Αρχική Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξειςΣχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Παπαδόπουλος Άκης | 3 Δεκεμβρίου 2020, 00:40
Άρθρο 1 Τα ΕΕΕΕΚ αποτελούν σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η φοίτηση διαρκεί (6) και έχουν και πρακτική άσκηση, σήμερα χορηγούν στους αποφοίτους τους πτυχίο επιπέδου 2α προτείνω να πάνε στο 3 και μετά από τα ΕΝΕΕΓΥΛ να αποκτούν το 4ο επίπεδο. Δεν μπορεί να υπάρχει κενό στο επίπεδο 3 για τα ειδικά σχολεία. Διαφωνώ στην κατάργηση των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των πανεπιστημίων (Κ.Ε.Ε) Στην περίπτωση δ) να προστεθεί «διασφαλίζοντας την δυνατότητα απόκτησής πτυχίου και άλλης ειδικότητας στο ίδιο επίπεδο» Δεν μπορεί η εκπαιδευτική κοινότητα της ΤΕΕ να ξαναζήσει το κόψιμο με ηλικιακό όριο τα 17 με μανδύα αυτή τη φορά. Άρθρο 5 Να προστεθεί «στο (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) συμμετέχουν με εκπρόσωπο ως μέλος οι δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις της δευτεροβάθμιας ΟΛΤΕΕ-ΟΛΜΕ» Στις αποφάσεις για τη λειτουργία ειδικοτήτων πρέπει να έχουν άποψη και οι εκπαιδευτικοί. Δεν πρέπει να μας καθορίζει η αποκλειστικά η αγορά εργασίας. Άρθρο 6 Να προστεθεί «στο (Σ.Σ.Π.Α.Ε.) συμμετέχουν με εκπρόσωπο ως μέλος Διευθυντής ΕΚ» Στις αποφάσεις για τη λειτουργία ειδικοτήτων πρέπει να έχουν άποψη και οι διευθυντές των ΕΚ που γνωρίζουν τις εγκαταστάσεις των εργαστηρίων. Άρθρο 7 Να προστεθεί «στο (Κ.Ε.Ε.) συμμετέχουν με εκπρόσωπο ως μέλος οι δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις της δευτεροβάθμιας ΟΛΤΕΕ-ΟΛΜΕ» Στις αποφάσεις για τη λειτουργία ειδικοτήτων πρέπει να έχουν άποψη και οι εκπαιδευτικοί. Δεν πρέπει να μας καθορίζει η αποκλειστικά η αγορά εργασίας. Άρθρο 9 Είναι θετικό ότι όλος ο έλεγχος πτυχίων περνάει σε επιτροπή ελεγχόμενη από το ΥΠΑΙΘ. Οι σχολές ΕΣΚ ωστόσο είναι κατάρτιση. Η κατάρτιση στο ΥΠΑΙΘ είναι μετά τα 17 και έτσι να μείνει. Εκτός αν πρόκειται για Ευαίσθητες Κοινωνικές Ομάδες. (Φυλακές ανηλίκων και κλειστές δομές Hotspot, ROMA) --Θα πρέπει να γίνει τροποποίηση οι ΕΣΚ των άλλων Υπουργείων εκτός του Παιδείας Άρθρο 10 Τροποποίηση «Για τη στέγαση των δημόσιων Ε.Σ.Κ. του ΥΠΑΙΘ χρησιμοποιούνται κτήρια σχολικών μονάδων…» Και τα άλλα υπουργεία του δημοσίου είναι. Δεν πρέπει να μπουν στα σχολεία για την κατάρτιση. Υπάρχει είδη στενότητα χώρων στα ΕΠΑ.Λ. και ΕΚ Άρθρο 11 Να προστεθεί η λέξη μόνο σε περιπτώσεις πανδημίας και ακραίων φυσικών φαινομένων είναι δυνατόν να παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση εξ αποστάσεως το ίδιο ισχύει για όλα τα άρθρα που αναφέρουν την εξ αποστάσεως Προσθήκη «μαθητές που εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ. κατέχουν κατ΄ ελάχιστον πιστοποίηση Β1 επιπέδου γνώσης της ελληνικής γλώσσας» Το Δημόσιο καλύπτει τις δαπάνες ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης των μαθητών των ΕΠΑΛ – ΕΝΕΕΓΥΛ που έπαθαν ατύχημα κατά την άσκηση σε εργαστηριακό χώρο του ΕΚ Άρθρο 13 Προσθήκη «Διευθυντές στις δημόσιας Ε.