Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΚΔΒΜ 2 | 2 Δεκεμβρίου 2020, 20:39
Σχετικά με το Αρθ. 53 Ίδρυση, αδειοδότηση και πιστοποίηση ποιότητας των ΚΔΒΜ Γνωρίζοντας ότι ο κυρίαρχος ρόλος που καλούνται να έχουν τα ΚΔΒΜ είναι η κατάρτιση ανέργων και εργαζομένων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και κυρίως για την είσοδο των πρώτων στην αγορά εργασίας, καλείστε μέσω το συγκεκριμένου Νομοσχεδίου που στόχο έχει την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Κατάρτισης, να λάβετε υπόψιν σας μεταξύ άλλων τα εξής: 1. Απαιτείται ελεύθερη πρόσβαση των Καταρτιζόμενων ως ωφελούμενων, σε επιλογή μεταξύ ενός εύλογου αριθμού δομών που δραστηριοποιούνται στην Περιφερειακή τους Ενότητα και όχι μόνο μεταξύ ελαχίστων ΚΔΒΜ. 2. Με λίγα ΚΔΒΜ σε μια Περιφερειακή Ενότητα, είναι σίγουρο ότι υποβαθμίζεται η ποιότητα της υλοποίησης προγραμμάτων, ιδιαίτερα όταν αυτή πέφτει στις πλάτες των δύο διοικητικών υπαλλήλων ενός Παραρτήματος. 3. Κύριος στόχος της λειτουργίας των ΚΔΒΜ πρέπει να είναι η αφοσίωση κυρίως στον άνεργο καταρτιζόμενο, που σήμερα στη χώρα μας “δεν έχει στον ήλιο μοίρα” έτσι ώστε μέσω εύστοχης σύζευξης του με πιθανά προγράμματα κατάρτισης, πρακτικής άσκησης να εντάσσεται στην αγορά εργασίας. Άρα μέγιστος δείκτης ποιοτικής δραστηριότητας ενός ΚΔΒΜ είναι η επιτυχή προώθηση του στην αγορά εργασίας (προτεινόμενος όρος ποσοστιαία επαγγελματική αποκατάσταση ανέργων) και όχι ο ατελείωτος αριθμός ανθρωποωρών κατάρτισης που καταφέρνει να υλοποιήσει και να διαθέτει ως εμπειρία το ΚΔΒΜ. 4. Αποτελεί πραγματικότητα η πρόταση στη παρούσα Διαβούλευση των μεγάλων ΚΔΒΜ, να αφήσετε μικρότερα ΚΔΒΜ στην περιφέρεια με ελαστικότερους όρους από αυτούς του Αρθ. 53, έτσι ώστε να μπορούν αυτοί να νοικιάζουν χώρους και να κάνουν την δουλειά τους. Προτάσεις μας: 1. Το επιστημονικό στελεχιακό δυναμικό (Δ/ντης Κατάρτισης, Συντονιστικός Εκπαιδευτικός Υπεύθυνος και Υπεύθυνος Συμβουλευτικής), α) δεν πρέπει να απαιτείται να είναι πλήρους απασχόλησης και εξαρτημένης εργασίας, αλλά να υπάρχει δυνατότητα οι θέσεις να καλύπτονται και με συμβάσεις έργου β) να είναι δυνατόν το ίδιο πρόσωπο να καλύπτει δυο θέσεις (σχεδόν στην πράξη ταυτίζονται οι δύο πρώτες θέσεις και ως προς τα απαιτούμενα προσόντα αλλά κυρίως ως προς τις δραστηριότητες και εργασίες τους στην υλοποίηση προγραμμάτων) 2. Στελεχιακό δυναμικό και ΕΜΕ Υφίσταται σαφή διάκριση ανάμεσα σε Δομές της Ελληνικής Περιφέρειας (ιδιαίτερα αν δραστηριοποιούνται σε μόνο μια Περιφερειακή Ενότητα) και στις Δομές που διαθέτουν Παραρτήματα. Από την στιγμή που δραστηριοποιούνται σε μια πόλη της Ελληνικής Περιφέρειας, Κεντρική Δομή ή Παράρτημα απαιτείται να έχουν ακριβώς τα ίδια ΕΜΕ αλλά και τα ίδια στελέχη Επιστημονικού Προσωπικού. Είναι δυνατόν, Δ/ντης Κατάρτισης, Συντονιστικός Εκπαιδευτικός Υπεύθυνος και Υπεύθυνος Συμβουλευτικής να κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα και να παράγουν αποτελεσματικό και ποιοτικό έργο σε μια άλλη πόλη της Περιφέρειας. Θα επικοινωνήσουν ποτέ μέσω τηλε-συνάντησης με τους Άνεργους – Καταρτιζόμενους του Παρατήματος τους; Θα έχουν εκπαιδεύσει τόσο καλά το στελεχιακό δυναμικό του παρατήματος και θα πραγματοποιεί πλήθος εργασιών αντί αυτών; Τα στελέχη της έδρας ασκούν τη διοίκηση και την εποπτεία των προγραμμάτων κατάρτισης εξ’ αποστάσεως; Η λειτουργία ενός ΚΔΒΜ απαιτεί μεταξύ των άλλων και καλές προσωπικές σχέσεις με ιδιωτικές επιχειρήσεις, που μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην αφομοίωση των ανέργων από την αγορά εργασίας, κάτι που δεν είναι δυνατό να επιτύχουν τα Διοικητικά Στελέχη εξ΄ Αθηνών ούτε η γραμματέας ενός Παραρτήματος. Ως προς τα ΕΜΕ, μια πολύ λογική πρόταση θα ήταν 2 ή 3 ΕΜΕ και σε κεντρική δομή και σε παραρτήματα.