Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 1 Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) -Αντικατάσταση της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΚΑΧ | 15 Ιανουαρίου 2021, 18:08
Είμαι μαθητής Α Λυκείου και ασχολούμαι εδώ και 7 χρόνια με την ρομποτική. Έχω συμμετάσχει και έχω φέρει με τις ομάδες που ανήκω στην Ελλάδα σημαντικές διακρίσεις και βραβεία σε Παγκόσμιες και Ολυμπιακές Διοργανώσεις και επίσης έχω αποφοιτήσει όλες τις τάξεις του Γυμνασίου με Αριστείο. Πιστεύω ότι πρέπει να εντάξετε στο νομοσχέδιο αυτό και να επανεξετάσετε το σχετικό άρθρο για την "Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς" καθώς μένει ανενεργό από το 2016 γιατί στην ουσία δεν ανταποκρίνεται σε όσα ισχύουν στους διαγωνισμούς – τουλάχιστον για την ρομποτική – και να δώσετε σε όλους τους μαθητές που ασχολούνται με επιστημονικούς διαγωνισμούς τα ίδια δικαιώματα που έχουν από το 1993 οι συμμαθητές τους που ασχολούνται με τον αθλητισμό. Το 2019 απόφοιτος μαθητής Β Γυμνασίου είχα 2 διακρίσεις μια σε Παγκόσμια διοργάνωση και μια σε Ολυμπιακή. Την ίδια χρονιά, την ίδια περίοδο συμμαθητής μου στο σχολείο έφερε Ευρωπαϊκή διάκριση στην ιστιοπλοΐα η οποία του δίνει το δικαίωμα να κάνει χρήση μοριοδότησης για την σχολή που θέλει. Το δικαίωμα αυτό εγώ και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας μου δεν το έχουμε γιατί ήμασταν μαθητές Γυμνασίου – ο νόμος προβλέπει εισαγωγή ως υπεράριθμος μόνο σε μαθητές Λυκείου. Στις διοργανώσεις ρομποτικής που αναφέρομαι συμμετείχαν ομάδες Γυμνασίου, Λυκείου και μικτές ηλικιακά ομάδες στις ίδιες κατηγορίες και διαγωνιστήκαμε όλοι μαζί. Επίσης, σε συμμαθήτρια μου στο ίδιο σχολείο το καλοκαίρι του 2020 αναγνωρίστηκε διάκριση της από την ΓΓ Αθλητισμού εκ των υστέρων γιατί όταν είχε πάρει μέρος στους αγώνες η ομοσπονδία της δεν ήταν ακόμα αναγνωρισμένη στην Ελλάδα και αναγνωρίστηκε τώρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι συμμαθητές μου με την έγκαιρη αναγνώριση των διακρίσεων τους από την ΓΓ Αθλητισμού να συνεχίζουν απρόσκοπτα την αγωνιστική του πορεία, ενώ μαθητές σαν και μένα να πρέπει να αποφασίσουμε αν θα σταματήσουμε την ενασχόληση μας και τις αγωνιστικές μας υποχρεώσεις στην ρομποτική και θα επικεντρωθούμε στην προετοιμασία μας για τις εισαγωγικές εξετάσεις ή θα συνεχίσουμε την ρομποτική και θα φύγουμε στο εξωτερικό, καθώς με τις επιτυχίες μας εξασφαλίζουμε υποτροφίες τόσο σε Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια όσο και σε Αμερικάνικα. Ειδικά με τις υπάρχουσες συνθήκες λόγω της πανδημίας όπου ακυρώνονται η μια μετά την άλλη οι παγκόσμιες διοργανώσεις, είναι αμφίβολο αν θα έχουμε την ευκαιρία μέχρι τελευταία στιγμή να συμμετέχουμε φέτος ή του χρόνου σε κάποια διοργάνωση όσο και αν δουλεύουμε και προετοιμαζόμαστε. Όπως καταλαβαίνετε είμαστε τρεις μαθητές στο ίδιο έτος στο ίδιο σχολείο έχουμε φέρει και οι τρεις διακρίσεις σε διαφορετικούς τομείς την ίδια χρονική περίοδο, αλλά μόνο οι δύο έχουν εξασφαλίσει την εισαγωγή τους στις σχολές που θέλουν και συνεχίζουν την ενασχόληση τους, ενώ ένας δεν έχει κανένα