Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 7 Τελικές και εξουσιοδοτικές διατάξεις – Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Ηλίας Λύκος | 18 Ιανουαρίου 2021, 11:32
Χαίρετε, αναφορικά με την παράγραφο ιε' του άρθρου 7 του παρόντος νομοσχεδίου, αξίζει να αναφερθεί, κατά τη γνώμη μου, η ανάγκη θέσπισης κοινών συντελεστών βαρύτητας για τα τμήματα του ίδιου αντικειμένου. Λχ όλα τα τμήματα Οικονομικών Επιστημών ή Ιατρικής της χώρας θα ήταν καλό να έχουν κοινούς συντελεστές βαρύτητας για να μην περιπλέκεται η διαδικασία. Παραδείγματος χάριν: Μαθητής - υποψήφιος θέλει να σπουδάσει Ιατρική και στο μάθημα αυξημένης βαρύτητας του ενός πανεπιστημίου (έστω Βιολογία) γράφει καλύτερα από το μάθημα αυξημένης βαρύτητας του άλλου (έστω Χημεία). Εντούτοις, το αντικείμενο των σπουδών είναι το ίδιο και κατ' εμέ η διάκριση μαθητών για το ίδιο ακριβώς αντικείμενο σπουδών ανά πανεπιστήμιο μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα. Ένα από αυτά είναι ίσως η δυσκολία συμπλήρωσης μηχανογραφικού αν οι μαθητές - υποψήφιοι γνωρίζουν πως θα είναι οριακή η πρόσβαση σε κάποιο από τα τμήματα της επιλογής τους, με αποτέλεσμα να απομακρύνεται η επιλογή από την πραγματική προτίμηση και να δίνεται βάση ως επί το πλείστον στην επίδοση. Ενδεικτική πρόταση: το ΥΠΑΙΘ να προωθεί τη συνεργασία των αντίστοιχων τμημάτων και να επικουρεί την επιλογή συντελεστών από τα τμήματα, ώστε να είναι όσο το δυνατόν κοινοί. Σας ευχαριστώ.