Σ.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων γίνονται κατά προτεραιότητα μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας Τ.Ε.Ε.» Αυτό να εφαρμοσθεί και στο άρθρο 104 Π5 όπως αναφέρει ότι μετατρέπεται το Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων (Ι.Ε.Κ. Ε.Κ.Ο.) Επιδαύρου σε δημόσια Ε.Σ.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι υποψήφιοι Διευθυντές, να αξιολογούνται από επιτροπή που να συμμετέχουν αιρετοί εκπρόσωποι του ΚΥΣΔΕ αν είναι κεντρική η τοποθέτηση τους. Προσθήκη « σε κάθε ΕΠΑ.Λ. να προβλέπονται θέσεις διοικητικού προσωπικού για τη γραμματειακή υποστήριξή του» Οι διευθυντές των ΕΠΑ.Λ και Ε.Κ να μην παρέχουν στις εκπαιδευτικές μονάδες τους εκπαιδευτικό έργο όπως και οι Δ/ντές των Δ.Ε.Σ.Κ και Δ.Ι.Ε.Κ και οι υποδιευθυντές ΕΠΑΛ – ΕΚ να έχουν μικρότερο ωράριο διδασκαλίας Άρθρο 14 Τα ΕΕΕΚ αποδίδουν Πτυχίο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επιπέδου 3 2 Β) Οι κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Σ να διατηρήσουν το επίπεδο 4 γιατί έχουν ολοκληρώσει την Α Λυκείου. Άρθρο 16 Τα πρότυπα όπως περιγράφονται αντιστοιχούν σε ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ Θα υλοποιούν εκπαιδευτική έρευνα με τα ΑΕΙ. Θα έχουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια και με τι ποσοστά; θα έχουν αυξημένα ποσοστά στα τμήματα που θα συνεργάζονται; Άρθρο 17 Τα Π. ΕΠΑ.Λ δεν εντάσσονται σε ΕΚ. Λειτουργούν αυτόνομα και μπορεί να μην έχουν ούτε μία ώρα εργαστηριακών μαθημάτων μέσα στα σχολεία καθώς μπορούν να τροποποιούν το ωρολόγιο πρόγραμμα τους και να κάνουν πρακτική σε επιχειρήσεις. Άρθρο 18 Τα Π ΕΠΑΛ μπορούν να κάνουν 08:00 με 14:00 πρακτική άσκηση ενταγμένη στα εργαστηριακά μαθήματα χωρίς να περιγράφει την τάξη και την ηλικία, το πλαίσιο εποπτείας, τις αρμοδιότητες εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών. Άρα στα Π ΕΠΑΛ οι μαθητές-μαθητευόμενοι έχουν πλέον 29ώρες μαθημάτων και πρακτικής άσκησης. Ποια μαθήματα θα αντικατασταθούν με Πρακτική Άσκηση στην Α, Β και Γ τάξη και τι πρόβλεψη έχει γίνει; Υπάρχει περίπτωση να είναι παραπάνω από μια η επιχείρηση που θα δέχεται τμήματα 27 ατόμων; Φτηνή αντιγραφή συστημάτων χωρών που έχουν σοβαρή βιομηχανία και εκπαίδευση μαθητευόμενων. Η εισαγωγής στην Α΄ τάξη του Π.ΕΠΑ.Λ. με βάση τον βαθμό του απολυτήριου τίτλου της Γ’ Γυμνασίου θα συγκεντρώσει όλους τους μαθητές που έχουν κάποιο ενδιαφέρον και θα δημιουργήσει σχολεία δύο ταχυτήτων. Πρέπει να εφαρμόσουν κλήρωση και να δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες καινοτομίες. Άρθρο 19 Αύξηση του ποσοστού εισακτέων αποφοίτων ΕΠΑΛ στη τριτοβάθμια εκπαίδευση Τα ΕΠΑΛ πρέπει να γίνουν η πρώτη επιλογή από τους καλούς μαθητές. Εισαγωγή αποφοίτων σε όλες τις σχολές αξιωματικών Άρθρο 22 Να σταματήσουν οι αλληλοεπικαλύψεις ειδικοτήτων με αυτές των ΕΠΑ.