Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Κ | 2 Δεκεμβρίου 2020, 17:41
Α. ΆΡΘΡΟ 13«Διοίκηση και στελέχωση των Ε.Σ.Κ.» 1.β) Διευθυντής δημόσιας Ε.Σ.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πρέπει να είναι μόνιμος εκπαιδευτικός της δημόσιας εκπαίδευσης και μόνο. Ο Διευθυντής πρέπει να διαθέτει αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής και 3ετή προϋπηρεσία σε δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. 2. Ο Διευθυντής δημόσιας Ε.Σ.Κ. είναι παιδαγωγικός, διοικητικός, οικονομικός υπεύθυνος καθώς και πειθαρχικός προϊστάμενος της διότι: γ) αναθέτει στους εκπαιδευτές της Ε.Σ.Κ. συγκεκριμένα καθήκοντα που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, βάσει των Οδηγών Κατάρτισης και τους αξιολογεί, στ) εποπτεύει και στηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία του θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους, καθώς και της πρακτικής άσκησης ή του προγράμματος μάθησης σε εργασιακό χώρο, ζ) προωθεί και συντονίζει τη διαδικασία αξιολόγησης των δομών και των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Επιπρόσθετα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία σε εκπαιδευτικές δομές τοποθετείται μόνιμος εκπαιδευτικός για να δύναται να ανταποκριθεί με επιτυχία στα καθήκοντά του, όσον αφορά το εκπαιδευτικό έργο της δομής. 5. Σε κάθε δημόσια Ε.Σ.Κ. που φοιτούν τουλάχιστον 80 καταρτιζόμενοι τοποθετείται Υποδιευθυντής, μόνιμος εκπαιδευτικός, με προϋπηρεσία τουλάχιστον 3 ετών, σε δομές της ΕΕΚ, ο οποίος συνεπικουρεί τον διευθυντή στο έργο του. Υπηρετεί διοικητικό προσωπικό για τη γραμματειακή υποστήριξη και την πραγματοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Α. ΆΡΘΡΟ 23 «Όροι και διαδικασίες ίδρυσης των Ι.Ε.Κ.» 2.Τα δημόσια Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τα οποία κατά τη λήξη δύο (2) συνεχόμενων ετών κατάρτισης από το έτος κατάρτισης 2020-2021 και εφεξής, έχουν συνολικό κατ’ έτος αριθμό φοιτούντων /καταρτιζομένων που δεν υπερβαίνει τους εκατό (80), τίθενται σε αναστολή λειτουργίας ή συγχωνεύονται με άλλα δημόσια Ι.Ε.Κ. Σε αυτές τις περιπτώσεις δύναται να δημιουργηθεί παράρτημα του ΙΕΚ ή τμημάτων αυτού. Ειδικότερα για τα δημόσια Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που λειτουργούν στις Περιφερειακές Ενότητες Κεντρικού, Νότιου, Βόρειου, Δυτικού Τομέα Αθηνών, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, ο αντίστοιχος συνολικός κατ’ έτος αριθμός φοιτούντων/καταρτιζομένων για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου ορίζεται σε διακόσιους (200). Ειδικώς, δημόσια Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε απομακρυσμένες και παραμεθόριες περιοχές καθώς και σε νησιά δύναται να λειτουργούν με συνολικό κατ’ έτος αριθμό φοιτούντων/καταρτιζόμενων μικρότερο των ογδόντα (80). ΆΡΘΡΟ 27 Πρακτική άσκηση – Μαθητεία 1. Οι καταρτιζόμενοι των Ι.Ε.Κ. δύνανται να πραγματοποιούν την πρακτική άσκηση ή τη μαθητεία σε φυσικά πρόσωπα, ν.π.δ.δ., ν.π.ι.δ., δημόσιες υπηρεσίες και επιχειρήσεις με τους όρους και τις προϋποθέσεις του παρόντος, με ευθύνη του Ι.Ε.Κ. στο οποίο φοιτούν. Η περίοδος της πρακτικής άσκησης μπορεί να είναι συνεχιζόμενη ή τμηματική, ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση της θεωρητικής και εργαστηριακής κατάρτισης του δευτέρου εξαμήνου. Προτείνεται η αφαίρεση του χρονικού ορίου ολοκλήρωσης της πρακτικής καθώς οι εργοδότες δεν είναι πολύ πρόθυμοι να προσφέρουν θέσεις πρακτικής άσκησης, ακόμα και μη αμειβόμενης. Τώρα που η πρακτική πλέον θα είναι αμειβόμενη θεωρούμε ότι οι εργοδότες θα δυσκολευτούν να αναλάβουν οποιασδήποτε δαπάνη. Η Μαθητεία των ΕΠΑΛ θα πρέπει να διακοπεί και να γίνεται μόνο στα ΙΕΚ. Δεν μπορεί να παίρνουν επίπεδο 5 με υπολειπόμενες γνώσεις σε σχέση, με τους σπουδαστές των ΙΕΚ. ΆΡΘΡΟ 30 Κανονισμοί Λειτουργίας των Ι.