Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. θέλοντας να συμβάλλει στη δημόσια διαβούλευση, για το Σχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις», καταθέτει κάποιες παρατηρήσεις και θα τοποθετηθεί αναλυτικότερα στην επόμενη φάση του νομοσχεδίου. Άρθρο 1 Δεν αναφέρονται καθόλου τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., τα οποία πρέπει να ενταχθούν στο 3ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Άρθρο 5 Στο Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) να μετέχει και η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε, που είναι η πιο αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εκπρόσωπό της ως μέλος. Άρθρο 6 Στο Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.) να μετέχει, και ένας εκπρόσωπος της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε από κάθε Περιφερειακή Ενότητα της εκάστοτε Περιφέρειας καθώς επίσης και ένας (1) Διευθυντής ΕΚ της περιφέρειας, ως αναπληρωτής Συντονιστής, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ύστερα από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Άρθρο 7 Στην Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή (Κ.Ε.Ε.) να μετέχει και η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε, που είναι η πιο αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εκπρόσωπό της ως μέλος. Άρθρο 9 Θα πρέπει να νομοθετηθεί η 12ετής υποχρεωτική εκπαίδευση η οποία θα περιλαμβάνει την Επαγγελματική και την Γενική εκπαίδευση. Άρθρο 10 Όσο αφορά τη στέγαση των δομών αυτών επισημαίνουμε την κακή κατάσταση και τον κορεσμό που υπάρχει στα κτήρια και τα εργαστήρια των σχολικών μονάδων. Ζητούμε την δημιουργία νέων εγκαταστάσεων και όχι την στοίβαξη και άλλης δομής. Άρθρο 11 παρ 5 Α) Ότι ισχύει για τη γνώση της ελληνικής γλώσσας για τους καταρτιζόμενους χωρών της Ε.Ε ή τρίτων χωρών, το ίδιο να ισχύει και για τους αντίστοιχους μαθητές που εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ. Δηλαδή γνώση της ελληνικής γλώσσας κατ΄ ελάχιστον επιπέδου Β1. Β) Ότι ισχύει για την κάλυψη των δαπανών για την ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη των καταρτιζομένων που έπαθαν ατύχημα κατά την άσκηση σε εργαστηριακό χώρο που χρησιμοποιείται από τις δημόσιες Ε.Σ.Κ., τις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. ή στους χώρους εργασίας, κατά το μέρος που οι δαπάνες αυτές δεν καλύπτονται από άμεση ή έμμεση ασφάλιση, το ίδιο να ισχύει και για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ και ΕΝΕΓΥ-Λ Οι σχολές μόνο σε περιπτώσεις πανδημίας και ακραίων φυσικών φαινομένων δύναται να παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση εξ αποστάσεως, το ίδιο ισχύει για όλα τα άρθρα που αναφέρουν την εξ αποστάσεως. Είμαστε αντίθετοι με αυτή την διατύπωση. Άρθρο 13 Α)Διευθυντές στις δημόσιας Ε.Σ.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να γίνονται κατά αποκλειστικότητα μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας Τ.Ε.Ε. Β)Οι υποψήφιοι Διευθυντές, να αξιολογούνται από θεσμοθετημένη επιτροπή, στην οποία να μετέχει και η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε, που είναι η πιο αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εκπρόσωπό της ως μέλος και όχι από επιτροπή που ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας κατά περίπτωση και αυθαίρετα συγκροτεί. Γιατί θα διορίζονται κατά περίπτωση οι ημέτεροι. Γ) Σε κάθε ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ να προβλέπονται θέσεις διοικητικού προσωπικού για τη γραμματειακή υποστήριξή τους. Δ) Για τις θέσεις διοικητικού προσωπικού για τη γραμματειακή υποστήριξη των ΕΠΑ.Λ και των Ε.Κ να προηγούνται οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί της Τ.Ε.Ε. . Ε) Οι διευθυντές των ΕΠΑ.Λ και Ε.Κ να παρέχουν, στις εκπαιδευτικές μονάδες τους, εκπαιδευτικό έργο όπως και οι Δ/ντές των Δ.Ε.Σ.Κ και Δ.Ι.Ε.Κ μέχρι 3ώρες Άρθρο 14 Α) Δεν αναφέρονται καθόλου τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Β) Οι κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Σ πρέπει να διατηρήσουν το επίπεδο 4 γιατί προϋπόθεση εγγραφής σε αυτές ήταν οι υποψήφιοι να έχουν προαχθεί από την Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. ή ΓΕ.