Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Θωμάς Σκαπέρδας | 2 Δεκεμβρίου 2020, 14:41
Περί ΚΔΒΜ και συνένωσης 1 και 2 Βάσει των νέων προδιαγραφών, όπου όλα τα ΚΔΒΜ1 πρέπει να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές των ΚΔΒΜ2, καταλαβαίνω πως μια φιλελεύθερη (στα λόγια) κυβέρνηση θέλει πρακτικά να: 1. Κλείσει την αγορά, αφού ελάχιστες δομές επιπέδου 1 μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των 2 (αν μπορούσαν, θα το είχαν κάνει ήδη). 2. Μειώσει τις επιλογές του καταναλωτή σε παρόχους κατάρτισης 3. Αυξήσει το κόστος του καταναλωτή (λιγότερες επιλογές, δημιουργία ολιγοπωλίου από τους παρόχους κατάρτισης) 4. «Αδειάσει» τα κέντρα των πόλεων – αστικό ιστό από ΚΔΒΜ και άρα κάνει πιο δύσκολη την πρόσβαση του καταναλωτή στις παρεχόμενες υπηρεσίες (άλλο να έχεις ένα κέντρο «στην ευρύτερη γειτονιά σου» και άλλο να πρέπει να «ταξιδέψεις») 5. Αποκλείσει σπουδαστές/ κάνει αδύνατη την παροχή υπηρεσιών σε οποιοδήποτε μέρος πλην αστικών κέντρων. Εκτός αν θεωρείτε πως η λειτουργία ΚΔΒΜ στην επαρχία ή σε περιφερειακούς δήμους σε Αττική – Θεσσαλονίκη είναι εφικτή με τα νέα δεδομένα. (hint: δεν είναι, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, συνυπολογίζοντας και το απαιτούμενο ανθρώπινο δυναμικό για να λειτουργήσουν) Κάτι το οποίο φυσικά θα οδηγήσει πολύ κόσμο στην ανεργία, ιδιοκτήτες και υπαλλήλους, μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Πρόταση: Τα ΚΔΒΜ1 διαχρονικά εξυπηρετούν άμεσες ανάγκες κατάρτισης με την ευελιξία που τα χαρακτηρίζει σε ότι αφορά την ανάλυση αναγκών της αγοράς, προσαρμογής σε αυτές και κατ’ επέκταση παροχής ανάλογων προγραμμάτων. 1. Αφήστε το διαχωρισμό σε 1 και 2, με τις προδιαγραφές ελέγχου και νομιμότητας λειτουργίας όπως αυτές ορίστηκαν στο τελευταίο Ν/Σ. Φροντίστε να εφαρμόζονται… 2. Η αγορά η ίδια κρίνει - από το 1935 – εάν και εφόσον κάποιο ΚΔΒΜ κάνει σωστά τη δουλειά του. Είναι πάρα πολύ άμεση η σχέση σωστής παροχής κατάρτισης/ αποτελεσματικότητας με τη βιωσιμότητα ενός ΚΔΒΜ σε βάθος χρόνου. 3. Έχετε κάνει μια πολύ σωστή προσθήκη: να έχουν δυνατότητα να κάνουν πρακτική άσκηση οι σπουδαστές των ΚΔΒΜ. Αυτό συνδέει την αγορά εργασίας με τα ΚΔΒΜ και δίνει ακόμα περισσότερες ευκαιρίες σε όλους τους εκπαιδευόμενους να βρουν δουλειά (που είναι σε πολλές περιπτώσεις το ζητούμενο). 4. Και κάτι τελευταίο: ημερομηνία προσαρμογής εως 30/09/21; Δηλαδή λέτε ευθαρσώς σε ένα ΚΔΒΜ 1 «Προσαρμόσου σε ΚΔΒΜ2, δηλαδή άλλαξε εγκαταστάσεις, εως 30/04/21*, αλλιώς κλείσε» Εν μέσω Covid ; Εν μέσω ακαδημαϊκής περιόδου; Σε 5 μήνες; Είστε σοβαροί; *Ν 4093, σελ 5582: «Αιτήσεις για τροποποίηση της άδειας υποβάλλονται άπαξ ετησίως έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους για το επόμενο διδακτικό έτος».