Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη NIKOLAOS | 2 Δεκεμβρίου 2020, 17:43
• Θα πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο Βιβλίο ή εναλλακτικά ηλεκτρονικό Βιβλίο από την αγορά για κάθε μάθημα και εργαστήριο των ειδικοτήτων ΙΕΚ με συγκεκριμένα κεφάλαια προκειμένου να διδάσκονται τα ίδια όλα τα ΙΕΚ σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα κάθε οδηγού σπουδών. Οδηγός χωρίς βιβλιογραφία ή και ηλεκτρονικές πηγές δεν οριοθετεί ότι όλοι οι εκπαιδευτές διδάσκουν τα ίδια με επιπτώσεις στην πιστοποίηση των αποφοίτων ΙΕΚ. • Τα ΙΕΚ πρέπει να ανήκουν στην μετα-δευτεροβάθμια ανώτερη επαγγελματική κατάρτιση επιπέδου 5Α για διαφοροποίηση από τη μαθητεία των ΕΠΑΛ που θα είναι επίπεδο 5 • Θα πρέπει κάθε σπουδαστής ΔΙΕΚ να λαμβάνει ειδικό πάσο καταρτιζόμενου στη διάρκεια των σπουδών του • Στο δημόσιο θα πρέπει να θεσπιστεί ο κλάδος ΑΡ για διπλωματούχους ΙΕΚ για διαφοροποίηση από τον κλάδο ΔΕ • Η πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ θα πρέπει να διεκπεραιώνετε ηλεκτρονικά μόνο το θεωρητικό μέρος και το πρακτικό μέρος προφορικά και άμεσα μέσω τριμελούς επιτροπής ( διευθυντής ΙΕΚ ή και υποδιευθυντής και 02 εκπαιδευτές της ειδικότητας) μόλις τελειώσει η εξάμηνη πρακτική . Για την επιτροπή θα υπάρχει σχετική αμοιβή εφόσον πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση της πρακτικής από την παραπάνω τριμελή επιτροπή και συμπληρωθεί το Προφίλ Δεξιοτήτων Πρακτικής Άσκησης του σπουδαστή σε ειδικό έντυπο δεξιοτήτων του ΕΟΠΠΕΠ. • Οι υποψήφιοι διευθυντές ΔΙΕΚ θα πρέπει να υπηρετούν οργανικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με 6 έτη διδακτική προϋπηρεσία στην επαγγελματική εκπαίδευση και να διαθέτουν απαραίτητα παιδαγωγική επάρκεια και μεταπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων ή εκπαιδευτικών μονάδων. • Τον έλεγχο και εποπτεία των εξετάσεων για απόκτηση πιστοποιητικών Πληροφορικής από διάφορους φορείς θα πρέπει να τον έχουν αποκλειστικά τα ΔΙΕΚ • Τα ΔΙΕΚ δύνανται να διοργανώνουν Σεμινάρια Επιμόρφωσης των αποφοίτων τους στα νέα δεδομένα της αγοράς σε συνεργασία με ιδιωτικές ή δημόσιες εξειδικευμένες επιχειρήσεις, Πανεπιστήμια και αναγνωρισμένα κολλέγια . • Σε κάθε περιφέρεια θα πρέπει να συγκροτηθεί ένα ΔΙΕΚ ειδικής αγωγής με τις ανάλογες τεχνικές προδιαγραφές εκπαίδευσης και πρόσβασης. • Σε κάθε διοικητική περιφέρεια της χώρας θα πρέπει να συγκροτηθεί ένα Περιφερειακό Πειραματικό ή και Θεματικό ΔΙΕΚ με τις ανάλογες σύγχρονες κτιριακές και εργαστηριακές προδιαγραφές εκπαίδευσης και κατάρτισης με πρόβλεψη για συνεργασία με θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων. • Καθιέρωση Ετήσιων Διαγωνισμών Δεξιοτήτων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο μεταξύ αποφοίτων και σπουδαστών ΙΕΚ για την βράβευση των καλύτερων έργων με εφαρμογές στο επιχειρηματικό και τεχνικό γίγνεσθαι. • Καθιέρωση του μαθήματος Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας σε όλες τις ειδικότητες των ΙΕΚ. • Καθιέρωση επιδοτούμενης εσωτερικής κινητικότητας σπουδαστών ΔΙΕΚ μεταξύ των περιφερειών της χώρας για ένα εξάμηνο σπουδών για απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων και κουλτούρας .