Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Σμαραγδία Μπελτέ | 2 Δεκεμβρίου 2020, 20:13
Ως ιδιοκτήτρια ΚΔΒΜ2 της περιφέρειας θα ήθελα να επισημάνω τα εξής: ΆΡΘΡΟ 53 Παρ.4. Δε θα πρέπει να υπάρχουν οι ίδιες απαιτήσεις σε στελεχιακό δυναμικό στις δομές της πρωτεύουσας ή της συμπρωτεύουσας με αυτές των επαρχιακών πόλεων. Στην επαρχία εξυπηρετούμε πολύ λιγότερους ωφελούμενους σε σχέση πχ. με ένα ΚΔΒΜ2 στο κέντρο της Αθήνας. Είναι ανέφικτο να διατηρούμε αυτές τις ΕΜΕ συνεχώς και αδιαλείπτως όταν μάλιστα δεν υπάρχει καμία πλέον ροή προγραμμάτων. Είναι κόστος δυσβάσταχτο για τις μικρές μας επιχειρήσεις. Ούτως η άλλως απασχολούμε τους αντίστοιχους επιστήμονες (πχ πιστοποιημένους συμβούλους συμβουλευτικής) όταν είναι απαραίτητο στην υλοποίηση των προγραμμάτων μας, με τις αντίστοιχες συμβάσεις έργου. Προτείνονται 2 σταθερές ΕΜΕ και ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε προγράμματος να απασχολείται με σύμβαση έργου και ο αντίστοιχος εξειδικευμένος επιστήμονας. Θα πρέπει επίσης να μας επισημάνετε τον τρόπο υπολογισμού των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (ΕΜΕ). Προφανώς ισχύει η ΠΟΛ 1003/2014 η οποία αφορά σε περιπτώσεις διαχειριστών, εταίρων, δικηγόρων, λογιστών, μηχανικών κ.λπ. , των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης. Παρ. 5. «…….οριστεί από τον πάροχο ένας υπεύθυνος διαχείρισης Ολοκληρωμένου Συστήματος Τηλεκατάρτισης (Ο.Σ.ΤΚ.)». Θα πρέπει να διευκρινίσετε αν σε αυτό το σημείο εννοείτε ότι πρέπει να προσληφθεί νέα ΕΜΕ ή μπορεί ήδη κάποιος από το προσωπικό να οριστεί υπεύθυνος διαχείρισης ΟΣΤΚ, αναλόγως βεβαίως του πλήθους των ωφελούμενων. Για να εφαρμοστούν οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις, τόσο από την πλευρά των δημόσιων αρχών που εμπλέκονται και εποπτεύουν το σύστημα Συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, όσο και από την πλευρά των δημόσιων και ιδιωτικών δομών κατάρτισης (ΚΔΒΜ) που καλούνται να επενδύσουν και να προσαρμοστούν στις αλλαγές, απαιτείται ο αναγκαίος και ικανός χρόνος/μεταβατική περίοδος που θα πρέπει να είανι οι 12 μήνες, από την Ψήφιση και δημοσίευση του παρόντος σχεδίου νόμου. Μετά και από την απαράδεκτη εγκύκλιο 79732/27-7-2020 «Πλαίσιο ποιοτικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ), ο οποία εν μία νυκτί μας έθεσε νέους όρους λειτουργίας και ύπαρξης γενικότερα, είναι απαραίτητο να υπάρξει ένα ικανό διάστημα προσαρμογής σε όλα αυτά τα καινούργια δεδομένα. Είναι δυνατόν μέσα σε καιρούς κρίσης και εν μέσω πανδημίας, να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των πολλών ΕΜΕ, ενώ δεν έχουμε ακόμη πληρωθεί για προγράμματα που έχουμε υλοποιήσει εδώ και ένα-δύο χρόνια? Σύμφωνα βέβαια και μετά το φιάσκο του προγράμματος της τηλεκατάρτισης των επιστημόνων το οποίο «καταργήθηκε», περιμέναμε να μπει μία τάξη, να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι, αλλά με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε πως όχι μόνο δεν έγινε αυτό αλλά ευνοήθηκαν για άλλη μια φορά οι ιδιοκτήτες των πλατφορμών (αυτοί που μας πήραν όλους στο λαιμό τους με την απαράδεκτη ποιότητά τους) οι οποίοι όλοι είναι ιδιοκτήτες και ΚΔΒΜ2!!