Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών2) Διατυπώστε τις δικές προτάσεις για την αναβάθμιση των πειραματικών σχολείων και τη συμβολή τους στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματοςΣχόλιο του χρήστη Βαγγέλης Κ | 22 Ιανουαρίου 2011, 20:20
Προτάσεις: Τα πειραματικά σχολεία δεν έχουν μόνιμες οργανικές θέσεις. Η σημερινή κατάσταση έχει οδηγήσει στο φαινόμενο να καταλαμβάνει ένας τη θέση σε ένα πειραματικό να παίρνει απόσπαση σε κάποια υπηρεσία και να πηγαίνει στη θέση του νεοδιόριστος αναπληρωτής!. Επίσης δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν μόνιμοι ερευνητές!. Οι καθηγητές υπηρετούν με 4-ετή θητεία και αξιολογούνται κάθε χρόνο. Αν ο εκπαιδευτικός κριθεί ανεπαρκής απομακρύνεται μετά την πάροδο διετίας. Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν στο σχολείο καθ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του π.χ 8 με 2 και έχουν πλήρες ωράριο ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους. Θα πρέπει να υπάρχει κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε πειραματικά σχολεία. Προτείνεται η υπηρεσία σε ΠΠΣ να προσφέρει μόρια που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μεταθέσεις και στην εκλογή σε θέσεις ευθύνης (Διευθυντές, Σχολικού Σύμβουλοι κ.α) επίσης προτείνεται η ύπαρξη ειδικού επιδόματος. Σχετικά με το επίδομα αυτό και έχοντας υπόψη τη σημερινή κρίσιμη οικονομική περίοδο προτείνεται η εξής λύση η οποία δεν επιβαρύνει το υπάρχον κόστος λειτουργίας των πειραματικών σχολείων. Είναι γνωστό ότι οι καθηγητές που υπηρετούν στα πειραματικά έχουν μειωμένο ωράριο κατά 5 ώρες. Προτείνεται οι καθηγητές να έχουν πλήρες ωράριο και το επίδομα που θα πάρουν να αντιστοιχεί στο κόστος αυτών των 5 ωρών. Δηλαδή να υπολογιστεί το κόστος ενός καθηγητή που θα κληθεί να διδάξει 5 ώρες και το ποσό αυτό να δοθεί ως επίδομα στους καθηγητές των ΠΠΣ. Τα δύο αυτά σημαντικά κίνητρα πιστέυω ότι θα προσελκύσουν πολλούς αξιόλογους καθηγητές.