Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 2 Ελάχιστη βάση εισαγωγής και διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού δελτίου -Προσθήκη άρθρων 4Β, 4Γ και 4Δ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Βασίλειος Τριανταφύλλου | 14 Ιανουαρίου 2021, 10:11
Η βάση εισαγωγής δεν εχει καμία σχέση με την αριστεία αλλά αποτελεί ένα κατασκεύασμα που διαμορφώνεται από παράγοντες που δεν πιστοποιούν την πραγματική εικόνα του επιπέδου γνώσης ενός υποψηφίου. Συγκεκριμένα: 1. Ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια δεν πιστοποιεί ότι ένας μαθητής κατέχει συγκεκριμένες δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου προγράμματος σπουδών σε ένα ακαδημαϊκό ίδρυμα. Καμιά από τις δεξιότητες που θεωρούνται διεθνώς αποδεκτές ως προσόντα για την πρόοδο ενός μαθητή δεν καλλιεργείται συστηματικά στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα. Το μόνο που μαθαίνουν οι μαθητές μας είναι να αποστηθίζουν εκατοντάδες σελίδες (το οποίο δεν αποτελεί καν δεξιότητα) χωρίς καμία επεξεργασία. 2. Δεν υπάρχει καμία διασύνδεση των σπουδών του Λυκείου με τι πραγματικά είναι αναγκαίο ως γνωστικό υπόβαθρο για το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα. Έτσι για παράδειγμα διασυνδέονται οι σπουδές Πληροφορικής με τις Οικονομικές σπουδές. Τα μαθηματικά που απαιτούνται για ένα όλες τις ειδικότητες Μηχανικών πόσο μάλλον για Μαθηματικούς, Οικονομολόγους, Χημικούς κ.λ.π. 3. Οι επιλογές των υποψηφίων δεν υποστηρίζονται από κανενός είδους επαγγελματικός προσανατολισμό με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να μην γνωρίζουν τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων των Πανεπιστημιακών τμημάτων. 4. Σε κανένα σημείο της διαδρομής ενός μαθητή στο σχολείο δεν γίνεται αναφορά σε δεξιότητες και ικανότητες (πράγμα που συμβαίνει σε όλο το κόσμο).