Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Αποστολόπουλος Δημήτριος | 2 Δεκεμβρίου 2020, 00:06
Άρθρο 1 Α) Διαφωνώ με την κατάργηση των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των πανεπιστημίων (Κ.Ε.Ε). Β) Δεν αναφέρονται καθόλου τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., τα οποία πρέπει να ενταχθούν στο 3ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Άρθρο 5 Πρέπει στο Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) να μετέχει και η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε, που είναι η πιο αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εκπρόσωπό της ως μέλος. Άρθρο 6 Πρέπει στο Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.) να μετέχει, και ένας εκπρόσωπος της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε από κάθε Περιφερειακή Ενότητα της εκάστοτε Περιφέρειας. Άρθρο 7 Πρέπει στην Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή (Κ.Ε.Ε.) να μετέχει και η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε, που είναι η πιο αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εκπρόσωπό της ως μέλος. Άρθρο 9 Α) Διαφωνώ κάθετα με την κατάρτιση πριν τα 18. Β) 12ετής υποχρεωτική εκπαίδευση( Επαγγελματική ή Γενική). Άρθρο 11 Α) Ότι ισχύει για τη γνώση της ελληνικής γλώσσας για τους καταρτιζόμενους χωρών της Ε.Ε ή τρίτων χωρών, το ίδιο να ισχύει και για τους αντίστοιχους μαθητές που εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ. Δηλαδή γνώση της ελληνικής γλώσσας κατ΄ ελάχιστον επιπέδου Β1. Β) Ότι ισχύει για την κάλυψη των δαπανών για την ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη των καταρτιζομένων που έπαθαν ατύχημα κατά την άσκηση σε εργαστηριακό χώρο που χρησιμοποιείται από τις δημόσιες Ε.Σ.Κ., τις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. ή στους χώρους εργασίας, κατά το μέρος που οι δαπάνες αυτές δεν καλύπτονται από άμεση ή έμμεση ασφάλιση, το ίδιο να ισχύει και για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ Άρθρο 13 Α)Διευθυντές στις δημόσιας Ε.Σ.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να γίνονται κατά προτεραιότητα μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας Τ.Ε.Ε.. Τέλος σε περίπτωση που δεν υπάρξει ενδιαφέρον από τις προηγούμενες κατηγορίες εκπαιδευτικών δύναται να τοποθετηθούν μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι. Β)Οι υποψήφιοι Διευθυντές, να αξιολογούνται από θεσμοθετημένη επιτροπή, στην οποία να μετέχει και η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε, που είναι η πιο αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εκπρόσωπό της ως μέλος και όχι από επιτροπή που ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας κατά περίπτωση και αυθαίρετα συγκροτεί. Γιατί θα διορίζονται κατά περίπτωση οι ημέτεροι. Γ) Σε κάθε ΕΠΑ.Λ. να προβλέπονται θέσεις διοικητικού προσωπικού για τη γραμματειακή υποστήριξή του. Δ) Για τις θέσεις διοικητικού προσωπικού για τη γραμματειακή υποστήριξη του ΕΠΑ.Λ να προηγούνται οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί της Τ.Ε.Ε. . Ε)Οι διευθυντές των ΕΠΑ.Λ και Ε.Κ να μην παρέχουν, στις εκπαιδευτικές μονάδες τους, εκπαιδευτικό έργο όπως και οι Δ/ντές των Δ.Ε.Σ.Κ και Δ.Ι.Ε.Κ Άρθρο 14 Α) Δεν αναφέρονται και εδώ τα ΕΕΕΕΚ Β) Οι κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Σ να διατηρήσουν το επίπεδο 4 γιατί έως τώρα προϋπόθεση εγγραφής σε αυτές ήταν ο/η υποψήφιος /φια να έχει προαχθεί από την Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. ή ΓΕ.Λ. Άρθρο 15 Α) Όχι απλά να « δύναται» αλλά υποχρεωτικά να ιδρύονται Ε.Σ.Κ. από το Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων όταν πρόκειται για ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες. Β) Επίσης, να ιδρύονται υποχρεωτικά Ε.Σ.Κ. , σε κάθε Δ.Ι.Ε.Κ αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Άρθρο 16 Διαφωνώ με την πλήρη εναρμόνιση, των επαγγελματικών τομέων και ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις «ανάγκες» της αγοράς και μόνον γιατί υπάρχουν μαθητές/τριες που επιθυμούν να σπουδάσουν άλλα αντικείμενα και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να προσφέρονται σε κάθε Δ.Δ.