Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη ΑΝ.Α.ΦΟΡΑ | 2 Δεκεμβρίου 2020, 21:51
Α) ΑΡΘΡΟ 6 Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρο 6 σε κάθε Περιφέρεια συστήνεται ενδεκαμελές Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε) . Στο Συμβούλιο αυτό συμμετέχουν 11 μέλη όπως Δ/ντής ΙΕΚ, Δ/ντής Πειραματικού ΙΕΚ, Δ/ντής ΕΠΑΛ κλπ, πουθενά όμως δεν αναφέρεται η εκπροσώπηση από τους νομούς της αντίστοιχης Περιφέρειας αλλά και ούτε η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών Δ/θμιας Εκπ/σης από αιρετά μέλη. Θεωρούμε ότι χρειάζεται η σύσταση αντίστοιχου Συμβουλίου σε κάθε Νομό, στα πλαίσια της αποκέντρωσης αλλά και για να φτάνουν καλύτερα οι ανάγκες του τόπου στο ΣΣΠΑΕ. Το Συμβούλιο αυτό κατά αντιστοιχία να αποτελείται από Δ/ντή ΙΕΚ, ΕΠΑΛ, κλπ αλλά και από αιρετό μέλος που θα εκπροσωπεί τους εκπαιδευτικούς Β/θμιας Εκπ/σης. Β) ΑΡΘΡΟ 5 Σύμφωνα με την περίπτωση ε, παράγραφος 3 του άρθρου 5, το Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας την κατάργηση ή την αναστολή λειτουργίας των ειδικοτήτων σε όλα τα επίπεδα του Ε.Σ.Ε.Ε.Κ. Επειδή η κατάργηση ειδικοτήτων είναι ένα δυσμενές μέτρο, που πλήττει εκπαιδευτικούς και μαθητές/σπουδαστές/καταρτιζόμενους κ.λ.π. προτείνουμε να είναι απόλυτα δικαιολογημένη και μόνο τα Συμβούλια σε επίπεδο νομού, που προτείναμε να λειτουργήσουν στην προηγούμενη παράγραφο, να έχουν αρμοδιότητα να εισηγηθούν και η εισήγηση να είναι ομόφωνη. Γ) ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Για τη λειτουργία τμήματος ειδικότητας και Τομέα σε ΕΠΑΛ , προτείνουμε τη μείωση του ελαχίστου ορίου μαθητών σε 6 και 8 αντίστοιχα, σε περιπτώσεις απομακρυσμένων ΕΠΑΛ, ή ΕΠΑΛ μοναδικών σε νομό ανεξάρτητα από την κατηγορία της σχολικής μονάδας για να μην αναγκάζονται οι μαθητές να μετακινούνται σε άλλο νομό προκειμένου να παρακολουθήσουν την ειδικότητα ή τον Τομέα που επιθυμούν.