Λ. Άρθρο 15 Α) Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων πρέπει να πρωτίστως να λαμβάνει μέριμνα για ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες. Μας βρίσκει αντίθετους η εναρμόνιση, των επαγγελματικών τομέων και ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις «ανάγκες της τοπικής κοινωνίας καθώς υπάρχουν μαθητές/τριες που επιθυμούν να σπουδάσουν άλλα αντικείμενα και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να προσφέρονται σε κάθε Δ.Δ.Ε όλοι οι Τομείς και όλες οι Ειδικότητες. Άρθρο 17 Α) Μας βρίσκει αντίθετους η ονομασία Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. Λέμε ναι σε Πειραματικά ΕΠΑ.Λ. και σε Πειραματικά Ε.Κ. που θα λειτουργούν με τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού, όπου θα δοκιμάζονται και θα υλοποιούνται πιλοτικά πειραματικές μέθοδοι σε εργαστηριακά θέματα καθώς και θέματα γενικών μαθημάτων πχ διδασκαλία εφαρμοσμένων μαθηματικών ανάλογα με τον τομέα ή την ειδικότητα που θα διδαχθούν. Β) Στα Πειραματικά ΕΠΑ.Λ. και σε Πειραματικά Ε.Κ. που ζητούμε να ιδρυθούν πρέπει να διασφαλιστούν οι οργανικές θέσεις των υπηρετούντων συναδέλφων. Άρθρο 18 Α) Να αυξηθούν, από 9 σε 25, οι διδακτικές επισκέψεις (παρακολούθηση έργου), ούτως ώστε να αποφευχθεί η πρακτική άσκηση-εργασία ανήλικων μαθητών/τριών. Ο τρόπος εισαγωγής στην Α΄ τάξη του Π.ΕΠΑ.Λ. (με βάση τον βαθμό του απολυτήριου τίτλου τους) των απόφοιτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης και ο τρόπος κάλυψης των κενών θέσεων που ανακύπτουν σε επόμενη της εισαγωγικής τάξης θα αποψιλώσουν τα ΕΠΑ.Λ. από τους πιο καλούς μαθητές που τα τελευταία χρόνια επέλεξαν τα ΕΠΑ.Λ. Άρθρο 31 Διευθυντές στα δημόσια Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να γίνονται κατ’ αποκλειστικότητα μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας Τ.Ε.Ε.. Άρθρο 32 Να θεσμοθετηθεί η λειτουργία Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). σε κάθε ΕΠΑ.Λ/ΕΚ Άρθρο 33 Όποια αλλαγή υπάρξει στο Επίδομα Θέσης στους Διευθυντές και Υποδιευθυντές των Δ.Ι.Ε.Κ. να ισχύσει και για τους αντίστοιχους Διευθυντές και Υποδιευθυντές των Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων, Ειδικών Λυκείων, Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων, Ειδικών Επαγγελματικών Λυκείων και Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), Μουσικών Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις και Καλλιτεχνικών Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις, Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων, Ε.Κ., Σ.Δ.Ε. και Σχολών και Κ.Ε.Κ. του Ο.Α.Ε.Δ., υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ., Προϊστάμενοι των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) Άρθρο 39 Η λειτουργία του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας να ανατεθεί εξ ολοκλήρου στα Ε.Κ. γιατί τα ΕΠΑ.Λ είναι επιφορτισμένα με μεγάλο όγκο διοικητικής εργασίας. Άρθρο 42 Να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ. σε αντίστοιχο με την ειδικότητά τους τομέα όχι μόνο οι πιστοποιημένοι απόφοιτοι των Ε.Σ.Κ. και των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. αλλά και απόφοιτοι που δεν είναι πιστοποιημένοι. Άρθρο 70 Τα ωράρια διδασκαλίας των Διευθυντών ΕΠΑ.Λ και ΕΚ να εναρμονιστούν με τις διατάξεις των Διευθυντών των Σ.Δ.Ε. Τα ωράρια διδασκαλίας των Υποδιευθυντών ΕΠΑ.Λ και ΕΚ καθώς και των Τομεαρχών να εναρμονιστούν με τις διατάξεις των Υποδιευθυντών των Σ.Δ.Ε. Άρθρο 101 Α) Να θεραπευτεί η αδικία των συναδέλφων, υπεύθυνων εργαστηρίων, που έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσία και δεν έχουν τουλάχιστον, 2 ώρες μείωση στο ωράριό τους όπως οι νεότεροι συνάδελφοί τους. Β) Να καταργηθεί η τροποποίηση της περ. α΄ της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 1566/1985 καθώς προβλέπει έως εννέα (9) εργαστήρια της ίδιας ή γενικότερης κατεύθυνσης να έχει έναν υπεύθυνο τομέα, κάτι αδιανόητο, ενώ με την ισχύουσα κατάσταση κάθε τομέας εργαστηρίων περιλαμβάνει τρία (3) μέχρι πέντε (5) εργαστήρια της ίδιας ή γενικότερης κατεύθυνσης. ΟΛΤΕΕ