Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 2 Ελάχιστη βάση εισαγωγής και διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού δελτίου -Προσθήκη άρθρων 4Β, 4Γ και 4Δ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Λέανδρος Περιβολαρόπουλος (Παν. Ιωαννίνων) | 17 Ιανουαρίου 2021, 20:26
Ο προτεινόμενος νόμος είναι στην σωστή κατεύθυνση και με βρίσκει σύμφωνο. Ισως θα ήταν ακόμα καλύτερος αν απαντούσε τα παρακάτω ερωτήματα: 1. Τί θα συμβεί με τμήματα σχολών ΑΕΙ που λόγω ΕΒΕ έχουν εισακτέους φοιτητές κάτω από κάποιο όριο (πχ αριθμός φοιτητών ίσος με αριθμό διδασκόντων). Με ποια διαδικασία θα γίνεται αναστολή λειτουργίας τέτοιων τμημάτων και τι θα γίνεται με το προσωπικό τους (θα κατανέμεται σε άλλα τμήματα, άλλες υπηρεσίες ή θα απολύεται λόγω κατάργησης της θέσης); 2. Με βάση το παραπάνω ενδεχόμενο δημιουργείται κίνητρο για αρκετά τμήματα σχολών ΑΕΙ να βάζουν πολύ χαμηλές ΕΒΕ (τις ελάχιστες συμβατές με το Υπουργείο) για να διατηρήσουν την λειτουργία τους. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το ενδεχόμενο θα πρέπει η παρ. 4 του άρθρου 2 να αλλάξει ώστε να καθορίζονται οι μέγιστες και ελάχιστες ΕΒΕ από το υπουργείο ανά Σχολή και όχι συνολικά για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. 3. Πώς θα αξιολογούνται τμήματα που λόγω χαμηλού επιπέδου φοιτητών (χαμηλή ΕΒΕ), αυξάνουν το αριθμό πτυχίων ανά έτος χαμηλώνοντας το επίπεδο απαιτήσεων σπουδών και όχι βελτιώνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία; Μπορεί ο αριθμός πτυχίων ανά έτος να αποτελεί από μόνος του θετικό στοιχείο αξιολόγησης τμημάτων; Αν ναι δημιουργείται κίνητρο στα τμήματα σχολών ΑΕΙ να μειώσουν το επίπεδο σπουδών ώστε να αυξήσουν τον αριθμό πτυχίων και άρα τον βαθμό της αξιολόγησής τους. Αυτή η διαδικασία είναι προφανώς εις βάρος της κοινωνίας αφού θα αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός επιστημόνων με ελλιπή κατάρτιση. Μήπως πρέπει να θεσπιστεί διαδικασία πιστοποίησης/αξιολόγησης πτυχιούχων από το Υπουργείο στα πρότυπα των εξετάσεων ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς ή να αφαιρεθεί ο αριθμός πτυχίων ανα έτος ως παράγοντας αξιολόγησης τμημάτων;