Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Γενική Εκπαίδευση Ενηλίκων που προσφέρεται κυρίως μέσω των Κ.Δ.Β.Μ. Νέα Φάση των Δήμων στην υπάρχουσα προγραμματική περίοδο έχουν απαξιωθεί τελείως. Κατά την άποψή μου οι σημαντικότεροι λόγοι είναι οι εξής: 1) Μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία και αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη Διαχειριστική Αρχή. 2) Εμπλοκή των Δήμων σε ρόλους οργάνωσης των Κ.Δ.Β.Μ. Οι Δήμοι είναι ανέτοιμοι, υπάλληλοι χωρίς επιμόρφωση σε εκπαιδευτικά θέματα ή επιφορτισμένοι με άλλα αντικείμενα και πολλές φορές μη πρόθυμοι να εμπλακούν σε διαδικασίες εκπαίδευσης ενηλίκων. 3) Ανετοιμότητα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ στην αποτελεσματική διαχείριση της Δομής π.χ.: α) μη ύπαρξη μητρώου εκπαιδευτών με αποτέλεσμα προκηρύξεις πρόσληψης εκπαιδευτών να "καθυστερούν" μέχρι και ένα χρόνο για να βγουν τα τελικά αποτελέσματα (έτσι χάνεται πολύτιμος χρόνος). β) Ανετοιμότητα και απροθυμία εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ιδιαίτερα με τα σημερινά δεδομένα) ενώ υπάρχει ήδη εμπειρία από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο με την επιτυχημένη δομή των e-ΚΔΒΜ. Επιπρόσθετα, αποκλείονται μικροί ορεινοί Δήμοι και τα μικρά νησιά του Αιγαίου πελάγους με το σύστημα της δια ζώσης εκπαίδευσης που έχει επιλέξει το ΙΝΕΔΙΒΙΜ να εφαρμόσει. Άραγε πόσους εκπαιδευτές έχουν οι Λειψοί ή η Ανάφη για να μπορέσουν να οργανώσουν δια ζώσης τμήματα εκπαίδευσης; Πόσο μυαλό πρέπει να έχει καποιος για να καταλάβει πως και οι κάτοικοι αυτών των περιοχών έχουν ανάγκη και επιζητούν την εκπαίδευση. Πόσο ποια απαξίωση θα δείξει το ΙΝΕΔΙΒΙΜ στους ακρίτες συμπολίτες μας ιδιαίτερα στην κρίσιμη αυτή στιγμή με την τουρκική απειλή! Η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση σε αυτές τις περιοχές είχε πολύ θετικά αποτελέσματα και μεγάλη προσέλευση τη διετία 2015 και 2016 που εφαρμόστηκαν τα e-Κ.Δ.Β.Μ. Σε εμένα γίνεται αντιληπτό πως η Δομή δεν "υποστηρίζεται" και πάει για κατάργηση, καθώς η εφαρμογή της στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο είναι αποτυχημένη. Η πολιτεία αντί να στηριχτεί στην προηγούμενη εμπειρία και να εξελίξει τη Δομή προς το καλύτερο, απαξίωσε πλήρως τον θεσμό της Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων και εφάρμοσε πολλές πρόχειρες και ατυχείς επιλογές όπως η αξιολόγηση των αιτήσεων εκπαιδευτών στην πρόκληση του 2018. Τα Κ.Δ.Β.Μ. (Νέα Φάση) … ήταν απλά τα νέα «βαφτίσια» για να συνεχιστεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και είναι η τρίτη φορά που γίνεται αυτό…. Πρόκειται για μετεξέλιξη των ΚΕΕ τα οποία ήταν εκπαιδευτικό δάνειο των local learning centres στα πρότυπα που λειτουργούσαν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Συνάντησαν αρχικά δυσκολίες, αλλά τελικά κατάφεραν να διεισδύσουν και να αλλάξουν τη μαθησιακή κουλτούρα σε τοπικό επίπεδο (η σημαντική άνοδος της συμμετοχής αποτυπώθηκε και στους δείκτες της Eurostat). Ωστόσο, όλες οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις χορηγούνται για να στηθούν και να λειτουργήσουν οι δομές και κατόπιν εναπόκειται στα κράτη-μέλη η συνέχεια της χρηματοδότησής τους, κάτι για το οποίο ουδέποτε έχει μεριμνήσει το ελληνικό κράτος. Ως εκ τούτου σταματάει τη λειτουργία πετυχημένων δομών (τα ΚΕΕ έκλεισαν το 2011) και μετά από κάποιο διάστημα τις επανιδρύει για να τις εντάξει σε νέα χρηματοδότηση. Κατανοούμε σαφώς την ασυνέχεια και τις οπισθοδρομικές συνέπειες των τακτικών αυτών…