Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ | 2 Δεκεμβρίου 2020, 16:25
ΠΕΡΙ ΚΔΒΜ 1. Α)Τα αδειοδοτημένα από τον ΕΟΠΠΕΠ παλαιότερα και σήμερα από την ΓΓΔΒΜ ΚΔΒΜ 1, στην συντριπτική τους πλειοψηφία τηρούν τούς κανόνες που διέπουν την ύπαρξη τους.Σε όλη τη χώρα λειτουργούν περίπου 950 ΚΔΒΜ 1 και καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης και κατάρτισης από την Αθήνα έως και την μικρότερη κωμόπολη, όπου δεν υπάρχουν αντιστοίχων ειδικοτήτων κρατικά "η ιδιωτικά ΙΕΚ.ΕΠΑΛ κτλ.Επίσης καλύπτουν και ειδικότητες που δεν υπάρχουν στα άλλα σχολεία της τυπιλής εκπαίδευσης,όπως π.χ.επαγγελματικό μακιγιάζ,ουυχοπλαστική,τεχνική ξυρίσματος κ.α.με προγράμματα που ικανοποιούν τις ανάγκες τών ενδιαφερομένων.Με το νομοσχέδιο αυτό όλα τα ανωτέρω χάνονται και δεν αντικαθίστανται από κάτι καλύτερο,ούτε χειρότερο.Απλά τίποτα.Πολύ κακό γιά όσους/όσες προσπαθούν να επιβιώσουν επαγγελματικά και σχετικά γρήγορα. Β)Το νομοσχέδιο αυτό ορίζει ημερομηνία ανάκλησης τών αδειών λειτουργίας των ΚΔΒΜ 1 την 30η Σεπτεμβρίου 2021.Λάθος.Διότι σύμφωνα με τον νόμο (ΦΕΚ 124/Β/2009 άρθρο 1)τα πρώην ΕΕΣ και νυν ΚΔΒΜ1 "προσφέρουν κατάρτιση έως 18 μήνες".Συνεπώς η ισχύς τής αδείιας λειτουργίας τών ΚΔΒΜ 1 θα πρέπει να λήξει 18 μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου από την Βουλή,ούτως ώστε και ο τελευταίος νομίμως εγγραφείς σπουδαστής στο ΚΔΒΜ 1 να περαιώση τις 18 μηνών σπουδές του.Γ)Το ΥΠΕΠΘ γιά ερκετές ειδικότητες τών ΚΔΒΜ 1 στερείται διδακτέας ύλης και προγραμματος επειδή όπως μας εχουν πληροφορήσει στο πρόσφατο παρελθόν,δεν είναι εφικτό αυτό.Ομως οι ειδικότητες αυτές στην αγορά υφίστανται και οι πολίτες τις εξασκούν.Μήπως λοιπόν θα ήταν πιό "ρεαλιστικό" τα ΚΔΒΜ 1 να υπαχθούν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Εμπορίου που είναι το υπουργείο τής αγοράς,τής χειρονακτικής τέχνης και τών επαγγελμάτων, εφ΄όσον η τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση την αγορά έχει ως τελικό σκοπό και στόχο? Σε πολλές χώρες της Ευρώπης αυτό ισχύει με επιτυχία. Δ)Στα νέα ΚΔΒΜ προβλέπονται και δύο οργανικές θέσεις διευθυντών,με τον ένα εξ αυτών κάτοχο διδακτορικού.Δίχως καμία διάθεση υποτίμησης τής απαίτησης αυτής από το υπουργείο μας, σε ένα ΚΔΒΜ μανικιούρ-πεντικούρ "η ξυρίσματος κουρέων, ο με "η χωρίς διδακτορικό άσχετης ειδικότητος διευθυντής τι θα προσφέρει? Μόνο το λειτουργικό κόστος θα αυξάνεται και δεν θα μπορεί να το πληρώσει ο καταρτιζόμενος. Ε)Στην χώρα μας υπέρχουν 'ανω τών 200.000 αλλοδαποί,η πλειοψηφία τών οποίων ομιλεί μόνο την γλώσσα τους, ειδικά οι γυναίκες.Οι δε γραμματικές γνώσεις τους είναι ακαθόριστες.Οι πιό "θαρραλαίοι"εξ αυτών έρχονται στα ΚΔΒΜ 1 και με πολλές δυσκολίες συνεννόησης μαθαίνουν κάποια τέχνη "η αλλάζουν ειδικότητα γιά να επιβιώσουν εδώ "η όπου πάνε.Αυτοί θα παρακολουθήσουν ΙΕΚ"η ΕΣΚ? Αδύνατον. Το νομοσχέδιο αυτό ίσως βοηθεί τα κρατικά και ιδιωτικά ΙΕΚ με τα Ευρωπαικά εκπαιδευτικά χρήματα γιά επιδοτούμενα προγράμματα,κάτι καθ΄΄ολα νόμιμο και οφέλιμο γιά την Ελλάδα. Ας εξαιρεθούν τα ΚΔΒΜ 1 από οτιδήποτε επιδοτούμενο και με την εποπτεία τής Πολιτείας ως προς την ορθή λειτουργίας τους, να συνεχίσουν το δικό τους έργο όπως τόσες δεκαετίες.Η κοινωνία είναι ο τελικός κριτής.