Ε.Κ.Παρ. 1ε Οι προϋποθέσεις, οι όροι και η διαδικασία υλοποίησης και διαχείρισης που αφορά στις εκπαιδευτικές επισκέψεις, καθώς και τη συμμετοχή σε εθνικά, ευρωπαϊκά, και διεθνή προγράμματα, τα οποία γίνονται με ευθύνη και εποπτεία της διοίκησης του Ι.Ε.Κ. ΆΡΘΡΟ 31 «Όργανα διοίκησης των Ι.Ε.Κ.» 1.β) Ο Διευθυντής δημόσιου Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πρέπει να είναι μόνιμος εκπαιδευτικός της δημόσιας εκπαίδευσης Α΄ Βαθμού και μόνο. Ο Διευθυντής πρέπει να διαθέτει αυξημένα, τυπικά και ουσιαστικά, προσόντα, πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής και επιστημονική, τεχνική ή άλλη κατάρτιση που καλύπτει τις ανάγκες διοίκησης εκπαιδευτικού οργανισμού της φύσης και της αποστολής των Ι.Ε.Κ, με προϋπηρεσία τουλάχιστον 4 ετών, σε δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Συνεκτιμώνται μεταπτυχιακές σπουδές, καθώς και επαγγελματική και διοικητική εμπειρία. 1.ε). Η θητεία του Διευθυντή δημόσιου Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι τριετής. Η υπηρεσία του στη θέση του Διευθυντή, ως προς την οργανική θέση που κατείχε είναι συνεχής, μετά δε τη λήξη της θητείας του, αυτός επανέρχεται αυτοδικαίως στον φορέα όπου υπηρετούσε, πριν την επιλογή του ως Διευθυντή. Ο χρόνος άσκησης των καθηκόντων του Διευθυντή δημοσίου ΙΕΚ, αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, λογίζεται ως χρόνος άσκησης διδακτικών καθηκόντων, εφόσον πρόκειται για μόνιμο εκπαιδευτικό της δημόσιας εκπαίδευσης, και ως χρόνος άσκησης διοίκησης εκπαιδευτικής μονάδας. 2. Ο Διευθυντής του δημόσιου Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προΐσταται του προσωπικού του I.E.K., είναι επιστημονικός, παιδαγωγικός, διοικητικός, οικονομικός υπεύθυνος καθώς και πειθαρχικός προϊστάμενος του Ι.Ε.Κ.: Ο Διευθυντής ασκεί ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) συντονίζει και έχει την ευθύνη για την εύρυθμη διοικητική λειτουργία και οικονομική διαχείριση του Ι.Ε.Κ., β) μεριμνά και έχει την ευθύνη για: βγ) την εφαρμογή των ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν σε καταρτιζόμενους με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γ) αξιολογεί, σε συνεργασία με τον/τους Υποδιευθυντή/ές, τους εκπαιδευτές, ε) αναθέτει στους εκπαιδευτές των Ι.Ε.Κ. συγκεκριμένα καθήκοντα που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο βάσει των Οδηγών Κατάρτισης, όπως αυτά που σχετίζονται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, την υλοποίηση των καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων, την εργαστηριακή εκπαίδευση, την πρακτική άσκηση και τη μαθητεία των καταρτιζομένων, την εφαρμογή προγραμμάτων εισαγωγής και διδακτικής αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και της πληροφορικής, καθώς και την εν γένει λειτουργία του Ι.Ε.Κ., 7. Ο Υποδιευθυντής δημοσίου Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι αποσπασμένος μόνιμος εκπαιδευτικός της δημόσιας εκπαίδευσης βαθμού τουλάχιστον Β΄ και επιλέγεται ύστερα από ανοικτή πρόσκληση, Ο Υποδιευθυντής πρέπει να έχει τουλάχιστον 3ετή προϋπηρεσία στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και να διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα που απαιτούνται για τη θέση του. Άρθρο 32 Διοικητική οργάνωση των Ι.Ε.Κ. β) Το Γραφείο Διοίκησης και Γραμματείας στελεχώνεται από δύο (2) υπαλλήλους, όταν φοιτούν έως ογδόντα καταρτιζόμενοι, από τρεις (3) υπαλλήλους, όταν φοιτούν έως εκατό ογδόντα καταρτιζόμενοι, από τέσσερις (4) υπαλλήλους όταν φοιτούν έως τετρακόσιοι καταρτιζόμενοι και από πέντε (5) υπαλλήλους, όταν φοιτούν άνω των τετρακοσίων καταρτιζομένων. Προτεραιότητα στη στελέχωση να έχουν ειδικότητες πληροφορικής και Οικονομίας και διοίκησης, με την προσθήκη οργανικών θέσεων σε κάθε ΙΕΚ.