Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Καθηγητής ΙΕΚ - πρώην διδακτικό προσωπικό ΑΕΙ | 2 Δεκεμβρίου 2020, 21:39
Θα ήθελα να σχολιάσω για τα ΙΕΚ τα εξής: Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο υπάρχουν θετικά σημεία, θολά σημεία και κάποια αρνητικά. Ξεκινώντας από τα θετικά θα λέγαμε ότι η σύνδεση με την τριτοβάθμια (εννοείται χωρίς αναγνώριση μαθημάτων από κατώτερες βαθμίδες) και γενικά η ένταξη των ΙΕΚ στην τυπική εκπαίδευση είναι ένα βήμα μπροστά. Από την άλλη είναι λίγο θολό το τοπίο σχετικά με τις ομάδες του υπουργείου Κ.Ε.Ε., Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. κτλ. με ποια κριτήρια θα συσταθούν (κάπου αναφέρεται και σε εκπαιδευτικό με ειδικά προσόντα). Επισημάνθηκε και απο προηγούμενα σχόλια η έλλειψη μελών ΔΕΠ και καθηγητών ΙΕΚ από τις διάφορες επιτροπές, με προτίμηση για άλλη μία φορά (δυστυχώς) σε καθηγητές από ΕΠΑΛ, σε κοινωνικούς εταίρους κτλ. Η γνώμη των κοινωνικών εταίρων προφανώς και είναι απαραίτητη σε στήσιμο επαγγελματικών περιγραμμάτων κτλ. αλλά το ωρόλογιο πρόγραμμα ποιος θα το στήσει ο κοινωνικός εταίρος ή ο καθηγητής ΕΠΑΛ; Οι καθηγητές των ΙΕΚ είναι αυτοί που παλεύουν κάθε μέρα να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά και το νομοσχέδιο (προς το παρόν) τους αφήνει απ'έξω. Συμπνέω απόλυτα με όσους θεωρούν ότι τα ΙΕΚ θα πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία τώρα και να απεμπλακούν από τα ΕΠΑΛ. Διαφωνώ με όσους υποστηρίζουν ότι πρέπει να αυξηθεί η συμμετοχή παιδιών από ΕΠΑΛ στα ΙΕΚ, θα πέσει αρκετά το επίπεδο, αυτό το μικρό ποσοστό που έρχεται είναι ικανοποιητικό και ούτως ή άλλως θέμα προτίμησης είναι γιατί με το έστι θέλω να φέρουμε παιδιά από τα ΕΠΑΛ. Υ.Γ. Απαντώντας σε ένα σχόλιο της κα Μπελτέ θα ήθελα να υπογραμμίσω τα εξής: Α. Στη σύνταξη των οδηγών σπουδών θα πρέπει να είναι όλες οι συναφείς ειδικότητες: φαρμακοποιός, χημικός, ιατρός, χημικός μηχανικός κτλ. (όποτε ήταν μόνο μία ειδικότητα, βλέπαμε για παράδειγμα το μάθημα της φυσικής, να το διδάσκει τεχνολόγος τροφίμων κ.ο.κ.) Β. Τα μαθήματα του οδηγού σπουδών που η ίδια έχει συμμετάσχει σε μεγάλο βαθμό στο στήσιμό του ακολουθούν τα μαθήματα της φαρμακευτικής αν εξαιρέσουμε κάποια μαθήματα τύπου ΕΠΑΛ (τρεις πρακτικές εφαρμογές, πρακτική άσκηση σε φαρμακείο) τα οποία καλό θα ήταν να δώσουν τη θέση τους σε καμιά χημεία φυσικών προϊόντων, φαρμακολογίες, ανατομία. Το πρόγραμμα της φαρμακευτικής είναι ένα αρκετά πλούσιο πρόγραμμα σπουδών με χημείες τα πρώτα 2 χρόνια και από κει και πέρα φαρμακευτικές χημείες, φαρμακολογίες, φαρμακευτική τεχνολογία κτλ. Ίσως φοβάται μήπως τον αλλάξουν και προφανώς και δε πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο, ο οδηγός φαρμακείου σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς σπουδών είναι έτη φωτός μπροστά και στηρίζεται σε εκείνον της φαρμακευτικής με τις μικρές εξαιρέσεις που αναφέρω. Γ. Οι αναθέσεις πάλι δε θεωρώ ότι είναι λάθος, δηλαδή τι πιο λογικό να κάνει φαρμακολογία ο φαρμακοποιός, χημεία ο χημικός και μικροβιολογία ο ιατρός, γιατί στο πανεπίστημιο χημεία ο χημικός δε μας έκανε... προφανώς και εδώ μπορούν γίνουν μικρές βελτίωσεις κυρίως ως προς τη σειρά ανάθεσης. Τέλος ναι στις κατακτήριες αλλά χωρίς αναγνώριση ούτε μισού μαθήματος. ούτως ή άλλως μιλάμε για πολύ μικρή συμμετοχή και εάν.