειρήματα που συγκαλύπτουν τις επιδιώξεις για προώθηση της εκπαίδευσης στον έλεγχο της τοπικής αγοράς και των εργοδοτικών φορέων. Για πρόωρη επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών σε νεαρή ηλικία μετά το γυμνάσιο (ΕΣΚ), οι οποίες θα παρέχουν και μαθητεία ανηλίκων και μάλιστα χωρίς να καθορίζεται αμοιβή. Μαθητές 15χρονοι που ακόμη δεν έχουν κατασταλάξει για τις προτιμήσεις τους, δεν έχουν ανακαλύψει τις δυνατότητες τους, θα αναγκάζονται εκ των συνθηκών (από τη μια τράπεζα θεμάτων από την άλλη η οικονομικές δυσκολίες της οικογένειας που εντείνονται) να αποδεχτούν ότι προορίζονται για πολίτες που θα έχουν περιορισμένες προσδοκίες για το μέλλον τους και την επαγγελματική τους εξέλιξη. Ας αναλογιστεί ο καθένας με ειλικρίνεια αν αυτό επιθυμεί για τα παιδιά του… Με το νσχ η επαγγελματική εκπαίδευση άλλη μια φορά θα γίνει πεδίο πειραματισμών, τα αποτελέσματα των οποίων θα επωμιστούν οι μαθητές με τις οικογένειες τους και οι εκπαιδευτικοί της. Η δημιουργία των προτύπων ΕΠΑΛ δεν εξυπηρετεί τους μαθητές ούτε βελτιώνει την παρεχόμενη επαγγελματική εκπαίδευση. Εξυπηρετεί τους τοπικούς εργοδοτικούς φορείς, με την άσκηση έλεγχου που θα έχουν θα καλύπτουν τις δικές τους ανάγκες. Η πρακτική άσκηση σε χώρο εργασίας των ανήλικων μαθητών είναι μέθοδος ξεπερασμένη και αποτυχημένη, γιαυτό και δεν εφαρμόζεται πλέον, δεν αποτελεί καινοτομία. Η δημιουργία των προτύπων επίσης κατηγοριοποιεί τα σχολεία και ταυτόχρονα και αυτούς που φοιτούν και αυτούς που διδάσκουν σε αυτά. Δημιουργεί κινδύνους για την εργασιακή ασφάλεια των εκπαιδευτικών. Ο σκοπός είναι εμφανής, άλλωστε το 2013 δεν είναι τόσο μακριά, οι διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών δεν ξεχνιούνται αλλά ούτε και οι καταργήσεις δημοφιλών τομέων και ειδικοτήτων. Η μεταφορά αρμοδιοτήτων σε δήμους και περιφέρειες δεν αποτελεί θετική εξέλιξη και δεν εξυπηρετεί την καλύτερη λειτουργία ούτε την ενιαία αντιμετώπιση όλων των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Η πορεία των τελευταίων ετών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ήταν ανοδική γιαυτό άλλωστε και αποτέλεσε επιλογή όλο και περισσότερων μαθητών. Αν πράγματι ο σκοπός ήταν η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, των μαθητών, δεν θα προτείνονταν η κατάργηση των διετών προγραμμάτων ούτε θα προτείνονταν όλα αυτά τα αναχρονιστικά άρθρα αυτού του νσχ.