Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ Άρθρο 13 Σύσταση Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών ΙδρυμάτωνΣχόλιο του χρήστη Εβελίνα Γ. | 17 Ιανουαρίου 2021, 22:10
Θα ήταν αυταπάτη να πιστεύουμε πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά πανεπιστήμια θα λυθούν με την πρόσληψη ειδικού σώματος αστυνομικών. Δε θα σταθώ στην έλλειψη υποδομών, χρηματοδοτήσεων, προσωπικού, καθαρών χώρων, θεμελιωδών και στοιχειωδών προϋποθέσεων, δηλαδή, για τη λειτουργία ενός πανεπιστημίου, γιατί έχει φανεί διαχρονικά πως αυτά δεν αποτελούν προτεραιότητα του Υπουργείου. Το να φέρουμε σαν επιχείρημα την πρόσληψη αστυνομικών για τον έλεγχο της διακίνησης ναρκωντικών και εγκληματικότητας μέσα στα πανεπιστήμια, προβλημάτων, δηλαδή, βαθιά κοινωνικών, υποτιμά τη νοημοσύνη τόσο της πανεπιστημιακής κοινότητας όσο και της κοινωνίας. Η αντιμετώπιση αυτών των κοινωνικών προβλημάτων δεν επιτυγχάνεται με επιφανειακές λύσεις. Μάλιστα, μέσω των τρόπων που επιλέγει το υπουργείο να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα διαφαίνεται και το κατά πόσο ενδιαφέρεται πραγματικά για αυτά. Αν ,λοιπόν, όντως το υπουργείο επιθυμεί την λύση στα παραπάνω προβλήματα οφείλει να ακολουθήσει ολιστικές αλλαγές και παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος μέσω υποδομών, καθηγητών, ποιότητας εκπαίδευσης. Παράλληλα, πρέπει να υπάρξει μέριμνα για το κοινωνικό πρόβλημα της διακίνησης ναρκωντικών σε γενικότερο πλαίσιο, καθώς η παρουσία αστυνομικών στα πανεπιστήμια δε δίνει λύσεις αλλά μεταθέτει τα κοινωνικά προβλήματα χωρίς να τα αντιμετωπίζει. Και μάλιστα με ένα τεράστιο χρηματικό κόστος, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί προκλητικό, την στιγμή που η παιδεία στη χώρα υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο με την υπογραφή του Υπουργείου. Τα κοινωνικά προβλήματα αντιμετωπίζονται σε βάθος μόνο μέσω της ορθής παιδείας, την οποία και οφείλουμε να υπερασπιζόμαστε. Η αντίδραση φοιτητών, καθηγητών, κοσμητειών και πρυτανειών οφείλει να ληφθεί σοβαρά υπόψη αν θέλουμε να λέμε πως συνυπάρχουμε σε ένα δημοκρατικό σύστημα. Το πανεπιστήμιο θεωρούνταν ανέκαθεν χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών, γεγονός που τα τελευταία χρόνια ολοένα και αμφισβητείται. Το πανεπιστήμιο οφείλει να είναι ενεργό! Να στηρίζει πρωτοβουλίες φοιτητών όπως πανεπιστημιακές ομάδες και δρώμενα! (σε καμία περίπτωση δεν αναφέρομαι σε κομματικές παρατάξεις) Το πανεπιστήμιο οφείλει να προβληματίζει μέσω της γνώσης τους φοιτητές, να υποστηρίζει τη ζύμωση των φοιτητών με την επιστήμη αλλά και μεταξύ τους. Η αστυνομία, με την κατάργηση του ασύλου μπορεί να παρεμβαίνει στο χώρο του πανεπιστημίου σε περιπτώσεις που αυτό απαιτείται. Οπότε η παρουσία της όλη τη μέρα μόνο ερωτηματικά θέτει. Καταληκτικά, αν το Υπουργείο ενδιαφέρεται για την αντιμετώπιση προβλημάτων στα πανεπιστήμια, μια γόνιμη ανταλλαγή ιδεών με την ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα [της οποίας την επιστημονική άποψη (οφείλει να) συμβουλεύεται σε όλα τα ζητήματα που εγείρουν κοινωνικούς προβληματισμούς και θέτουν ερωτηματικά] δε θα ήταν παρά το πιο κατάλληλο βήμα για να βρεθεί μια λύση στα προβλήματα των πανεπιστημίων, που αποτελούν βαθιά κοινωνικά ζητήματα, και δε μπορούν να αντιμετωπίζονται με εφήμερες, επιφανειακές και ,-ναι-, επικίνδυνες "λύσεις"!