Ο διευθυντής του πειραματικού σχολείου πρέπει να έχει αυξημένες αρμοδιότητες και θα πρέπει να υποστηρίζεται από υποδιευθυντές ανάλογα με το μέγεθος του σχολείου. Θα έχει την κύρια ευθύνη για την πορεία του σχολειού με λόγο (όχι αποκλειστικό) στην επιλογή των καθηγητών του σχολείου.
Φυσικά θα αξιολογείται από τον διευθυντή εκπαίδευσης, από ομάδα σχολικών συμβούλων καθώς και από τον σύλλογο των καθηγητών και των γονέων. Οι εκθέσεις αυτές θα παίζουν βασικό ρόλο για την επανεκλογή του.
Η εκλογή του θα είναι 4-ετής αλλα στα 2 χρόνια θα αξιολογείται και θα αποφασίζεται αν θα πρέπει να ολοκληρώσει την θητεία του. Το ίδιο ισχύει για όλους τους καθηγητές του σχολείου.
Θεωρείται απαραίτητη η ύπαρξη γραμματείας για την απαλλαγή του από την τυπική γραφειοκρατία.
Ο τρόπος επιλογής του να είναι παρόμοιος με αυτόν του τρόπου επιλογής σχολικών συμβούλων. Η εκλογή να γίνεται κατά εκπαιδευτική περιφέρεια και στη συνέχεια να καλούνται να δηλώσουν σχολεία προτίμησης.
Ο διευθυντής του πειραματικού σχολείου πρέπει να έχει αυξημένες αρμοδιότητες και θα πρέπει να υποστηρίζεται από υποδιευθυντές ανάλογα με το μέγεθος του σχολείου. Θα έχει την κύρια ευθύνη για την πορεία του σχολειού με λόγο (όχι αποκλειστικό) στην επιλογή των καθηγητών του σχολείου. Φυσικά θα αξιολογείται από τον διευθυντή εκπαίδευσης, από ομάδα σχολικών συμβούλων καθώς και από τον σύλλογο των καθηγητών και των γονέων. Οι εκθέσεις αυτές θα παίζουν βασικό ρόλο για την επανεκλογή του. Η εκλογή του θα είναι 4-ετής αλλα στα 2 χρόνια θα αξιολογείται και θα αποφασίζεται αν θα πρέπει να ολοκληρώσει την θητεία του. Το ίδιο ισχύει για όλους τους καθηγητές του σχολείου. Θεωρείται απαραίτητη η ύπαρξη γραμματείας για την απαλλαγή του από την τυπική γραφειοκρατία. Ο τρόπος επιλογής του να είναι παρόμοιος με αυτόν του τρόπου επιλογής σχολικών συμβούλων. Η εκλογή να γίνεται κατά εκπαιδευτική περιφέρεια και στη συνέχεια να καλούνται να δηλώσουν σχολεία προτίμησης.