Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 2 Ελάχιστη βάση εισαγωγής και διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού δελτίου -Προσθήκη άρθρων 4Β, 4Γ και 4Δ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Νίκος Γιαννακόπουλος | 20 Ιανουαρίου 2021, 12:53
Επιτρέψτε μου ένα ακόμη σχόλιο Η θέσπιση ΕΒΕ μεταξύ των άλλων θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εγγραμμένων σε ΙΕΚ (Δημόσια ή ιδιωτικά). Αυτή μπορεί να είναι μια θετική εξέλιξη, ωστόσο η επιλογή εγγραφής σε ΙΕΚ δεν μπορεί να τίθεται και να αντιμετωπίζεται μόνο εναλλακτικά ή διαζευκτικά προς την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, η δε πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται μόνο ως προστάδιο άσκησης αντίστοιχου επαγγέλματος. Οι νέοι που επιθυμούν να σπουδάσουν για παράδειγμα κοινωνιολογία ή φιλοσοφία ή πολιτική επιστήμη ή μαθηματικά δεν είναι απαραίτητο πως θα ασκήσουν αντίστοιχο επάγγελμα και αυτό το ξέρουν καλά. Η πρόσβαση όμως στα μορφωτικά αγαθά που παρέχει η πανεπιστημιακή εκπαίδευση αποτελεί γερή βάση και για τη δραστηριοποίησή τους στην αγορά εργασίας (σε οποιοδήποτε πεδίο αυτής), και για φοίτηση σε ΙΕΚ αν το επιθυμούν αργότερα αλλά και για τη γενικότερη συγκρότησή τους. Επιπλέον, η στροφή προς την επαγγελματική κατάρτιση πρέπει να είναι ελκυστική και πειστική επιλογή, δηλαδή οι νέοι από το Λύκειο να έχουν τον κατάλληλο επαγγελματικό προσανατολισμό, τα δε ΙΕΚ την κατάλληλη σύγχρονη οργάνωση και λειτουργία. Ως προς τα ζητήματα αυτά, πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη προτού η πολιτεία αιφνιδίως περιορίσει τη δυνατότητα πρόσβασης στα πανεπιστήμια. Για τους λόγους αυτούς σας καλώ να αναθεωρήσετε την απόφαση θέσπισης ΕΒΕ από εφέτος