Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 1 Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) -Αντικατάσταση της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΕΛΕΝΗ | 14 Ιανουαρίου 2021, 13:29
Αξιότιμη κυρία Κεραμέως, κυρίες και κύριοι υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, ως μαθήτρια της Γ Λυκείου, (Γ.Ε.Λ. για την ακρίβεια), το άγχος και ο προβληματισμός για το μέλλον μου γίνεται όλο και εντονότερος.Δεν γνωρίζω κατά πόσο περιεκτική μπορώ να γίνω όταν επρόκειτο για το μέλλον μου και όλων των συμμαθητών μου στην επικράτεια, αλλά σας υπόσχομαι ότι θα το προσπαθήσω. Αρχικά, φτάνοντας στην τελευταία βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,αντιλαμβάνομαι πως τα προβλήματα του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι πολύ βαθύτερα και απαιτούν ουσιαστικά μέτρα για να επιλυθούν.Σίγουρα, αυτά δεν περιέχουν την θέσπιση ΕΒΕ από τα πανεπιστήμια, κάνοντας την διαδικασία των πανελλαδικών ακόμα πιο αγχωτική για τους μαθητές, οι οποίοι, -να μην το αμελούμε αυτό-, έχουν βιώσει 2 καραντίνες και η ζωή τους απέχει πολύ από την φυσιολογική. Κατά την γνώμη μου, η λύση θα δοθεί μόνο αν αναρωτηθούμε "Τι έχει οδηγήσει στην αύξηση των ποσοστών μαθητών που γράφουν κάτω από την βάση" και όχι στην ιδέα "να αυξήσουμε το κύρος των πανεπιστημίων". Αν αυξηθεί το κύρος των ελληνικών,δημόσιων σχολείων, φυσικό και επόμενο είναι να αυξηθεί και το κύρος των πανεπιστημίων. Για αυτό λοιπόν, προτείνω την πρόσληψη επαρκών και καταρτισμένων καθηγητών έτσι ώστε σε κανένα σχολείο τα παιδιά να στερούνται του θεμελιώδους δικαιώματος στην εκπαίδευση, ή να διδάσκονται μαθήματα από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων.Επιπλέον, η αξιολόγηση των καθηγητών είτε από τους ανωτέρους τους είτε από εμάς, τους μαθητές, προσφέρει την δυνατότητα στον κρατικό φορέα να κρατήσει τους αποτελεσματικούς και παραγωγικούς καθηγητές και να απολύσει αυτούς που δεν εργάζονται σωστά, που συνεπάγεται την ανανέωση του εργατικού δυναμικού καθώς και την δημιουργία μιας αξιοκρατικής πολιτείας.Τέλος,ευκταίο είναι η εκπαιδευτική διαδικασία να μην περιορίζεται στα πλαίσια της στείρας αποστήθισης αλλά το μάθημα να είναι βιωματικό, επικεντρωμένο στις ανάγκες του μαθητή και απαλλαγμένο από τον σημερινό, βαθμοθηρικό του χαρακτήρα. Ελπίζω η προσπάθειά μου αυτή να είναι καρποφόρα και να λάβετε υπόψιν σας τα ζητήματα που πραγματεύονται σε αυτό το σχόλιο.Το σχόλιο αυτό δεν είναι η φωνή μόνο μιας μαθήτριας, αλλά η φωνή όλων των μαθητών αυτής της χώρας. Με εκτίμηση, Ελένη Σ., μαθήτρια Γ λυκείου