• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΕΡΜΑ ΚΑΙ ΨΟΦΑΝΕ?' | 22 Ιανουαρίου 2011, 20:11

    Πολύ ωραία ερώτηση, σε ένα πολύ ωραίο διάλογο!! Πού την είδατε κ. Υπουργέ την "αναγκαιότητα"; Πιθανόν να θέλατε ο "διάλογος" να γίνει μόνο μεταξύ αυτών που την βλέπουν. Ωστόσο πιστεύω πως έχουμε δικαίωμα λόγου και οι διαφωνούντες. Πρώτα - πρώτα: 1. Να εξεταστεί με τίνος απόφαση και με ποια κριτήρια ιδρύθηκαν τα σχολεία που θέλετε να κλείσετε. Επειδή υπήρχε ανάγκη ή για να κερδίσει πόντους κάποιος τοπικός κομμάρχης; Και να ανακοινώνεται κάθε φορά ποια αλλαγή στον μαθητικό πληθυσμό της περιοχής δικαιολογεί την κατάργηση του σχολείου; 2. Μιλάτε για δυσλειτουργίες λόγω του μικρού αριθμού μαθητών αλλά δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς εννοείτε. 2α. "παράγοντες" του υπουργείου μίλησαν για δυσκολία στην κατανομή του προσωπικού. Το γεγονός πως οι διορισμοί - αποσπάσεις γίνονται τους μήνες Αύγουστο-Σεπτέμβριο-Οκτώβριο ακόμα και Νοέμβριο δεν προκαλεί δυσκολία στην κατανομή του προσωπικού; Άλλοι ( πχ Κύπρος) που ανακοινώνουν τους διορισμούς απο τον προηγούμενο Φλεβάρη είναι χαζοί; 2β. μήπως εννοείτε πως μένουν εκπαιδευτικοί με μειωμένο ωράριο; Δηλαδή τι περιμένετε να γίνει με την θέσπιση μαθημάτων τα οποία διδάσκονται για μία ώρα την εβδομάδα ( αυτό βρήκατε πολλούς να σας το πουν παιδαγωγικά ορθό; ) Καταργήστε τα μονόωρα μαθήματα έτσι ώστε να διδάσκεται π.χ. η Τεχνολογία του Γυμνασίου, μόνο σε μία τάξη για 2 ώρες την εβδομάδα και θα δείτε. 2γ. Μήπως νομίζετε πως τα μικρά σχολεία είναι η αιτία που μένουν κάποιοι καθηγητές χωρίς ωράριο; (υπεράριθμοι). Μάλλον δεν ξέρετε τότε πως γίνονται η κατανομή των διοριζόμενων και μετατιθέμενων, θα σας πω εγώ: Έστω στην Χ Διεύθυνση Εκπαίδευσης είναι διευθυντής ο κύριος Α. Ο κύριος Α έχει έναν ανηψιό που είναι καθηγητής και έχει ζητήσει μετάθεση για την διεύθυνση Χ. Δυστυχώς όμως η περιφέρεια Χ δεν έχει κενά στην ειδικότητα του ανηψιού και επιπλέον ο ανηψιός είναι δέκατος στην σειρά μετάθεση για την περιφέρεια Χ. Κανένα πρόβλημα, ο κύριος Α θα δηλώσει πως έχει 11 κενά (έτσι για ξεκάρφωμα). Ποιος θα τον "καρφώσει"; Οι προηγούμενοι δέκα; 3. Αν ο λόγος είναι η συντήρηση λιγότερων κτηρίων, θα πρέπει να βάλουμε στη ζυγαριά και τα έξοδα μεταφοράς των μαθητών. ( που δεν είναι καθόλου λίγα) 4. Γιατί δεν κάνετε το διάλογο για τον εκσυγχρονισμό (ή τη θέσπιση) των κριτηρίων ίδρυσης και λειτουργίας σχολείων ώστε να έχουμε για πάντα και για όλους τα ίδια κριτήρια, αλλά μιλάτε απ' ευθείας για συνενώσεις; 5. Με την ευκαιρία, δείτε και το εξής: σχεδόν σε όλα τα απομακρυσμένα και αποδυναμωμένα απο μαθητές αυτά σχολεία που θέλετε να καταργήσετε, είναι τοποθετημένοι πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί (πολύ περισσότεροι απο όσοι θα χρειάζονταν ) που ενώ παίρνουν τα μόρια της απομακρυσμένης περιοχής είναι αποσπασμένοι σε άλλες περιοχές καθόλου απομακρυσμένες. 6. Έχετε στα χέρια σας καμμιά συγκριτική μελέτη για τον τρόπο λειτουργίας των μικρών σχολείων, σε σχέση με τα μεγάλα και καταλήξατε στο "παιδαγωγικά ορθό" της συνένωσης; Μη μας κοροϊδεύετε. Τα κίνητρα για την συζήτηση αυτή δεν είναι εκπαιδευτικά. Είναι οικονομικά και μόνο. Μήπως όταν λέγατε "πρώτα ο μαθητής" εννοούσατε θα κόψουμε πρώτα τα λεφτά που διαθέτουμε για τον μαθητή;