Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Μιχάλης Αλεξάκης | 2 Δεκεμβρίου 2020, 17:12
Αγαπητοί φίλοι του Υπουργείου, είμαι μηχανολόγος, καθηγητής σε ΕΠΑΛ, έχω δουλειά και προετοιμασία για το σχολείο, μόλις που πρόλαβα να διαβάσω την αιτιολογική έκθεση, χρειάστηκα λεξικό για τα παρακάτω αρκτικόλεξα. ΕΕΚ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση ΔΒΜ Δια Βίου Μάθηση Κ.Δ.Β.Μ. Κέντρα Διά Βίου Μάθησης Ε.Σ.Ε.Ε.Κ. Εθνικό Σύστημα ΕΕΚ Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν. Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας Έχει Γενικό Γραμματέα Παλιότερη ονομασία Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης Δεν ξέρω τι είχε Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. Κεντρικό Συμβούλιο ΕΕΚ Σ.Σ.Π.Α.Ε. Συμβούλια Σύνδεσης με την παραγωγή και την αγορά εργασίας Ε.Σ.Κ. Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού Έχει Διοικητικό Συμβούλιο Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Έχει καταργηθεί… 1η παρατήρηση: τα παραπάνω ΔΕΝ δείχνουν ανθρώπους που σκοπεύουν να απλοποιήσουν διαδικασίες και να ελαττώσουν γραφειοκρατία και πολυνομία. 2η παρατήρηση: Η αιτιολογική έκθεση ισχυρίζεται πως οι στρεβλώσεις και δυσλειτουργίες της ΕΕΚ είναι: (α) αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ δομών και εκπαιδευτικών διαδρομών (β) απουσία δομών μετα-γυμνασιακού επιπέδου (γ) ύπαρξη παρωχημένων ειδικοτήτων και οδηγών κατάρτισης (δ) ανεπαρκή διασύνδεση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, μεταξύ άλλων λόγω της απουσίας συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της ΕΕΚ και της ανορθολογικής επιλογής ειδικοτήτων και εκπαιδευτών (ε) έλλειψη αξιοπιστίας στην πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων (στ) αρρυθμίες στην οργάνωση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που παρέχεται στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) που επιτείνει το χάσμα δεξιοτήτων. Νομίζω πως κάνετε λάθος: (α) αφήστε μόνο τα ΕΠΑΛ και ενισχύστε τα (β) κι όμως, υπάρχουν τα ΕΠΑΛ (γ) ποιες ακριβώς εννοείτε παρωχημένες; (δ) ας ρωτήσουμε τους εκπροσώπους της αγοράς (ε) οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ και Μαθητείας έχουν πιστοποιημένα προσόντα (στ) τα ΚΔΒΜ δεν τα γνωρίζω Δεν αναφέρονται η υποστελέχωση, ο ελλιπής εξοπλισμός, η απασχόληση διδασκόντων με γραφειοκρατικά-διοικητικά θέματα που ενίοτε υπερισχύουν των διδακτικών, οι μη κατάλληλες τάξεις και εργαστήρια για τα παιδιά, το ότι η Α’ τάξη των ΕΠΑΛ ουσιαστικά δεν είναι επαγγελματικό λύκειο και πολλά ακόμα. 3η και τελευταία παρατήρηση στους 'άξονες': Άξονας 1: ΕΕΚ και ΔΒΜ είναι ασύμβατες (πλέον) στα ΕΠΑΛ, διότι πρόσφατα απαγορεύσατε την φοίτηση σε ενήλικες Άξονας 2: τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας… τα Υπουργεία Εργασίας, Ανάπτυξης, Οικονομικών, κλπ δεν τις ξέρουν; Περιμένουμε να μας τις πει η Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν.; Άξονας 3: όλοι συμφωνούμε… Για να δούμε πώς… Σταματώ και παρακαλώ να δώσετε παράταση στην 'διαβούλευση', δεν προλαβαίνω να δω τι πάτε να ψηφίσετε.