Ε όλοι οι ζητούμενοι Τομείς και όλες οι ζητούμενες Ειδικότητες. Άρθρο 17 Α) Διαφωνώ με την ονομασία Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. ΝΑΙ σε Πειραματικά ΕΠΑ.Λ. και σε Πειραματικά Ε.Κ. που θα λειτουργούν με τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού, όπου θα δοκιμάζονται και θα υλοποιούνται πιλοτικά πειραματικές μέθοδοι σε εργαστηριακά θέματα καθώς και θέματα γενικών μαθημάτων πχ διδασκαλία εφαρμοσμένων μαθηματικών ανάλογα με τον τομέα ή την ειδικότητα που θα διδαχθούν. Β) Να μετατραπούν σε Πειραματικά ΕΠΑ.Λ. και σε Πειραματικά Ε.Κ. σχολικές μονάδες που ήδη λειτουργούν για να διασφαλιστεί η οργανική θέση των υπηρετούντων συναδέλφων. Άρθρο 18 Α)Να αυξηθούν, από 9 σε 25, οι διδακτικές επισκέψεις (παρακολούθηση έργου), ούτως ώστε να αποφευχθεί η εργασία ανήλικων μαθητών/τριών. Β) Ο τρόπος εισαγωγής στην Α΄ τάξη του Π.ΕΠΑ.Λ. (με βάση τον βαθμό του απολυτήριου τίτλου τους) των απόφοιτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης και ο τρόπος κάλυψης των κενών θέσεων που ανακύπτουν σε επόμενη της εισαγωγικής τάξης θα αποψιλώσουν τα ΕΠΑ.Λ. από τους πιο καλούς μαθητές που τα τελευταία χρόνια ήρθαν με σκοπό να εισαχθούν στα ΑΕΙ και όχι μόνο. Άρθρο 31 Διευθυντές στα δημόσια Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να γίνονται κατά προτεραιότητα μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας Τ.Ε.Ε.. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει ενδιαφέρον από τις προηγούμενες κατηγορίες εκπαιδευτικών δύναται να τοποθετηθούν μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι. Άρθρο 32 Να θεσμοθετηθεί η λειτουργία Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). σε κάθε ΕΠΑ.Λ. Άρθρο 33 Όποια αλλαγή υπάρξει στο επίδομα θέσης στους Διευθυντές και Υποδιευθυντές των Δ.Ι.Ε.Κ. να ισχύσει και για τους αντίστοιχους Διευθυντές και Υποδιευθυντές των Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων, Ειδικών Λυκείων, Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων, Ειδικών Επαγγελματικών Λυκείων και Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), Μουσικών Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις και Καλλιτεχνικών Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις, Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων, Ε.Κ., Σ.Δ.Ε. και Σχολών και Κ.Ε.Κ. του Ο.Α.Ε.Δ., υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ., Προϊστάμενοι των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) Άρθρο 39 Η λειτουργία του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας να ανατεθεί εξ ολοκλήρου στα Ε.Κ. γιατί τα ΕΠΑ.Λ είναι επιφορτισμένα με πολλή γραφειοκρατία. Άρθρο 42 Να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ. σε αντίστοιχο με την ειδικότητά τους τομέα όχι μόνο οι πιστοποιημένοι απόφοιτοι των Ε.Σ.Κ. και των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. αλλά και απόφοιτοι που δεν είναι πιστοποιημένοι. Άρθρο 70 Είναι απαράδεκτο οι Διευθυντές των Σ.Δ.Ε. να ασκούν διδακτικό έργο τριών (3) ωρών εβδομαδιαίως με ελάχιστους μαθητές/τριες ανεξάρτητα από τα έτη υπηρεσίας που έχουν. Και οι Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ για το ίδιο ωράριο να έχουν: α) 300 μαθητές/τριες και πάνω και β) υπηρεσία πάνω από 20 έτη. Οι Δ/ντές των Ε.Κ με υπηρεσία πάνω από 20 έτη και με περισσότερους κατά κανόνα από 1000 ασκούμενους μαθητές/τριες έχουν διδακτικό ωράριο (8) ωρών όσο, παρά μία ώρα, οι Υποδιευθυντές των Σ.Δ.Ε. Επίσης είναι απαράδεκτο οι Υποδιευθυντές των Σ.Δ.Ε να ασκούν διδακτικό έργο εννέα (9) ωρών εβδομαδιαίως και οι υποδιευθυντές ΕΠΑ.Λ, Ε.Κ και οι Τομεάρχες των Ε.Κ με υπηρεσία πάνω από 20 έτη να ασκούν διδακτικό έργο (14) ωρών εβδομαδιαίως. Άρθρο 101 Α) Να θεραπευτεί η αδικία των συναδέλφων, υπεύθυνων εργαστηρίων, που έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσία και δεν έχουν τουλάχιστον, 2 ώρες μείωση στο ωράριό τους όπως οι νεότεροι συνάδελφοί τους. Β) Να μην αντικατασταθεί η περ. α΄ της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 1566/1985 γιατί αν πχ ένα ΕΠΑ.Λ. έχει εννέα (9) εργαστήρια της ίδιας ή γενικότερης κατεύθυνσης θα έχει έναν υπεύθυνο τομέα, κάτι αδιανόητο, ενώ με την ισχύουσα κατάσταση κάθε τομέας εργαστηρίων περιλαμβάνει τρία (3) μέχρι πέντε (5) εργαστήρια της ίδιας ή γενικότερης κατεύθυνσης. 2/12/2020 Αποστολόπουλος Δημήτριος