Λ Άρθρο 31 Διευθυντής στα ΙΕΚ κατά προτεραιότητα μόνιμος εκπαιδευτικός της ΤΕΕ με επαρκή εμπειρία. Άρθρο 32 Να θεσμοθετηθεί η λειτουργία Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). σε κάθε τύπου ΕΠΑ.Λ. Άρθρο 33 Το επίδομα θέσης των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των σχολείων της ΕΕΚ να είναι ίσο με αυτό των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των Δ.Ι.Ε.Κ. Άρθρο 36 Υπάρχουν θετικά σημεία ωστόσο Δεν είναι εφικτό να έχει συνολική διάρκεια έντεκα (11) μήνες και να ξεκινάει 1 Σεπτεμβρίου και να λήγει 31 Ιουλίου αν δεν αλλάξει ριζικά η νομοθεσία λειτουργίας των σχολικών μονάδων, διακοπών, μεταθέσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα δύο τελευταία χρόνια που η μαθητεία ξεκίνησε τον Δεκέμβριο την πρώτη χρονιά και καθόλου την επόμενη. Το ημερομίσθιο πρέπει να είναι 100% επί του ημερομισθίου του ανειδίκευτου πτυχιούχου τεχνίτη επιπέδου 4 Πρέπει να μειωθεί η γραφειοκρατία ώστε να γίνει ελκυστική Προβληματίζει έντονα η νομοθέτηση της δυνατότητας υλοποίησης του εργαστηριακού μαθήματος και με εξ αποστάσεως εκπαίδευση και οι συγχωνεύσεις ή καταργήσεις ειδικοτήτων που προβλέπει το νομοσχέδιο. Άρθρο 39 Πρέπει να αλλάξει όλο το νομικό πλαίσιο της μαθητείας για την ανάθεση και την ευθύνη υλοποίησης τμημάτων μαθητείας καθώς το υπάρχον δημιουργεί προβλήματα καθώς εμπλέκει τους συλλόγους των εκπαιδευτικών διαφορετικών σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ και ΕΚ. Όταν εργάζεται κάποιος εκπαιδευτικός από το ΕΠΑ.Λ για την υλοποίηση των τμημάτων δεν μπορεί να του ανατεθεί και το μάθημα και η εποπτεία αν δεν διατεθεί για το ωράριο αυτό σε άλλη σχολική μονάδα. Το ΕΚ. Η μαθητεία θα πρέπει να μεταφερθεί αποκλειστικά στο ΕΚ και την ευθύνη να την έχει ο Διευθυντής του ΕΚ με τον Τομεάρχη και τον υπεύθυνο εργαστηρίου να την υλοποιεί ή αντίστοιχα όπου δεν υπάρχει ΕΚ στα Σ.Ε. των ΕΠΑ.Λ. Άρθρο 42 Να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ. σε αντίστοιχο με την ειδικότητά τους τομέα όχι μόνο οι πιστοποιημένοι απόφοιτοι των Ε.Σ.Κ. και των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. αλλά και απόφοιτοι που δεν έχουν λάβει την πιστοποίηση. Άρθρο 70 Πρέπει όλοι οι Διευθυντές ΕΠΑ.Λ και ΕΚ να εναρμονιστούν με τις ευνοϊκές διατάξεις των Διευθυντών των Σ.Δ.Ε. Πρέπει όλοι οι Υποδιευθυντές ΕΠΑ.Λ και ΕΚ καθώς και Τομεάρχες να εναρμονιστούν με τις ευνοϊκές διατάξεις των Υποδιευθυντών των Σ.Δ.Ε. Άρθρο 101 Να τροποποιηθεί το ωράριο των υπεύθυνων εργαστηρίων, με μείωση διδακτικού ωραρίου και στους εκπαιδευτικούς με 20 χρόνια και πάνω προϋπηρεσία. Β) Να μην αντικατασταθεί η περ. α΄ της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 1566/1985 καθώς (9) εργαστήρια της ίδιας ή γενικότερης κατεύθυνσης θα έχουν μόνο έναν υπεύθυνο τομέα, κάτι αδιανόητο, ενώ με την ισχύουσα κατάσταση κάθε τομέας εργαστηρίων περιλαμβάνει τρία (3) μέχρι πέντε (5) εργαστήρια της ίδιας ή γενικότερης κατεύθυνσης.