Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 1 Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) -Αντικατάσταση της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Αντώνιος Χρόνης | 18 Ιανουαρίου 2021, 10:22
Αξιότιμοι κύριοι, Θα ήθελα να αναφέρω κάποιες διευκρινήσεις/ρυθμίσεις που θα μπορούσαν να δοθούν σε αυτό το Νομοσχέδιο, σχετικά με τους μαθητές που συμμετείχαν σε επιστημονικούς διαγωνισμούς (άρθρο 40, Ν. 4692/2020) και όσον αφορά στους διαγωνισμούς ρομποτικής. Για λόγους δικαιοσύνης και ισοτιμίας και ισoνoμίας απαιτείται: • Ίση μεταχείριση και ίδια δικαιώματα με τα παιδιά που ασχολούνται με τον αθλητισμό. Πρέπει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να πράξει όπως η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού που προασπίζεται και διαφυλάσσει τους αθλητές μαθητές εξασφαλίζοντας την άνθιση του πρωταθλητισμού στη χώρα από το 1993. • Να οριστούν τα δικαιώματα αυτά με ρεαλιστικά και πραγματικά κριτήρια σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της αγωνιστικής ρομποτικής και όχι σύμφωνα με το τι γίνεται σε άλλους επιστημονικούς διαγωνισμούς. Ένα άρθρο σε ένα νόμο δεν λέει τίποτα και δεν φέρνεις κανένα αποτέλεσμα από μόνο του, αν δεν ενεργοποιηθεί και αν δεν υπάρχει ουσιαστικό πεδίο εφαρμογής στην κοινωνία. Όταν οι διακριθέντες μαθητές δεν μπορούν να κάνουν χρήση των δικαιωμάτων που τους δίνονται από το άρθρο αυτόματα το άρθρο απενεργοποιείται. • Οι διακριθέντες μαθητές να έχουν πρόσβαση στις σχολές που έχουν σχετικό αντικείμενο ανεξάρτητα από εξεταζόμενα μαθήματα και κατευθύνσεις. Η ρομποτική είναι μηχανική και προγραμματισμός. Δεν νοείται διαχωρισμός των 2 επιστημών. Η εισαγωγή μαθητών με γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρία σε σχετικά τμήματα ρομποτικής και μηχανικής πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει και στην αναβάθμιση των αντίστοιχων σχολών και ίσως είναι το βήμα που πρέπει να γίνει για να έχουν και οι Ελληνικές Πολυτεχνικές και οι Πανεπιστημιακές Σχολές σταθερή παρουσία στα Παγκόσμια Φοιτητικά Πρωταθλήματα Ρομποτικής. • Αναδρομική αναγνώριση των διακρίσεων των πρωτοπόρων μαθητών στην ρομποτική αναγνωρίζοντας με τον τρόπο αυτό την συνεισφορά τους στη διάδοση και ανάδειξη της, αλλά και συνυπολογίζοντας τις συνθήκες που επικρατούν παγκοσμίως αυτή τη στιγμή και στερούν το δικαίωμα των μαθητών να συμμετέχουν σε Διεθνείς Διοργανώσεις, πολλές εκ των οποίων ακυρώθηκαν κατά το σχολικό έτος 2019 – 2020 και δεν μπορεί κανείς να εγγυηθεί ότι φέτος θα διεξαχθούν και θα ολοκληρωθούν τα πρωταθλήματα