απολύτως δικαίωμα. Δεν είναι άδικο; Στους υπόλοιπους επιστημονικούς μαθητικούς διαγωνισμούς που αναφέρονται στο άρθρο 40 ισχύουν άλλοι κανόνες και διεξάγονται με άλλο τρόπο. Καθώς συμμετέχω και σε διαγωνισμούς Μαθηματικών και Φυσικής ως μαθητής Γυμνασίου γνώριζα ότι δεν έχω δικαίωμα να συμμετέχω σε Βαλκανιάδες, Ευρωπαϊκούς ή Παγκόσμιους διαγωνισμούς καθώς εκεί πηγαίνουν ΜΟΝΟ μαθητές Λυκείου. Επιπλέον, δεν συναγωνιζόμουνα μαθητές λυκείου αλλά συνομηλίκους μου με διαφορετικά θέματα ως προς την ύλη και την δυσκολία από τα παιδιά Λυκείου. Αντίθετα, στους διαγωνισμούς ρομποτικής συναγωνίστηκα παιδιά Λυκείου και στους προκριματικούς και στον Τελικό της Ελλάδας και στα Παγκόσμια και στην Ολυμπιάδα, στα ίδια ακριβώς αντικείμενα, με τις ίδιες προϋποθέσεις, τον ίδιο τρόπο κρίσης, τον ίδιο βαθμό δυσκολίας και βαθμολόγησης. Άρα δεν μπορεί να ισχύει για την ρομποτική ότι για τους άλλους μαθητικούς διαγωνισμούς. Ένας επιπλέον λόγος για τον οποίο δεν μπορούμε οι διακριθέντες μαθητές να κάνουμε χρήση του νόμου 4692/12.06.2020 ακόμα και αν ήμασταν μαθητές Λυκείου κατά τον χρόνο που φέραμε τη διάκριση είναι ότι υποχρεωνόμαστε να διαλέξουμε σχολές που έχουν ως εξεταζόμενο μάθημα την Πληροφορική. Με τον όρο αυτό μένουν εκτός επιλογής μας όλες οι σχολές που έχουν τμήματα ρομποτικής πχ Μηχανολόγων Μηχανικών κτλ. Η ρομποτική είναι 60% μηχανική και 40 % προγραμματισμός δηλαδή πληροφορική. Άρα όσοι θέλουμε να σπουδάσουμε σε συναφή τμήματα με την ρομποτική ούτως ή αλλιώς δεν μπορούμε να κάνουμε χρήση του ισχύοντος νόμου. Φυσικά υπάρχει και το πρόβλημα ότι η τεχνολογικές και η πληροφορικές σχολές – που στην ουσία αφορούν την ίδια μερίδα μαθητών – είναι σε τελείως διαφορετικές κατευθύνσεις / κλάδους αντί να είναι όλες μαζί. Ας αναρτηθεί πίνακας με συγκεκριμένες σχολές σχετικές πάντα με μηχανική, ρομποτική, προγραμματισμό, τεχνολογία που θα μπορούμε να επιλέξουμε με βάση το αντικείμενο που θέλουμε να σπουδάσουμε, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση, τον κλάδο ή τα εξεταζόμενα μαθήματα. Θέλω να σας παρακαλέσω να επανεξετάσετε και να εντάξετε σε αυτό το νομοσχέδιο που έχει άρθρα που αφορούν τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στα πανεπιστήμια τις προϋποθέσεις εισαγωγής, τη βαθμολογία, τις σχολές κτλ, και μια ρύθμιση για τους διακριθέντες μαθητές στην ρομποτική. Όλο αυτό πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα. Υπάρχουν υποψήφιοι μαθητές που συμμετέχουν φέτος της πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις με διακρίσεις στην ρομποτική και θα μπορούσαν να κάνουν χρήση του νόμου αν τον τροποποιήσετε. Αλλά και όσοι ακολουθούμε να πάρουμε τις αποφάσεις μας με δίκαιους και ξεκάθαρους όρους. Έχουμε πολλά να προσφέρουμε τα επόμενα χρόνια στην ρομποτική και ας είμαστε μαθητές. Δεν είναι προς όφελος κανενός να σταματούν οι μαθητές την ενασχόληση τους με μια επιστήμη - ειδικά όταν έχουν διακρίσεις - για να επικεντρωθούν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Ας είναι το 2021 η χρονιά που επιτέλους θα μπορέσει να εφαρμοστεί ένα άρθρο νόμου του 2016. Με εκτίμηση, ΚΑΧ